نمایشگاه دستاوردهای علمی مراکز پژوهشی حوزوی افتتاح شد

نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی

نمایشگاه کتاب و دستاوردهای علمی مراکز پژوهشی حوزوی با حضور مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام در مجتمع امام خمینی(ره) قم راه اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی، نمایشگاه کتاب و دستاوردهای علمی مراکز پژوهشی حوزوی با عنوان «مشکات» امروز یکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ با حضور سرکار خانم برقعی، مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام و سخنرانی آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور و مسئولان استانی و حوزوی در مجتمع امام خمینی(ره) گلزار شهدای قم افتتاح شد.

در این نمایشگاه بیش از ۸۰ واحد پژوهشی و انتشاراتی حوزوی از جمله جامعه الزهرا علیهاالسلام دستاوردهای علمی و پژوهشی خود را در 68 غرفه در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داده اند.

آیت الله اعرافی در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با اشاره به اهمیت تحقیق و پژوهش و تولید علم در حوزه های علمیه کشور، گفت: انتظاری که از حوزه های علمیه می رود آن است که مناهج و روش‌های تحقیق و پژوهش آن از حجیت برخوردار باشد، یعنی خروجی آن اسناد الی الله بدهد و با سعادت دنیا و آخرت مردم پیوند بخورد.

مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان این که تحقیقات حوزوی باید ناظر به نیازهای جهان پیرامون به ویژه انقلاب و نظام اسلامی باشد، تصریح کرد: حوزه علمیه جامع حوزه ای است که هم به تحقیقات قویم سنتی توجه کند و هم چشم گشوده‌ای به نیازهای معاصر داشته باشد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور با تأکید بر این که وضع تولید علم و تحقیق و پژوهش در حوزه‌های علمیه امیدوار کننده است، تصریح کرد: هم باید به داشته‌ها افتخار کرد و هم ناداشته‌ها را دید و قلمروها را هم شناسایی و علم و پژوهش را به سمت این قلمروها راهبری و هدایت کرد.

سرکار خانم برقعی مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام به همراه جمعی از معاونان و مدیران مجموعه ضمن بازدید از این نمایشگاه، با آخرین دستاوردهای علمی و پژوهشی موسسات علمی حوزوی و سامانه های جدید عرصه پژوهش آشنا شدند.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام در حاشیه این بازدید، برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی را موجب تسهیل تبادل علمی و آشنایی پژوهشگران با آخرین روش ها و شیوه های تحقیق و حل مساله دانست و آن را فرصت مغتنمی برای ایجاد زمینه های رشد علمی و آشنایی با دستاورهای روز پژوهشی عنوان کرد.

گفتنی است، نمایشگاه کتاب و دستاوردهای علمی مراکز پژوهشی حوزوی «مشکات» همه روزه از 17 تا 22 دی ساعت 9 تا 19 پذیرای عموم بازدیدکنندگان خواهد بود.

غرفه جامعه الزهرا علیهاالسلام در طبقه اول، شماره 14 مقدم شما را گرامی می دارد.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱