گروه مطالعات تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها اعلام کرد:

فراخوان عضویت در کارگروه‌های تخصصی مطالعات تمدن ساز

حکمت نیا 5

فراخوان عضویت در کارگروه‌های تخصصی مطالعات تمدن‌ساز از سوی سرپرست گروه مطالعات تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی، خانم ندا حکمت نیا در گفتگو با واحد خبر، با اشاره به سیاست‌های معاونت تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها درباره نظام سازی توحیدی، به راه اندازی کارگروه‌های مطالعات تخصصی حوزه فرهنگ و تبلیغ اشاره کرد و اظهار داشت: در اداره مطالعات تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها چهار کارگروه مطالعات تمدن ساز با عناوین کارگروه آسیب‌شناسی، کارگروه طرح و برنامه‌ریزی فرهنگی، تبلیغی و رسانه‌ای، کارگروه تهدید شناسی فرهنگی، تبلیغی و رسانه‌ای و کارگروه مطالعات پایه حکمی و فلسفی راه‌اندازی می‌شود.

سرپرست گروه مطالعات تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها عنوان کرد: هدف از راه اندازی این کارگروه‌ها، ترویج مطالعات تمدن‌ساز عرصه فرهنگ و تبلیغ و تولید محتوا در موضوع خاص کارگروه‌های تخصصی با توجه به ترندهای بحران‌ساز است.

حکمت نیا، یکی از ترندهای بحران‌ساز را نظام سرمایه‌داری در مقابل نظام توحیدی برشمرد و اشاره کرد: نظام سرمایه‌داری همه چیز را کالا می‌داند و همه انسان‌ها صرفا با مهارت‌شان، قیمت‌گذاری می‌شوند. کاپیتالیسم یا نظام سرمایه‌داری که منطق اصلی آن در اقتصاد معنا می‌شود، همه پدیده‌های مادی و معنوی را با نگاه اقتصادی می‌سنجد و حتی عزت و شرف آدمی را کالا می‌داند.

وی افزود: نظام سرمایه‌داری نگاه می‌کند چه چیزی به عنوان کالا برای عرضه در انسان وجود دارد، هر فردی که یک کالا برای فروختن داشته باشد، ارزشمندتر است.

سرپرست گروه مطالعات تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: کاپیتالیسم و سرمایه‌داری یعنی کالاسازی مناسبات و پدیده‌ها، امروز در جوامع بشری همه پدیده‌ها کالا انگاشته می‌شوند و این خیانت کاپیتالیسم به جهان است.

حکمت نیا تأکید کرد: این نقطه بحران‌زا نیاز دارد تا در تمام ابعاد مورد بررسی قرار گیرد تا بهاءمندی مورد نظر اسلام در قرآن مجید، جایگزین قیمت‌مندی کاپیتالیست شود. چراکه بسیاری از پدیده‌های عالم را نمی‌توان قیمت‌گذاری کرد و این پدیده‌ها در دید‌گاه اسلامی نزد خداوند بهاء دارند و اینجاست که وقتی پدیده‌هایی مانند محبت، علم، تربیت، فرهنگ و غیره از حالت کالا بودن خارج شوند، جامعه‌ی مهدوی شکل می‌گیرد.

وی بیان داشت: جامعه مورد نظر قرآن کریم چنین جامعه‌ای است. محال است بتوان با فرایندهای نظام بروکراسی ماکس وبر، به این جامعه رسید. محال است با حکمرانی داده، به حکمرانی توحیدی رسید. لذا نیاز است تا طلاب با نقاط تاثیرگذار تمدنی و بحران‌زای گفتمان انقلاب اسلامی آشنا شده، با مطالعات فوق پیشرفته به طراحی نقشه راه مواجه با نظام سرمایه دازی آشنا شوند و استراتژی‌های مقابله را ترسیم نمایند. البته آنچه در حوزه علمیه طراحی نقشه راه تمدنی را بر عهده دارد، دستگاه فقاهت است.

سرپرست گروه مطالعات تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در ادامه به رویکرد کارگروه‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: آموزش تخصصی اعضای کارگروه‌ها در راستای مطالعات تمدنی، انتقال آموزه‌ها به مخاطبین تخصصی عرصه فرهنگ و تبلیغ، ترجمه و تدوین آثار تمدنی عرصه فرهنگ و تبلیغ و مطالعات استراتژی‌های تاثیرگذار بین المللی حوزه تمدن دینی با همکاری سازمان‌های داخلی و بین‌المللی فعال در عرصه فرهنگ و تبلیغ از جمله رویکردهای این کارگروه‌ها هستند.

حکمت نیا عنوان کرد: علاقه مندان عضویت در این کارگروه‌ها موظفند در همه جلسات این کارگروه‌ها شرکت کنند و به مطالعه منابع منتخب بپردازند، همکاری در برگزاری کارگاه‌ها و نشست‌های مرتبط، همکاری و پیشنهاد انتخاب منابع مطالعات تمدنی، شرکت در نشست‌های مرتبط و طراحی نقشه های مطالعات تخصصی از دیگر وظایف اعضای این کارگروه‌ها محسوب می‌شوند.

وی یادآور شد: علاقه مندان عضویت درکارگروه‌ها می‌توانند با ورود به لینک ثبت نام به نشانی http://forms.jz.ac.ir/f_143/  فرم درخواست عضویت را تکمیل نمایند.

تصویر خبر

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱