استاد جامعه‌الزهرا(س) در مراسم عزاداری اربعین حسینی؛

شرکت در مجالس امام حسین(ع)، انسان را از گناه باز می دارد

فائزی نسب

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فائزی نسب گفت: اگر فرد در مجالس امام حسین علیه‌السلام شرکت کند و این ارتباط را ادامه دهد، به مرور زمان، گناه از فرد گرفته می‌شود و در ادامه انسان را از گناه بازمی‌دارد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام‌والمسلمین داود فائزی نسب روز دوشنبه در مراسم عزاداری اربعین حسینی که با حضور کارمندان جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد، به برخی مسائل شرعی و فقهی اشاره کرد و در ادامه اظهار داشت: ایام اربعین حسینی و سفرهای زیارت اربعین است و روز به روز این شعله این چراغ، فروزان‌تر می‌شود که به امید خدا گسترش خواهد یافت و پرچم اسلام به دست حضرت ولی عصر عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف خواهد رسید.

استاد جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با بیان اینکه احادیث گوناگونی راجع به زیارت حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام وجود دارد، گفت: در برخی از این احادیث، آمرزش گناهان مطرح می‌شود، از جمله امام موسی کاظم علیه‌السلام می فرماید: «أَدْنَى مَا يُثَابُ بِهِ زَائِرُ أَبِي عَبْدِ اللَّه علیه‌السلام بِشَطِّ الْفُرَاتِ إِذَا عَرَفَ حَقَّهُ وَ حُرْمَتَهُ وَ وَلَايَتَهُ أَنْ يُغْفَرَ لَهُ مَا تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِهِ وَ مَا تَأَخَّرَ؛ کم‌ترین ثوابی که به زائر اباعبدالله علیه‌السلام در کنار رود فرات می‌رسد، این است که اگر حق، حرمت و ولایت او را بشناسد، تمام گناهان گذشته و آینده‌اش آمرزیده می‌شود».

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فائزی نسب افزود: بر اساس این حدیث، گناهان گذشته و آینده زائر امام حسین علیه‌السلام آمرزیده می‌شود، این تعبیر در بعضی موارد دیگر هم استفاده شده است،از جمله امام جواد علیه‌السلام فرموده‌اند: «مَنْ زَارَ قَبْرَ أَبِي بِطُوسَ غَفَرَ اللَّهُ لَهُ مَا تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِهِ وَ مَا تَأَخَّر؛ هر که قبر پدرم را در طوس زیارت کند خداوند گناهان گذشته و آینده‌اش را می‌آمرزد».

وی اضافه کرد: راجع به مسئله حج هم همین مسئله را داریم؛ بر اساس روایات، حجاج سه دسته هستند، برخی بهره بیشتر و برخی بهره کمتری دارند؛ کم‌بهره‌ترین حجاج کسی است که خداوند اموال و خانواده او را تا زمان برگشتن او محافظت می‌کند و پربهره‌ترین حجاج کسی است که خداوند گناهان گذشته و آینده او را می بخشد.

مدیر گروه ادبیات عرب جامعه‌الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: آمرزش گناهان گذشته و آینده درباره زیارت امام حسین علیه‌السلام به صورت مکرر و با تعابیر مختلف از ائمه معصومین علیهم‌السلام نقل شده و توصیه شده که زیارت امام حسین علیه‌السلام را برای حداقل یک بار درک کنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین فائزی نسب عنوان کرد: بر اساس این روایات، زیارت امام حسین علیه‌السلام و دیگر اهل بیت علیهم‌السلام باید به صورت «عارفاً بحقه» باشد، یعنی آن حضرت را امام خود بدانیم و نسبت به آن حضرت معرفت داشته باشیم و این جمله «عارفاً بحقه» تنها مقید به اربعین نشده است.  

وی با طرح این سؤال که آیا روضه ریایی و تباکی برای امام حسین علیه‌السلام مورد قبول قرار می‌گیرد و آیا گناهان فرد به واسطه زیارت امام حسین علیه‌السلام بخشیده می‌شود، اظهار داشت: مجلس امام حسین علیه‌السلام مجلسی است که ریاکار را مخلص و گناهکار را پاک می‌کند.

استاد جامعه‌الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: اگر فرد در مجالس امام حسین علیه‌السلام شرکت کند و این ارتباط را ادامه دهد، به مرور زمان، گناه از فرد گرفته می‌شود و در ادامه انسان را از گناه بازمی‌دارد.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱