مدیر کل امور اساتید جامعه‌الزهرا(س) تصریح کرد:

خانم آصفی نظر از اساتید پیشکسوت حوزه بود

آموزشگاه امام رضا علیه السلام

خانم مقصودی با بیان اینکه خانم آصفی نظر نسبت به بیت المال واستفاده از آن بسیار محتاط بود، گفت: حاجیه خانم آصفی نظر که از سال 1356 به امر شهید آیت‌الله قدوسی(ره)، فعالیت خود را در عرصه تدریس آغاز کرد.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم زینت مقصودی در پی درگذشت حاجیه خانم پسنده آصفی نظر، مدیر مرکز فقه و اصول جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها که 24 آبان سال جاری به رحمت ایزدی پیوست، عنوان کرد: سرکار خانم آصفی نظر یکی از اساتید پیشکسوت حوزه بود که از سال 1356 به امر شهید آیت‌الله قدوسی(ره)، فعالیت خود را در عرصه تدریس آغاز کرد.

مدیر کل امور اساتید جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه استاد آصفی نظر، دروس فقه، ادبیات عرب، لمعه، فلسفه، رجال و درایه تدریس می کرد، گفت: حاجیه خانم آصفی نظر علاوه بر تدریس، به مدت 20 سال در حرم مطهر حضرت معصومه علیهاالسلام و مسجد مقدس جمکران، پاسخگوی سؤالات شرعی بود.

مقصودی با اشاره خصوصیات اخلاقی این بانوی فاضله و مؤمنه، اظهار داشت: خانم آصفی نظر فردی بسیار دقیق، تیزبین و باهوش بود، این ویژگی ایشان، در مسائل علمی، شیوه‌های مدیریتی و همچنین رفتار ایشان کاملا مشهود بود.

وی با تصریح بر اینکه استاد آصفی فردی صبور، آرام و بسیار باحوصله بود، افزود: در مواجهه با مشکلات و ناملایمات، آرام و خودنگه‌دار بود، عکس‌العمل‌های احساسی نداشت و اهل گلایه کردن نبود.

مدیر کل امور اساتید جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، خانم آصفی نظر را فردی متدین و اهل ذکر و انجام نوافل دانست و ادامه داد: فردی مردم‌دار و دغدغه‌مند نسبت به مشکلات مردم بود، مراجعه‌کنندگان را تکریم می‌کرد و پیگیر مسائل و مشکلات آنها می‌شد تا به نتیجه مطلوبی برسند.

مقصودی اضافه کرد: مهارت برقراری ارتباط با نسل جوان را به خوبی دارا بود، به طوریکه غالبا جوانان فامیل وحتی فرزندان دوستان ورفقا با ایشان رابطه‌ای دوستانه و صمیمانه داشتند.

وی با بیان اینکه استاد آصفی فردی بسیارمنظم و بابرنامه بود، عنوان کرد: این مسئله هم در انجام کارهای علمی و هم در شیوه زندگی و انجام فعالیت‌های روز مره ایشان به خوبی مشهود بود.

مدیر کل امور اساتید جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها یادآور شد: استاد آصفی نظر فردی هنرمند وعلاقه‌مند به هنر بود و در  رشته‌های نقاشی، خطاطی، بافتنی وخیاطی آثار و نمونه هایی از ایشان به یادگار مانده است؛ همچنین با زبان انگلیسی وعربی به میزان قابل ملاحظه ای آشنا بود.

مقصودی در پایان با تصریح بر اینکه سرکار خانم آصفی نظر نسبت به بیت المال واستفاده از آن بسیار محتاط بود، اظهار امیدواری کرد که ما نیز بتوانیم این ویژگی‌های اخلاقی را در زندگی فردی و اجتماعی پیاده کنیم.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱