حجت الاسلام والمسلمین مدنی:

باور توحیدی تنها راه حل مشکلات فردی و اجتماعی است

حجت الاسلام مدنی 2

استاد حوزه علمیه گفت: اگر بخواهیم در اضطراب ها و نگرانی های زندگی به آرامش برسیم چاره ای جز پناه بردن به باور توحیدی نداریم و هیچ قرص و مسکن و مخدری نمی تواند این آرامش را برای ما تامین کند.

باور توحیدی تنها دوای حل مشکلات فردی و اجتماعی است.

استاد حوزه علمیه گفت: اگر بخواهیم در اضطراب ها و نگرانی های زندگی به آرامش برسیم چاره ای جز پناه بردن به باور توحیدی نداریم و هیچ قرص و مسکن و مخدری نمی تواند این آرامش را برای ما تامین کند.

به گزارش روابط عمومی، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی، استاد حوزه علمیه قم در جلسه درس اخلاق اداری جامعه الزهرا علیهاالسلام با اشاره به اینکه در حل مشکلات باید به ریشه ها پرداخت و اکتفای به ظواهر کافی نیست گفت: بسیاری از ضعف ها، ترس ها، نگرانی ها، اضطراب ها، بداخلاقی ها و مشکلات خانوادگی ما ریشه در باور توحیدی دارد، اگر این باور ما درست شود بسیاری از مشکلات فردی و اجتماعی مان برطرف می شود.

وی افزود: در روایت آمده است که خداوند به کسی که دچار سوءالخلق است توفیق توبه نمی دهد چون چنین فردی از هر گناه و خطایی توبه کند به خاطر بداخلاقی اش مرتکب خطاهای دیگر می شود.

استاد اخلاق حوزه علمیه ادامه داد: حضرت موسی وقتی بنی اسراییل را به حرکت درآورد، در میان راه متوجه شدند که فرعون با لشکری عظیم در پی آنهاست. وقتی به دریا رسیدند این دو تفکر بروز کرد و عده ای گفتند «قَالُوا أُوذِينَا مِنْ قَبْلِ أَنْ تَأْتِيَنَا وَمِنْ بَعْدِ مَا جِئْتَنَا» و در مقابل بر این باور بودند که «إِنَّ مَعِيَ رَبِّي سَيَهْدِينِ».

وی تاکید کرد: دل های آرام به «إِنَّ مَعِيَ رَبِّي سَيَهْدِينِ» باور دارند. اگر بخواهیم در اضطراب و نگرانی های زندگی به آرامش برسیم چاره ای جز پناه بردن به این باور توحیدی نداریم و هیچ قرص و مسکن و مخدری نمی تواند این آرامش را برای ما تامین کند.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی اظهار داشت: حضرت نوح پس از سوار شدن بر کشتی از پسرش خواست سوار شود و به او گفت برای نجات یافتن چاره ای جز پناه بردن به این کشتی وجود ندارد، ولی او سوار نشد و گفت به کوه و مناطق بلند می روم. حال کنونی ما هم اینگونه است که بجای سوار شدن بر کشتی امن الهی به کوه و تپه پناه می بریم از این رو هیچگاه مشکلاتمان به صورت ریشه ای حل نمی شود.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱