جهاد تبیین بهترین سلاح مبلغان در مقابل هیاهوی دشمنان است

خانم شریفی 2

معاون تبلیغ و امور فرهنگی فتنه افکنی دشمن را با هدف غبار آلود کردن فضا و ایجاد مشکل در تشخیص حق از باطل برای مردم دانست و بیان داشت: در این میان بهترین و تنها راه مبارزه با توطئه دشمن، جهاد تبیین و آگاه کردن مردم است.

 

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم شریفی معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا علیهاالسلام در گردهمایی مبلغان زینبی با اشاره به آیه «فَلَوْلَا نَفَرَ مِنْ كُلِّ فِرْقَةٍ مِنْهُمْ طَائِفَةٌ لِيَتَفَقَّهُوا فِي الدِّينِ وَلِيُنْذِرُوا قَوْمَهُمْ إِذَا رَجَعُوا إِلَيْهِمْ لَعَلَّهُمْ يَحْذَرُونَ» گفت: ورود به عرصه تبلیغ دین در حقیقت مصداق این آیه شدن است.

وی کار پیامبران را ترویج دین و سوق دادن انسان ها از نفس پرستی به خدا پرستی و معنویت عنوان کرد و اظهار داشت: برای رسیدن به این هدف از تبلیغ باید شرایط و ویژگی های یک مبلغ را در خود به وجود آوریم، در جای جای قرآن به بحث تبلیغ و ویژگی های مبلغ دین اشاره شده است مانند آیه 39 سوره احزاب که اولا نشان می دهد تبلیغ دین یک کار گروهی و تشکیلاتی است، ثانیا مبلغان بجز خدا هدفی ندارند و ترسی جز از او ندارند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی با اشاره به این که حضرت امام خمینی(ره) مصداق کامل این آیه شریفه است، بیان داشت: ایشان تکلیف محور بود و فقط به خاطر خدا کار می کرد. از این رو در مقابل شرق و غرب به تنهایی ایستاد و نصرت الهی شامل حالش شد.

وی با اشاره به این که امروزه عده ای با شلوغکاری درصدند تا مبلغان را در راهشان متزلزل  کنند گفت: توجه به این آیه نشان می دهد که در راه تبلیغ و ترویج دین اگر به تکلیف عمل کنیم نصرت الهی شامل حالمان می شود و تبلیغمان اثربخش خواهد بود.

خانم شریفی وظیفه مبلغ را رساندن پیام وحی و دین به مردم دانست و گفت: این رساندن باید صمیمانه، صادقانه، وفادارانه، مسئولانه و بر اساس دغدغه مندی باشد.

وی ادامه داد: امروز دشمنان به این نتیجه رسیده اند که برای شکست انقلاب باید دو بال سرخ حسینی و سبز مهدوی را از نهضت اسلامی بگیرند؛ این دو بال یکی نشانگر مقاومت، جهاد و شهادت و یکی نماد امید به آینده و تلاش برای آن است، اگر این دو از مردم گرفته شود نهضت اسلامی شکست خواهد خورد.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی فتنه افکنی دشمن را با هدف غبار آلود کردن فضا و ایجاد مشکل در تشخیص حق از باطل برای مردم دانست و بیان داشت: در این میان بهترین و تنها راه مبارزه با توطئه دشمن، جهاد تبیین و آگاه کردن مردم است. بنابراین برای شما مبلغان جامعه الزهرا علیهاالسلام، استفاده از ابزار تبیین آن هم در دو حوزه زن و خانواده بسیار مهم و تاثیرگذار است.

وی در پایان علم و معرفت، معنویت و روحانیت، نرم خویی و اخلاق مداری را از شاخصه های مبلغ دین در بیان رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و اظهار داشت: هر کدام از این شاخصه ها نقش بسزایی در موفقیت و تاثیرگذاری تبلیغ دارد.

گفتنی است، گردهمایی مبلغان زینبی در آستانه ماه محرم الحرام از سوی اداره کل تبلیغ جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد. در این مراسم، از سه کتاب ویژه ماه‌های محرم، صفر و ایام فاطمیه به عنوان کتاب‌های آموزشی و کاربردی برای مبلغان، رونمایی شد.

ارائه فعالیت مبلغان زباندان در ایام اربعین و قرعه کشی کمک‌هزینه سفر اربعین برای ۵ نفر از شرکت‌کنندگان از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱