رئیس حوزه آزاد جامعه الزهرا(س) خبر داد:

فراخوان ثبت نام در دوره «اصول عقاید فطری»

دوره کارگاهی اصول عقاید فطری -حوزه آزاد

خانم تاجیک از برگزاری دوره کارگاهی «اصول عقاید فطری» به عنوان پیش نیاز دوره جامع معارف قرآنی در حوزه آزاد خبر داد.

به گزارش روابط عمومی، خانم زهرا تاجیک در گفتگو با واحد خبر، با اشاره به اینکه از جمله مأموریت‌های حوزه آزاد، ایجاد ظرفیت و بستر مناسب برای ارائه دستاوردهای علمی بانوان حوزوی است؛ از طراحی و برگزاری دوره جامع معارف قرآنی با ابتکار استاد خانم توحیدی در حوزه آزاد خبر داد و مخاطبان این دوره را دانش‌آموختگان سطح 3 و 4 در رشته‌های تفسیر، فلسفه، کلام و تعلیم و تربیت برشمرد.

رئیس حوزه آزاد جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه این دوره در 5 گام برنامه‌ریزی شده است، در ادامه بیان کرد: مرحله اول این آموزش‌ها به «نقد و بررسی شبهات علوم قرآن»، «آموزش روش تحقیق با تکیه بر منطق»، «مرجع شناسی» و «کارگاه مرور صرف و نحو و ترجمه» اختصاص دارد و در گام دوم فراگیران ضمن آشنایی با «معانی بیان با رویکرد قرآنی» و « مکاتب تفسیری» به «مرور منطق با نگاهی بر مسائل فلسفی» و «مرور بدایه با نگاهی بر علم کلام» می‌پردازند.

وی، «مرور نهایه با نگاهی بر علم کلام»، «فلسفه دین با رویکرد فطرت»، «معرفت شناسی با رویکرد فطرت» و «فلسفه با نگاهی به اصول عقائد(کلام)» را از عناوین گام سوم این دوره آموزشی برشمرد و ادامه داد: آشنایی با «منظومه فکری شهید مطهری»، «فلسفه غرب و مقایسه با فلسفه اسلامی»، «حدیث شناسی با رویکرد تفسیر» و «اصول، مبانی، قواعد و روشهای تفسیر» در گام چهارم برنامه‌ریزی شده است.

تاجیک اضافه کرد: آخرین مرحله از آموزش‌های این دوره به «کاربرد اصول فقه در تفسیر»، «تفسیر تطبیقی»، «تفسیر موضوعی (فطرت در قرآن)» و «تطبیق دلایل نقلی اسفار با تفسیر ملاصدرا» اختصاص دارد.

رئیس حوزه آزاد جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها عنوان کرد: پیش نیاز ورود به این دوره، گذراندن دوره اصول عقائد فطری است و موفقیت در اتمام هر یک از گام‌های طراحی شده، شرط ورود به گام بعدی است.

 وی بیان داشت: علاقه‌مندان می‌توانند تا 30 اسفند با مراجعه به سامانه اختصاصی مرکز آموزش‌های آزاد و مهارتی به نشانی https://courses.jz.ac.ir و پرداخت شهریه 200 هزار تومان در دوره کارگاهی اصول عقاید فطری به مدت 20 هفته و به عنوان پیش‌نیاز این دوره ثبت‌نام کنند و برای کسب آگاهی بیشتر با شماره‌های ۰۲۵۳۲۱۱۲۰۸۲ تماس بگیرند.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱