با راهیان نور(4)؛

گام چهارم؛ دل هایی که در کانال کمیل جاماند

راهیان نور  طلاییه

کاروان راهیان نور جامعه الزهرا علیهاالسلام امروز ۶ اسفند ماه پس از اقامه نماز و زیارت شهدای گمنام، با کوله باری از روایت های ناب و دل های جامانده در کانال کمیل، اندیمشک را به مقصد شهر کریمه اهل بیت علیهاالسلام ترک کردند.

 

طلاییه مانند نگینی در مناظق عملیاتی، دل زائران را با آرامشش می رباید، پا که به این خاک می گذاری اما دلت بیقرار می شود و تا چشم هایت نبارند آرامش این قطعه از بهشت زمین را درک نمی کنی.

در هویزه اما داستان جور دیگری است، اینجا از یک سو نماد جوانمردی، غیرت و مقاومت است و از سوی دیگر از جای جایش مظلومیت، غربت و تنهایی می بارد، چقدر بوی مسجد کوفه را می دهد این یادمان. اینجا هر زائری مزاری را در آغوش کشیده و با شهیدی به تمنا نشسته است به امید آن که راه نشانش دهد و دستگیرش باشد در هیاهوی پر تلاطم زندگی پر از مادیت و نفسانیت.

راهیان نور هویزه

دلت تازه آرام گرفته با شهدا که خبر می رسد کانال کمیل، زیارت آخر است و این خوان نعمت به پایان می رسد. هم احساس سبکی و شادمانی می کنی و هم غمگینی از این فراغ.

کانال کمیل اما حال و هوای دیگری دارد، راهی که آغازش با توست و پایانش شهادت. اینجا مسیر یکطرفه است، باید معامله کنی با خدا، باید زرنگ باشی تا جا نمانی، باید ببری از هر چه دنیا و دنیاگرایی است، اینجا باید خالص باشی تا به تو اذن ورود به کانال را بدهند، باید شهید باشی تا شهید شوی.

سخت است دل کندن از این همه خوبی، زیبایی و آرامشی که لحظه لحظه با تو همراه بود. ولی چاره ای نیست. سلام آخر را در اندیمشک، شهر شهیدان می دهیم و اشک هایمان را بدرقه راه خودمان می کنیم تا باز اگر نفسی باقی بود در مجالی دیگر بازگردیم و آرامش یابیم.

راهیان نور کانال کمیل

«اَلسَّلامُ عَلَيْکُمْ اَيُّهَا الشُّهَدآءُ الْمُؤْمِنُونَ؛ اَلسَّلامُ عَلَيْکُمْ يا اَهْلَ بَيْتِ الاْيمانِ وَ التَّوْحيدِ اَلسَّلامُ عَلَيْکُمْ يا اَنْصارَ دينِ اللّهِ وَ اَنْصارَ رَسُولِهِ عَلَيْهِ وَ الِهِ السَّلامُ سَلامٌ عَلَيْکُمْ بِما صَبَرْتُمْ فَنِعْمَ عُقْبَي الدّارِ»

کاروان راهیان نور جامعه الزهرا علیهاالسلام امروز ۶ اسفند ماه پس از اقامه نماز و زیارت شهدای گمنام، با کوله باری از روایت های ناب و دل های جامانده در کانال کمیل، اندیمشک را به مقصد شهر کریمه اهل بیت علیهاالسلام ترک کردند.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱