نقش آفرینی بانوان طلبه در حکومت مهدوی

جلسه توجیهی با والدین طلاب 2

مدیر سرای حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها بیان داشت: مسیر علم آموزی در دنیای آخرالزمان سخت است و حمایت شما را بیشتر می‌طلبد تا فرزندان شما در حکومت مهدوی نقش آفرینی کنند و بانوان و مادران موفق و تأثیرگذار در جامعه مهدوی باشند.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم سیده زهرا حسینی در نشست توجیهی خانواده طلاب جدیدالورود خوابگاهی با مسئولان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها که از سوی سرای حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد، ضمن خیرمقدم به والدین طلاب جدیدالورود خوابگاهی با اشاره به روایتی از پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم اشاره کرد که فرمودند: «هرکه برای آموختن علم و دانش از خانه اش بیرون رود، هفتادهزار فرشته در پی او روان شوند و برایش آمرزش می‌طلبند» و در ادامه اظهار داشت: امروز طلاب با حمایت و هدایت و پشتیبانی شما در مسیر علم آموزی قرار گرفتند و این حدیث شامل حال شما والدین هم می‌شود.

مدیر سرای حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها اظهار داشت: در دنیای آخرالزمان که لحظات سخت انتظار برای همه آشکار است، یکی از مهم ترین دغدغه‌های والدین، تربیت صحیح فرزندان است که قطعا این امر در درون شما متبلور بوده که کیلومترها دوری فرزند را قبول کردید تا دلبندان خود را به صورت امانت در خانه حضرت زهرا علیهاالسلام قرار دهید.

حسینی تصریح کرد: فرزندان شما که با دعوت حضرت زهرا علیهاالسلام و با دعای خیر شما در مسیر طلبگی قرار گرفتند، علاوه بر اینکه در مسیر تربیت قرار می‌گیرند، هدف بالاتری دارند و آن اینکه، مربیان و عَلَم‌های هدایت در شهر و دیار شما خواهند بود.  

وی تأکید کرد: ما به عنوان منتظران حضرت ولیّ عصر عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف به دنبال زمینه سازی ظهور و حرکت در مسیر تمدن سازی هستیم و طلاب به عنوان سربازان حضرت در این مجموعه تربیت می‌شوند.

مدیر سرای حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها بیان داشت: دوری از فرزند برای شما سخت است، اما قطعا مسیر علم آموزی در دنیای آخرالزمان سخت‌تر است و حمایت شما را بیشتر می‌طلبد تا فرزندان شما در حکومت مهدوی نقش آفرینی کنند و بانوان و مادران موفق و تأثیرگذار در جامعه مهدوی باشند.

حسینی خاطرنشان کرد: قطعا دوری از خانواده برای بانوان طلبه که در آغوش پرمهر شما بودند، سخت خواهد بود و شاید آشنایی زیادی با مسیر تحصیل علوم دینی نداشته باشند که شما والدین باید ناصر باشید و به آنها قوت قلب دهید.

مدیر سرای حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها تصریح کرد: تمام سعی و تلاش ما این است که بهترین خدمات را برای طلاب داشته باشیم، چون ما معتقدیم که در حال پرورش سربازان امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف هستیم.

وی در ادامه به دستورالعمل‌ها و قوانین سرای حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها درباره وورود و خروج طلاب و لزوم رصد پیشرفت‌های آموزشی طلاب و غیره اشاره کرد و در ادامه با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف در مجموعه، عنوان کرد: در مجموعه فخیمه جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تقریبا 90 درصد نیاز طلبه برای دوره‌های آموزشی وجود دارد و کارویژه‌هایی برای طلاب تعریف شده است که بر اساس استعدادسنجی و اطلاع رسانی می‌توانند در دوره‌های مختلف ثبت نام کنند تا در عرصه‌های مختلف مانند تدریس، پژوهش، مشاوره، فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی و .... توانمند شوند.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱