پیام مدیر جامعه الزهرا به مناسبت اربعین حسینی

اربعین

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام در پیامی به مناسبت اربعین حسینی بیان داشت: امروز حرکت اربعین یک فریاد رسا و یک رسانه‌ی بی‌همتا است که می تواند در مقابل همه اقدامات خصمانه‌ جبهه‌ کفر و استکبار، یک‌تنه سینه سپر و حقیقت اسلام را به دنیا معرّفی کند.

به گزارش روابط عمومی، متن پیام سرکار خانم برقعی بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

 امام صادق(علیه السلام): مَنْ أَتَی الْحُسَینَ(ع) مَاشِیاً کتَبَ اللَّهُ لَهُ بِکلِّ خُطْوَةٍ أَلْفَ حَسَنَةٍ وَ مَحَا عَنْهُ أَلْفَ سَیئَةٍ وَ رَفَعَ لَهُ أَلْفَ دَرَجَةٍ (کامل الزیارات: ص ۲۵۵ حدیت ۳۸۱)

مراسم بی نظیر و بی سابقه پیاده روی اربعین در سال­های اخیر ثابت کرد روح شیعه، روح کربلایی و عاشورایی است که اینک بعد از گذشت ۱۴۰۰ سال حزن و اندوه، در روز اربعین داغ دلش تازه شده و شعر محتشم را باز می‌خواند:«گویا عزای اشرف اولاد آدم است...»

حرکت اربعین، حرکت عشق و ایمان و یک نماد بسیار زیبا و پرشکوه از حضور پیروان و علاقمندان اهل‌بیت(ع) قدم به قدم هم پای قافله کربلا است که با تدبیر الهی خاندان پیامبر(ص) حادثه عاشورا را به بلوغ رساند و خون شهدا جوشید و جوشید تا آن جویبار خونی که در غریبانه‌ترین حالت ممکن بر زمین جاری شده بود، در اربعین حسینی، رودی خروشان شد؛ تا امروز به دست قدرت الهی، تحت عنایت و تدبیر مقام معظم رهبری و به برکت این پدیده عظیم مردمی، امام حسین (ع) و معرفت حسینی بین‌المللی و جهانی شد.

امروز در دنیای پیچیده‌ی پُرتبلیغات و پُرهیاهویی که بر بشریّت حاکم است، حرکت اربعین یک فریاد رسا و یک رسانه‌ی بی‌همتا است که می تواند در مقابل این همه اقدامات خصمانه‌ جبهه‌ کفر و استکبار، یک‌تنه سینه سپر و حقیقت اسلام را به دنیا معرّفی کند. پیام امام حسین، پیام دفاع از حق، پیام ایستادگی در مقابل ظلم و پیام نجاتِ دنیا است؛ حرکت عظیم اربعین این پیام را در دنیا منتشر می کند. پس هر چه می توانیم باید این مراسم را پُربارتر و معنوی‌تر کنیم؛ اهل فکر، اهل فرهنگ، اهل اقدام فرهنگی و تبلیغی، از اربعین هر سال تا اربعین سال بعد باید برای این حرکت عظیم برنامه‌ریزی کنند با این نگاه که اربعین یک آغاز است، یک تمرین و یک آمادگی است در مسیر مهیا شدن برای معرفت بیشتر و درک حضور امام زمان (عج)؛ تا ظهور حضرت حجت (عج) و حکومت عدل جهانی را درک کنیم. ان شاءالله

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱