مدیر مرکز اسناد جامعه‌الزهرا(س) به مناسبت روز اسناد ملی و میراث مکتوب؛

مراکز اسناد، مرزبانان تاریخ و فرهنگ هستند

روز اسناد ملی

عرب خزائلی با بیان اینکه مراکز اسناد به عنوان مرزبانان تاریخ و فرهنگ محسوب شده و درعین حال مأموریت خطیری بر عهده آنان است، گفت: با بهره‌گیری  از آثار مکتوب و تاریخ شفاهی بر جامانده می‌توان به هویت علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بانوان فعال در عرصه‌های دینی و رسالت حوزه‌های علمیه خواهران دست یافت.

به گزارش روابط عمومی، خانم ملیحه عرب خزائلی مرکز اسناد جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در گفتگو با واحد خبر، ضمن ضمن تبریک و گرامیداشت روز ملی اسناد (19 اردیبهشت)، عنوان کرد: هدف از راه اندازی مرکز اسناد جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، گرداوری، نگهداری، ساماندهی و ثبت اسناد و مدارک این حوزه علمیه مبارکه است.

مدیر مرکز اسناد جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها خاطرنشان کرد: در این مرکز، تولید و ثبت حافظه تاریخی حوزه علمیه خواهران جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در بازگشت به تاریخ شفاهی، اسناد مکتوب، اسناد دیداری و شنیداری در حال شکل‌گیری است.

عرب خزائلی تصریح کرد: مراکز اسناد به عنوان مرزبانان تاریخ و فرهنگ محسوب شده و درعین حال مأموریت خطیری بر عهده آنان است، چراکه با بهره‌گیری  از آثار مکتوب و تاریخ شفاهی بر جامانده می‌توان به هویت علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بانوان فعال در عرصه‌های دینی و رسالت حوزه‌های علمیه خواهران دست یافت.

وی بیان داشت: داده‌های دانشی و تجربیات ثبت شده می‌تواند در تصمیم سازی‌ها و تصمیم گیری‌ها و آینده پژوهی همراه با نگرش‌های تاریخی موثر و کار آمد باشد.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱