استاد جامعه الزهرا مطرح کرد:

ترفند دشمن در ضربه زدن به انقلاب اسلامی از طریق حوزه و روحانیت

مراسم ولادت امام رضا علیه السلام تالار

استاد جامعه الزهرا علیهاالسلام یکی از ترفندهای دشمن را ضربه زدن به انقلاب اسلامی از طریق خاستگاه آن یعنی حوزه و روحانیت و مساجد عنوان کرد.

 

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم فاضل، مدیر طرح مطالعاتی شهید مطهری و از اساتید جامعه الزهرا علیهاالسلام در جلسه بصیرت افزایی طلاب با اشاره به راه های دستیابی به حوزه انقلابی از دیدگاه مقام معظم رهبری گفت: یکی از ترفندهای دشمن ضربه زدن به انقلاب اسلامی از طریق خاستگاه آن یعنی حوزه و روحانیت و مساجد است و برای این کار می کوشد تا تفکر انقلابی را از جامعه روحانیت حذف کند و مساجد را به پایگاه های خنثی نسبت به نظام و انقلاب تبدیل کند.

وی با اشاره به اینکه طرح اصلی انقلاب و نظام اسلامی از اندیشه امثال شهید مطهری نشات گرفته و آینده انقلاب هم به دست شهیدمطهری ها رقم می خورد اظهار داشت: ضرورت آشنایی با اندیشه ها و دیدگاه های شهید مطهری و امامین انقلاب برای همین است از این رو رهبر انقلاب در دهه 60 بر جریان خط فکری شهید مطهری در جامعه و در میان نسل جوان تاکید داشتند.

استاد جامعه الزهرا علیهاالسلام ادامه داد: اگر در خط فکری شهید مطهری باشیم طلبه انقلابی خواهیم بود و حوزه مان حوزه انقلابی می شود.

وی افزود: رهبر انقلاب اسلامی خط شهید مطهری را خط حساسیت در مقابل تفکرات التقاطی، یکسان دیدن شرق و غرب در دشمنی با اسلام و بازگرداندن کرامت و شخصیت زن مسلمان می دانند از این رو طلبه ای که تنها دنبال درس خواندن باشد و در مقابل حرکات نفوذی دشمن در اسلام و انقلاب حساسیتی نداشته باشد و در برابر انحرافات موضع گیری بجا و بهنگام نداشته باشد بی گمان در خط مطهری تعریف نمی شود.

استاد فاضلی بیان داشت: اگر امروز در دفاع از حق تزلزل داشته و نسبت به مسائل تحلیل درست نداشته باشیم نمی توانیم خار چشم دشمنان باشیم و ناگفته نماند که بسیاری از مشکلات جامعه ما در حالا حاضر به همین خاطر است.

وی تصریح کرد: در خط فکری شهید مطهری، مسئولیت معلمی از هر مسئولیت اجتماعی بالاتر و مهمتر است، چرا که معلم تربیت کننده نسل است و تفکری که او به دانش آموز منتقل می کند در جامعه جریان می یابد.

استاد جامعه الزهرا علیهاالسلام ادامه داد: از منظر شهید مطهری تداوم انقلاب شروطی دارد که یکی از آنها عدم سلب آزادی های به حق جامعه است، زیر سلطه شرق و غرب رفتن به معنای بردگی برای حکومت های دیگر و بزرگترین سلب آزادی است در حالی که تمام هدف ما، ایجاد جامعه توحیدی و آزادی از قید بردگی بود.

وی حساس بودن نسبت به عدالت اجتماعی و تحت تاثیر مکاتب ماتریالیستی نبودن را از دیگر شروط تداوم انقلاب در دیدگاه شهید مطهری عنوان کرد و گفت: امروز وظیفه ما مطالعه آثار شهید مطهری و ورود عالمانه به عرصه جهاد تبیین و پاسخگویی به شبهات جامعه و جوانان است.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱