استاد اخلاق حوزه در اردوی کوتاه مدت «راه روشن 3»:

اخلاص مسیر زندگی را هموار می‌کند

حسینخانی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینخانی تصریح کرد: اگر اخلاص را فراموش نکنیم و با اخلاص وارد مسیر زندگی شویم، همه مشکلات و مسائل به لطف خدای متعال حل خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی، جلسه درس اخلاق اردوی کوتاه مدت «راه روشن 3» پس از نماز مغرب و عشاء با حضور بیش از 230 داوطلب خوابگاهی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در سال تحصیلی۱۴۰۴-۱۴۰۳، اساتید راهبر، اساتید رهیار و طلاب همیار در نمازخانه سرای حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها برگزار شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین هادی حسینخانی پس از اقامه نماز جماعت به سخنرانی پرداخت و با اشاره به داستان حضرت موسی علیه‌السلام در قرآن کریم و نکات درس آموز از داستان‌های قرآنی، عنوان کرد: تبیین حیای دختران حضرت شعیب علیه‌السلام که حتی در راه رفتن آنها هم به وضوح مشخص بود و خداوند حیای آنها را با یک اعجابی بیان می‌کند.

استاد اخلاق حوزه با اشاره به شیوه و نحوه گفتگو با نامحرم، اظهار داشت: حضرت موسی علیه‌السلام، مزد و اجر حضرت شعیب علیه‌السلام را قبول کرد و این مسئله با اخلاص منافات ندارد؛ زیرا آنچه که با اخلاص منافات دارد درخواست اجر کردن است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینخانی یادآور شد: دختران حضرت شعیب علیه‌السلام برای حضرت موسی علیه‌السلام دو صفت «قوی» و «امین» بودن را بیان داشتند که به زبان امروزی، دو صفت تخصص و تعهد است و در گزینش افراد باید به تخصص و تعهد آنها توجه شود.

وی افزود: درس بزرگ این داستان برای داوطلبان ورودی  جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها این است که حضرت موسی علیه‌السلام می‌توانستند درخواست مزد کنند، اما ایشان اخلاص ورزیدند و خدا مجموعه‌ای از مشکلات حضرت را حل کرد، از جمله امر ازدواج، مشکل مسکن، مشکل شغل و امنیت و همچنین همنشینی و همراهی بلندمدت با پیامبر خدا توفیقشان شد.

استاد اخلاق حوزه در پایان بیان داشت: اگر اخلاص را فراموش نکنیم و با اخلاص وارد مسیر زندگی شویم، همه مشکلات و مسائل به لطف خدای متعال حل خواهد شد.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۴۵