آیین تقدیر از فارغ التحصیلان سطح دو جامعه‌الزهرا(س) برگزار شد

تجلیل از فارغ التحصیلان 2

آیین تقدیر از فارغ التحصیلان نیمسال اول 1401 سطح دو جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با حضور سرکار خانم برقعی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی، آیین تقدیر از فارغ التحصیلان نیمسال اول 1401 سطح دو جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها از سوی تحصیلات عمومی و با همکاری مدارس علمیه و مرکز آموزش غیرحضوری و مجازی این مؤسسه علمی حوزوی برگزار شد.

امروز جهاد تبیین، وظیفه همه به ویژه طلاب  است

سرکار خانم سیده زهره برقعی در این مراسم با بیان اینکه شما به عنوان سربازان امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف در خانه حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها پذیرفته شدید و این مسیر و مسئولیت سنگینی را ادامه دادید، عنوان کرد: امروز مشکل ما مشکل علم و معرفت و دانایی نیست، شما طلاب معرفت و آگاهی و علم پیدا کردید، احکام و فضایل اخلاقی را می‌شناسید و عقاید را یاد گرفتید، امروز مشکل ما در این برهه زمانی و در جامعه کنونی، بحث انگیزش و گرایش است.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: شما علوم زیادی فرا گرفتید و باید به دنبال کسب علم بیشتر بروید، اما آنچه که باید بیشتر توجه کنید، عمل است؛ به دانسته‌های خود عمل کنیم، آن دنیا از ما سوال می‌کنند چقدر به دانسته‌های خود عمل کردیم.

برقعی یادآور شد: رهبر معظم انقلاب مدظله العالی، جهاد تبیین را واجب عینی دانستند، جهاد تبیین بر همه واجب شده، اما وظیفه اصلی ما طلبه‌ها جهاد تبیین است؛ صحنه عاشورا  تمام شد، انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا راه خود را پیش می‌برد؛ اما وظیفه ما در این مسیر مهم است.

وی با تصریح بر اینکه ما باید با نظام شبکه ای به وظیفه عینی خود بپردازیم، گفت: ایام ماه شعبان و ماه مبارک رمضان دو زمان مناسب برای فعالیت طلاب و جهاد تبیین است، اگر ما بحث پوشش و حجاب را جدی بگیریم و دوستانه و با زبان خوش بیان کنیم، کار مهمی کردیم.

مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها همچنین به برگزاری دوره‌ها، کارگاه‌ها و نشست‌های مختلف درباره جهاد تبیین در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها بر اساس نیاز طلاب پرداخت.

الگوی تراز زن ایرانی اسلامی را به دنیا صادر کنیم/ فضای مجازی و رسانه ای، جامعه هدف گسترده طلاب باشد

خانم معصومه شریفی معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در این مراسم، با بیان اینکه فارغ التحصیلی شما در حقیقت، آغاز راه و مسئولیت خطیر است، بیان کرد: امروز آغاز راه شماست، ازدواج و فرزندآوری مقدمه هر کمالی است، ابتدا ازدواج و در صورت امکان به ادامه تحصیل بپردازید.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: هر طلبه ای وظیفه دارد در حین تحصیل، کارپوشه تبلیغی و فرهنگی داشته باشد و یک نیروی فعال در عرصه‌های مختلف فرهنگی تبلیغی باشد.

وی با بیان اینکه امروز دشمن با تمام قوا وارد صحنه شده و جنگ ترکیبی و شناختی را شروع کرده است، افزود: دشمن در عرصه مجازی موفق عمل کرده است، بنابراین خود را مجهز کنید و بدانید ما در حال جنگ هستیم، در جنگ استراحت وجود ندارد.

شریفی با بیان اینکه فضای مجازی و رسانه ای، جامعه هدف گسترده شما باشد، گفت: امروز در این جنگ ترکیبی و شناختی، نوک پیکان دشمن به سوی زن است؛ هر یک از ما با توجه به توان خود باید وارد عرصه شویم و آن فتنه‌ها را نه تنها خنثی کنیم، بلکه هجمه کننده به سوی غرب باشیم و الگوی ایرانی و اسلامی را که الگوی زن ایرانی اسلامی است، به دنیا صادر کنیم.

وی یادآور شد: معاونت تبلیغ و امور فرهنگی در نظر دارد که شورای طلاب را به عنوان بازوان فرهنگی راه اندازی کند که به زودی اطلاع رسانی می‌شود.

تلاش در جهت تمدن سازی نوین اسلامی 

خانم خدیجه حسین زاده، مدیر کل دانش آموختگان و استعدادهای برتر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها از دیگر سخنرانان این مراسم بود که با بیان اینکه شما طلاب، مدال سربازی امام زمان عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف را به همراه  دارید، عنوان کرد: رهبر فرزانه انقلاب حفظه‌الله‌تعالی در بیاناتی به این مسئله اشاره دارند که هدایت وظیفه همه است تا جامعه به مسیر سعادتمندی برسد، اما وظیفه متولیان هدایت این است که همه باید عامل باشند.

مدیر کل دانش آموختگان و استعدادهای برتر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: اگر بتوانیم وظیفه خود را درست انجام دهیم، گامی در جهت تمدن سازی نوین اسلامی خواهیم برداشت و مشمول این حدیث پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله می‌شویم که «مَن طَلَبَ بابا مِنَ العِلمِ لِيُحيِيَ بِهِ الإسلامَ كانَ بَينَهُ و بَينَ الأنبياءِ دَرَجَةٌ فِي الجَنَّةِ؛ هر كس در جستجوى بابى از علم برآيد تا به وسيله آن اسلام را زنده بدارد، در بهشت، ميان او و پيامبران، تنها يك درجه فاصله باشد».

حسین زاده به معرفی اداره کل دانش آموختگان و استعدادهای برتر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، نحوه ارتباط گیری با بخش‌های مختلف این اداره کل، معرفی کانال‌ها و گروه‌های مختلف  و غیره پرداخت و اظهار داشت: تلاش ما این است که در بحث توانمندسازی طلاب، کارگاه‌ها، نشست‌ها و گردهمایی‌هایی را به صورت اختصاصی برگزار کنیم.

وی همچنین به موضوع ساماندهی و معرفی دانش آموختگان و همچنین بخش استعدادهای برتر در عرصه‌های آموزشی، پژوهشی و تبلیغی اشاره کرد و درباره بنیاد ملی نخبگان و فعالیت‌های این بنیاد توضیحاتی ارائه داد.

گوش به فرمان ولیّ فقیه بودن، انسان را عاقبت بخیر می‌کند

در این مراسم، سرکار خانم فاضل مسئول طرح مطالعاتی اندیشه مطهر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها به عنوان یکی از بانوان طلبه موفق به تجربه زیسته خود پرداخت و اظهار داشت: طلبه موفق کسی است که  از تمام استعدادها، توانمندی‌ها و امکاناتی که خدا به او عنایت فرموده، استفاده کرده و هیچ لحظه از عمر خود را از دست نداده است.

این طلبه دوره عالی فقه و اصول جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه گوش به فرمان ولیّ فقیه بودن، انسان را عاقبت بخیر می‌کند، تصریح کرد: رهبر فرزانه انقلاب حفظه الله فرمودند بر طلبه واجب است که پیش مطالعه داشته باشد، همچنین رهبر معظم انقلاب مدظله العالی بر مطالعه آثار شهید مطهری تأکید دارند.

فاضل تأکید کرد: اگر بی چون و چرا گوش به فرمان ولیّ فقیه باشیم، حوزه ما حوزه انقلابی می‌شود و حجاب و اخلاق فرزندان ما ناخودآگاه درست می‌شود. همه مشکل ما این است که به حرف ولیّ فقیه خود گوش فرا ندادیم.

وی بیان داشت: جواب شبهات فضای مجازی را می‌توان با مطالعه آثار شهید مطهری و دروس حوزه پاسخ داد، طلاب راه استفاده از معلومات را پیدا می‌کنند و نشاطی که می‌گیرند انگیزه می‌شود که درست درس بخوانند وراه درست درس خواندن را بیاموزند.

مردم ایران قدر کشور خود را بدانند

خانم فاطمه تورس طلبه اکوادوری جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها یکی دیگر از طلابی بود که به تجربه زیسته خود پرداخت و به شرایط زندگی خود در اکوادور در آمریکای جنوبی اشاره کرد.

وی بیان داشت: کشورهایی در دنیا وجود دارد که هیچ آشنایی نسبت به دین اسلام ندارند، شما باید قدر زندگی و کشور خود را بدانید که به راحتی با دین اسلام آشنا می‌شوید.

این طلبه بین الملل جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها بر لزوم کار گروهی برای تبلیغ دین و فعالیت در عرصه‌های مختلف تأکید کرد.

در این مراسم، میثاق نامه طلاب به صورت دسته جمعی قرائت شد و در پایان مراسم، دانش آموختگان با حضور خانم برقعی، خانم شریفی، مدیران و مسئولان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها مورد تجلیل قرار گرفتند.

 تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱