با حضور مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها؛

مراسم اختتامیه اردوی کوتاه مدت «راه روشن2» برگزار شد

مراسم اختتامیه راه روشن7

اردوی کوتاه مدت «راه روشن2» با حضور و سخنرانی سرکار خانم برقعی و تجلیل از ایده‌های برتر ارائه شده در این اردو به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی، مراسم اختتامیه اردوی گزینشی طلاب خوابگاهی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با عنوان اردوی کوتاه مدت «راه روشن 2» با حضور 150 داوطلب ورودی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در سال تحصیلی 1403-1402 در تالار بیداری اسلامی برگزار شد.

توصیه مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به راه روشنی‌ها

در این مراسم، سرکار خانم سیده زهره برقعی با بیان اینکه شرکت کنندگان این اردو با توانمندی‌ها و ظرفیت‌های خود آشنا شدند، عنوان کرد: شاید به خاطر امکانات محدود جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، برخی داوطلبان نتوانند به عنوان طلبه مشغول به تحصیل شوند، اما این پیوند، پیوندی استوار و محکم باقی خواهد ماند و به عنوان نیروهای ما در شهر و خانواده خود خواهید بود.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها ضمن اشاره به نزول سوره «هل أتی» در روز 25 ذی الحجه، به ارزش و مقام اهل بیت علیهم‌السلام اشاره کرد و با بیان اینکه بودن با ولایت و اهل بیت علیهم‌السلام، انسان را عزیز و در جهان هستی بزرگ می‌کند، گفت: اگر با ولایت و اهل ولایت باشیم، خداوند متعال یاور ما خواهد بود، اما اگر از ولایت فاصله گرفتیم، دیگر آنجا امن نخواهد بود ولو اینکه در مسجد الحرام باشیم.

وی با توصیه بر اینکه ولایت را خوب بشناسید، خاطرنشان کرد: اسلام بر پنج چیز بنا نهاده شده است، نماز، زکات، روزه، حج و ولایت؛ هیچ چیزی مثل ولایت در اسلام اهمیت داده نشده است و اگر ولایت باشد، آن چهار تای دیگر هست و اگر نبود آن چهار تا نیست.

 مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به شرکت کنندگان این اردو، توصیه کرد: هر روز بعد از نماز صبح، به امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف یک سلام خالصانه بدهید که آثار و برکات زیادی در این عمل وجود دارد و محال است امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف جواب سلام ما را ندهد.

برقعی همچنین حاضران را به خواندن مناجات خمس عشر توصیه کرد و با توصیه بر اینکه مناجات محبین را زیاد بخوانید، یادآور شد: در قیامت عده ای بدون حساب و کتاب وارد بهشت می‌شوند، ملائکه تعجب می‌کنند که چرا این گروه بدون حساب و کتاب وارد شدند، خداوند متعال به ملائکه خطاب می‌فرماید که اینها کسانی هستند که محبت من را در بین مردم پخش کردند و مردم را محبّ من کردند.

خروج از سختی‌ها تنها در سایه عبودیت حاصل می‌شود

همچنین سرکار خانم سیده زهرا حسینی در این مراسم با اشاره به روز جمعه که متعلق به امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف است، گفت: ما به اهل بیت علیهم‌السلام افتخار می‌کنیم، ما باید به گونه ای عمل کنیم که اهل بیت علیهم‌السلام هم به ما شیعیان افتخار کنند و این امر حاصل نمی شود، مگر اینکه در سایه عبودیت باشیم.

مدیر سرای حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها افزود: اگر به عنوان عبد و بنده، جایگاه خود را در نظام هستی بشناسیم، خداوند متعال برای او کافی است.

حسینی تصریح کرد: اگر مسیر خروج از سختی‌ها را می‌خواهیم، تنها در سایه عبودیت حاصل می‌شود. اگر می‌خواهید مادر، فرزند، استاد و فرد موفقی باشید، باید بنده باشید. اگر به عبودیت رسیدید، موفقیت حاصل می‌شود.

وی تأکید کرد: مسئولیت اصلی ما بندگی و عبودیت است و ما باید تلاش کنیم که فرامین الهی در زمین گسترده و اجرا شود.

مدیر سرای حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها در ادامه بیان داشت: لازمه زندگی اجتماعی، التزام عملی به قوانین و ضوابط است و هر چه اجتماع گسترده تر و فرهنگ‌های افراد آن اجتماع متفاوت باشد، پرداختن و عمل کردن به ضوابط شاید مقداری سخت باشد.

حسینی با بیان اینکه زیست اجتماعی موفق در گروه رعایت قوانین است، به برخی قوانین و ضوابط در سرای حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها اشاره کرد و توضیحاتی ارائه داد.

تجلیل از ایده‌های برتر در مراسم اختتامیه «راه روشن 2»

در ادامه این مراسم، ایده‌های برتر گروه‌ها معرفی شدند و با اهدای جوایز مورد تجلیل قرار گرفتند که برترین ایده به گروه 9 این اردو با عنوان «تأسیس کانون تبلیغی در فضای مجازی» تعلق یافت.

دومین گروه برتر، گروه 5 بود که ایده «فرهنگسازی از طریق ساخت بازی‌های دارای محتوای دینی» را ارائه داده بود.

همچنین گروه 10 با ارائه ایده «بازگشت دختران ایرانی به هویت ایرانی اسلامی» به عنوان رتبه سوم مورد تجلیل قرار گرفت.

گروه 4 با ارائه ایده «ایجاد مرکز تربیت مبلغ» به عنوان چهارمین ایده برتر تجلیل شد، همچنین گروه 1 با ارائه ایده «تلاش جمعی و مدیریت مشارکتی»، گروه 2 با ایده «خلاقیت در طراحی بوم»، گروه 3 و 6 با ایده «خلاقیت در طراحی لوگو»، گروه 7 با ایده «همکاری و همدلی» و گروه 8 با ایده «اتحاد و پشتکار هماهنگی» شایسته تقدیر شدند و مورد تجلیل قرار گرفتند.

اجرای سرود حماسه دختران انقلاب» توسط اعضای گروه 10، خواندن تواشیح توسط یکی از داوطلبان، و قرائت نامه یک راه روشنی در سال 1412 با عنوان «شاه راه روشن جهانی» از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

در انتها دعای فرج توسط یکی از داوطلبان قرائت و همه شرکت کنندگان همخوانی کردند.

پس از مراسم اختتامیه، شرکت کنندگان این اردو در مجتمع فرهنگی ورزشی شهیده سیاری حضور یافتند و در رشته‌های ورزشی این ورزشگاه شرکت کردند.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱