رئیس اداره تبلیغ در رسانه‌ها و فضای مجازی جامعه الزهرا(س) تبیین کرد:

طراحی و راه اندازی پاتوق‌های مجازی دختران باران

افتتاحیه پاتوق مجازی دختران باران2

خانم حکمت نیا از راه اندازی پاتوق‌های مجازی دختران باران در شهرهای مختلف کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی، خانم ندا حکمت نیا در مراسم افتتاحیه پاتوق مجازی دختران باران که در استان مازندران برگزار شد، عنوان کرد: امروز رسانه توانسته است با ظرفیت بسیار بالایی که دارد، امکانات بسیاری را برای حوزه‌های مختلف ایجاد کند و رکن اساسی جامعه سازی در عصر کنونی باشد.

رئیس اداره تبلیغ در رسانه‌ها و فضای مجازی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها یادآور شد: مهمترین کارکرد رسانه فراهم کردن زمینه‌های غیررسمی و عمومی از قبیل بسترهای علمی، سیاسی، دیپلماسی، فرهنگی و تربیتی و غیره است و امروز این حوزه‌ها تا حد زیادی تحت تاثیر رسانه‌های عمومی قرار گرفته اند.

حکمت نیا خاطرنشان کرد: عنوان سرگرمی که در رسانه از آن یاد می‌شود تلفیقی از رسانه و هنر است که توانسته از ترکیب آن‌ها فرهنگی جدیدی را به جامعه ارائه کند.

وی بیان داشت: سیستم انترتینمنت که متولی ایجاد فرح و لحظات خوش برای مردم است، وقتی با سیاست، اطلاعات، اقتصاد و غیره تلفیق می شود، مفاهیمی را ایجاد می کند که در تربیت انسان تاثیرگذارند.

رئیس اداره تبلیغ در رسانه‌ها و فضای مجازی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها اضافه کرد: تربیت تفریحی/تفریح تربیتی، روشی است که می‌توان از طریق آن، تربیت را از مجاری رسمی به حوزه‌های غیررسمی و عمومی کشاند.

حکمت نیا عنوان کرد: در تربیت عمومی فیلم‌ها، پویانمایی‌ها، بازی‌های رایانه‌ای و غیره در این راستا قابل استفاده هستند که تربیت تصوری را به سمت تربیت تصویری کشانده، لذا یادگیری را چندین برابر می‌کنند.

وی اظهار داشت: کارگزاران تربیتی می توانند استفاده از تربیت تفریحی را سرلوحه کار خود قرار دهند، ولی باید توجه داشت که همانطور که استادان فلسفه در دانشگاه‌های مختلف جهان، کتب متعددی درباره وجود فلسفه در آثار سینمایی و پویانمایی نوشته‌اند، باید در استفاده از این فضا و توجه به تربیت تفریحی و تفریح تربیتی در سطحی که فلسفه با آن تلفیق شده باشد، مورد توجه هوشمندانه قرار گیرد.

رئیس اداره تبلیغ در رسانه‌ها و فضای مجازی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: توجه به منظر معرفتی و تربیتی این فضا در کنار هوشیاری بسیار زیادی که نیاز دارد، در عین حال ظرفیت حداکثری را برای استفاده فراهم کرده است.

حکمت نیا در پایان بیان داشت: این نگاه به ظرفیت موجود در رسانه، اداره تبلیغ در رسانه‌ها و فضای مجازی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها را بر این داشت پاتوق‌های مجازی دختران باران را طراحی کرده، تا با استفاده از ظرفیت‌های ایجاد شده بتواند رسالت عمومی خود را نسبت به تربیت دینی نسل آینده به منصه ظهور رساند.

مراسم افتتاحیه پاتوق مجازی دختران باران امروز به همت معاونت تبلیغ و امور فرهنگی جامعة الزهرا سلام‌الله‌علیها و با همکاری اداره کل اوقاف، حوزه علمیه، دانشگاه‌ها و مدارس شهرستان آمل و ساری برگزار شد. 

 تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱