توصیه مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به راه روشنی‌ها

مراسم اختتامیه راه روشن6

سرکار خانم برقعی با بیان اینکه بودن با اهل بیت علیهم‌السلام، انسان را عزیز می‌کند، به راه روشنی ها توصیه کرد که بعد از نماز صبح به امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف سلام دهند و مناجات نهم خمس عشر را قرائت کنند.

 

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم سیده زهره برقعی در مراسم اختتامیه اردوی گزینشی طلاب خوابگاهی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها که در تالار بیداری اسلامی برگزار شد، عنوان کرد: خداوند بزرگ را شاکرم که این توفیق را نصیب من کرد که در جمع شما حضور پیدا کنم، از همه همکاران در بخش‌های مختلف جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تشکر می‌کنم که این برنامه خوب و به یادماندنی را برگزار کردند.

آشنایی راه روشنی‌ها با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها افزود: برنامه‌های شما را دیدم به وجد آمدم و خدا را به خاطر حضور شما دختران جوان در خانه حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها سپاس گفتم.

برقعی یادآور شد: امروز روز اختتامیه اردوی کوتاه مدت «راه روشن2» است تا شما با جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها و برخی از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خود آشنا شوید و امیدوارم که از این برنامه، توشه ای بردارید که برای آینده شما قابل استفاده باشد.

وی عنوان کرد: شاید به خاطر امکانات محدود جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، برخی داوطلبان نتوانند به عنوان طلبه مشغول به تحصیل شوند، اما این پیوند، پیوندی استوار و محکم باقی خواهد ماند و به عنوان نیروهای ما در شهر و خانواده خود خواهید بود.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها افزود: ارتباط ما با شما قطع نخواهد شد و امیدوارم که این پیوند، استوار و ادامه داشته باشد.

بودن با اهل بیت علیهم‌السلام، انسان را عزیز می‌کند

برقعی با اشاره به روز 25 ذی الحجه که روز نزول سوره «هل أتی» در شأن اهل بیت پیامبر اسلام علیهم‌السلام است، گفت: خانواده پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله چند نفر بیشتر نبودند، اما آنقدر ارزش و مقام پیدا کردند که سوره ای در شأن ایشان نازل شد.

وی ادامه داد: آنچه که آنها را ارزشمند کرد، عمل آنها یعنی اطعام یتیم و مسکین بود. این اطعام را خیلی‌ها انجام می‌دهند، اما این عمل اهل بیت علیهم‌السلام، خالصانه برای خدا بود.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها بیان داشت: در این اطعام، شخصیتی مثل حضرت فضه هم حضور داشت که نشان می‌دهد بودن و زیست با اهل بیت علیهم‌السلام، آنقدر انسان را بالا می‌برد که این آیه در شأن ایشان هم نازل شده است.

برقعی تصریح کرد: ما خادمان این خانه افتخار می‌کنیم که خادم سربازان امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف هستیم و اگر حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها ما را به عنوان خادم این خانه که به نام و یاد ایشان بنیان گذاشته شده، بپذیرد، بالاترین افتخار است.

وی با بیان اینکه بودن با ولایت و اهل بیت علیهم‌السلام، انسان را عزیز و در جهان هستی بزرگ می‌کند، گفت: اگر با ولایت و اهل ولایت باشیم، خداوند متعال یاور ما خواهد بود، خانه ما امن خواهد بود. اما اگر از ولایت فاصله گرفتیم، دیگر آنجا امن نخواهد بود ولو اینکه در مسجد الحرام باشیم.

ولایت را خوب بشناسید

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها عنوان کرد: آنچه این راه روشن به شما باید بیاموزد و انتظار داریم که از این راه روشن سوغات ببرید، تفکر و تعقل است.

برقعی با بیان اینکه تفاوت ما با حیوانات در تفکر و تعقل است، اظهار داشت: اگر ما برای ادامه مسیر خود تعقل و تفکر کنیم، کار انسانی انجام دادیم، در غیراین صورت کار ما انسانی نیست. اگر نحوه پوشش، راه رفتن و حرکات من مطابق منطق و عقل نباشد، این حرکات انسانی نخواهد بود.

وی با توصیه برا ینکه ولایت را خوب بشناسید، خاطرنشان کرد: اسلام بر پنج چیز بنا نهاده شده است، نماز، زکات، روزه، حج و ولایت؛ هیچ چیزی مثل ولایت در اسلام اهمیت داده نشده است و اگر ولایت باشد، آن چهار تای دیگر هست و اگر نبود آن چهار تا نیست.

 مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به شکست حمله نظامی آمریکا در طبس اشاره کرد و گفت: حتما قضیه حمله نظامی آمریکا در طبس را بخوانید که چگونه دشمن در این عملیات شکست خورد.

برقعی تصریح کرد: اگر ما تابع ولایت باشیم، قطعا لشکر خدا با ما خواهد بود و ما پیروز خواهیم بود، اما اگر دنبال هواهای نفسانی باشیم، شکست خواهیم خورد.

وی یادآور شد: شما برای سربازی امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف ثبت نام کردید و همین ثبت نام شما برای سربازی امام و برای حضور در خانه حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها بسیار ارزشمند و باعث افتخار است و قطعا نظر و توجهی بوده و برای شما اجری قرار داده شده که شما را به این وا داشته که برای سربازی امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف ثبت نام کنید.

توصیه مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به راه روشنی‌ها

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به شرکت کنندگان این اردو، توصیه کرد: هر روز بعد از نماز صبح، به امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف یک سلام خالصانه بدهید که آثار و برکات زیادی در این عمل وجود دارد و محال است امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف جواب سلام ما را ندهد.

برقعی همچنین حاضران را به خواندن مناجات خمس عشر توصیه کرد و گفت: مناجات نهم خمس عشر به نام مناجات المحبین است که انسان، خودش را در جایگاه محب خدا قرار می‌دهد و بسیار زیبا است و انسان بهره‌های زیادی از این مناجات می‌برد.

وی با توصیه بر اینکه مناجات محبین را زیاد بخوانید، یادآور شد: در قیامت عده ای بدون حساب و کتاب وارد بهشت می‌شوند، ملائکه تعجب می‌کنند که چرا این گروه بدون حساب و کتاب وارد شدند، خداوند متعال به ملائکه خطاب می‌فرماید که اینها کسانی هستند که محبت من را در بین مردم پخش کردند و مردم را محبّ من کردند.

نصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱