در جلسه کمیته امور بانوان ستاد کنگره ملی شهدای استان قم مطرح شد:

لزوم معرفی بانوان شهیده استان قم به جامعه/ همه سازمان‌ها و نهادها جهت ترویج سیره شهدا به میدان بیایند

کنگره شهدای استان قم5

در جلسه کمیته امور بانوان ستاد کنگره ملی شهدای استان قم با اشاره به اینکه 139 بانوی شهیده در قم مدفون هستند، بر لزوم معرفی بانوان شهیده استان تأکید شد.

به گزارش روابط عمومی، جلسه کمیته امور بانوان ستاد کنگره ملی شهدای استان قم با حضور نمایندگان ۲۰ نهاد و سازمان عضو این کمیته در سالن جلسات مدیریت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد.

امروز دشمن از کانال خانواده، هیئت‌های مذهبی و مراکز آموزشی ورود کرده است

در این جلسه، جناب آقای مطهری روایتگر سیره شهدا و دفاع مقدس به بیان خاطراتی از شهید سلیمانی و سیره زندگانی ایشان پرداخت و اظهار داشت: شهید سلیمانی هر کجا وارد می‌شد، آنجا هیئت بود؛ ایشان می‌گفتند بچه‌های هیئت هستند که می‌توانند در برابر داعش ایستادگی کنند.

این روایتگر سیره شهدا تصریح کرد: در این ایام، در هیئت‌هایی که مسیر اهل بیت علیهم‌السلام و مسیر راه امام و شهدا را طی می‌کنند، شرکت کنید و در عین حال به خطر و توطئه دشمن توجه داشته باشید.

مطهری تأکید کرد: امروز دشمن از کانال خانواده، هیئت‌های مذهبی و مراکز آموزشی ورود کرده است و می‌خواهد از این طریق به اسلام و مسلمانان ضربه بزند. آنها در هیئت‌ها هزینه می‌کنند و ما باید فرزندان خود را آگاه کنیم.

وی عنوان کرد: امروز در برخی هیئت‌های مذهبی پول می‌دهند که از سیاست حرف نزنید، برخی جریان‌ها می‌گویند ما باید به جوانان بگوییم که نظام جمهوری اسلامی ایران قادر به اداره جامعه نیست و این حرف همان جدایی دین از سیاست است، حال آنکه امام حسین علیه‌السلام به خاطر  بعد سیاسی و مکتب حیات بخش اهل بیت علیهم‌السلام بود که به تقابل جدی با دشمن برآمد.

اهمیت نقش تربیتی مادر/لزوم معرفی بانوان شهیده استان قم به جامعه

این روایتگر سیره شهدا با بیان اینکه نقش تربیتی مادر ویژه است و ما مادرانی داریم که چند فرزند شهید دارند، اظهار داشت: ما باید بانوانی را که در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی به شهادت رسیدند و افتخار آفریدند، به جامعه معرفی کنیم تا الگوی زنان و دختران ما باشند.

مطهری با تصریح بر اینکه ما باید راه شهدا را ادامه دهیم، عنوان کرد: در این مسیر جاده‌ها لغزنده هستند و ما باید مقاومت و استقامت داشته باشیم.

در ادامه این جلسه، سرکار خانم شهبازی نماینده حرم مطهر حضرت معصومه علیهاالسلام؛ سرکار خانم کرمی نماینده صدا و سیمای مرکز قم و سرکار خانم اسکندری نماینده دانشگاه علوم پزشکی قم به ارائه برنامه‌ها و اقدامات سازمان‌های مربوطه در راستای ترویج سیره شهدا پرداختند.

در این جلسه، 14 کلان برنامه و بیش از 140 برنامه به صورت جدول ارائه شده و نمایندگان هر یک از سازمان‌ها و نهادهای عضو کمیته امور بانوان ستاد کنگره ملی شهدای استان قم اعلام کردند که در کدام عرصه می‌توانند فعالیت داشته باشند.

جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها 6 طلبه شهیده تقدیم انقلاب کرده است

در ادامه این جلسه، سرکار خانم سیده ربابه داودالموسوی عنوان کرد: در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها افتخار داریم که 6 طلبه شهیده در عرصه‌های مختلف به انقلاب اسلامی تقدیم کردیم، شهیده فهیمه سیاری در جنگ تحمیلی و برای عرصه تبلیغ دانش آموزی به شهادت رسیدند، طلبه شهیده رقیه رضایی از طلاب سطح یک در حمله سعودی‌ها به حجاج بیت الله الحرام و در راهپیمایی استکبارستیزی مکه در سال ۱۳۶۶ حضور داشت که به توفیق شهادت رسید. 

مدیر کل امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها خاطرنشان کرد: در بحث دفاع مقدس، طلبه شهیده فاطمه اسدیان از طلاب خوابگاهی در بمباران هوایی به شهادت نائل می‌شوند.

داودالموسوی ادامه داد: طلبه شهیده خدیجه ولی زاده از مبلغانی بود که به در اربعین حسینی به همراه خانواده موکب داشتند و در راه برگشت به اهواز در شهر حله به همراه همسرشان به دست داعشی‌ها به شهادت رسیدند.

وی اضافه کرد: طلبه شهیده بتول مطهری از دیگر شهدای جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها است که به همراه همسر و فرزندشان در سامرا به شهادت نائل آمدند، همچنین شهیده فاضله زهرا دقیقی خداشهری در راه سامرا به دست داعش به شهادت رسیده است.

سرفصل کاری جامعه‌الزهرا(س) در مسائل فرهنگی و تبلیغی، ترویج و فرهنگسازی سیره شهدا است

مدیر کل امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به مزار شهدای گمنام در این مؤسسه علمی حوزوی، عنوان کرد: سرفصل کاری ما در مسائل فرهنگی و تبلیغی بحث شهدا، سبک زندگی و ترویج و فرهنگسازی سیره شهدا است.

داودالموسوی یادآور شد: در طول دو سال گذشته دیدار با خانواده شهدا به همراه طلاب به ویژه طلاب بین الملل در دستور کار قرار گرفته بود و بانوان طلبه، دیدار با مادر و همسر شهدا را همتراز با درس اخلاق می‌دانستند.

وی با بیان اینکه در طول دو سال گذشته، 49 دیدار با خانواده شهدا داشتیم، افزود: علاوه بر این دیدارها، خاطرات مادران و همسران شهدا در حسینیه مجازی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها پخش می‌شد.

مدیر کل امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها اضافه کرد: ما در این مدت، ارائه الگوی موفق با دعوت از خانواده شهدا را داشتیم؛ همچنین 110 مبلغ در مدارس استان به صورت مستمر فعالیت می‌کنند که سرفصل کاری خود را برنامه سیره شهدا قرار دادند و برای فعالیت‌های خود از شهدا و خانواده شهدا استعانت می‌جویند.

داودالموسوی با اشاره به برگزاری مسابقات کتابخوانی با محوریت سیره شهدا، حضور بانوان مبلغ روایتگر سیره شهدا در کاروان راهیان نور و مدارس، بیش از 60 نشست علمی ترویجی پیرامون سبک زندگی شهدا و زنان شهیده در سطح استان، برگزاری یادواره‌های مختلف توسط بانوان طلبه و تولیدات رسانه ای از جمله کلیپ، پادکست و ویدئوکست از جمله برنامه‌های کنگره بوده است.

وی همچنین به حضور گروه‌های تبلیغی در محلات و روستاهای استان، اجرای طرح «نذر خدمت» با حضور بانوان طلبه و همسرانشان در خدمت به مادران، همسران و خانواده شهدا، راه اندازی انجمن شهدا و علما و عضویت خانواده شهدا در این انجمن و غیره اشاره کرد.

مدیر کل امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به برگزاری  دوره روایتگری تخصصی سیره شهدا برای مبلغان، گفت: در این طرح، مبلغان روایتگر به سازمان‌ها و نهادها معرفی می‌شوند تا به ترویج و فرهنگسازی سبک زندگی بانوان شهیده بپردازند، همچنین بانوان مبلغ روایتگر، سیره سبک زندگی شهیده‌های استان را در سطح مدارس استان روایتگری کنند.

6هزارونود شهید و هزارو300 شهید بین‌الملل در قم مدفون هستند

در این جلسه، جناب آقای مؤمن نماینده ستاد کنگره ملی شهدای استان قم تصریح کرد: شهدا در دروان جنگ مظلوم بودند و امروز محروم هستند، به جهت اینکه آنچنان که باید به آنها توجه نشده است.

نماینده ستاد کنگره ملی شهدای استان قم با بیان اینکه ظرفیت‌ها و سوژه‌های بسیاری در گلزار شهدا وجود دارد که تاکنون به آنها پرداخته نشده است، گفت: هزار و 300 شهید بین الملل در قم مدفون هستند، همچنین 6 هزار و نود شهید در استان قم داریم که شاهد عملکرد ما هستند.

مؤمن تصریح کرد: همه سازمان ها، نهادها و ادارات تلاش کنند یک قدم کارآمد برای شهدای استان قم بردارند و هر سال از خود سؤال کنند که آیا حق شهدا را ادا کردند یا نه.

وی در پایان تأکید کرد: تولیدات و محصولات این کنگره باید در شأن شهر مقدس قم باشد، چنانچه این آثار و تولیدات کنگره به صورت مستند و نمایشگاهی به دفتر نهاد رهبری ارائه می‌شود.

همه سازمان‌ها و نهادها جهت ترویج سیره شهدا به میدان بیایند

خانم ابراهیم آبادی دبیر کمیته امور بانوان ستاد کنگره ملی شهدای استان قم نیز در این جلسه تصریح کرد: ما هر کاری کنیم قطره ای از خون شهدا را نمی توانیم جبران کنیم؛ زحمات زیادی در سطح استان کشیده شده است، به عنوان مثال هزار یادواره شهدا در سطح استان برگزار شده است که می‌تواند تلنگری برای جامعه باشد.

وی با بیان اینکه 9 کتاب در کمیته امور بانوان ستاد کنگره ملی شهدای استان قم در حال انتشار است، گفت: برنامه‌ها بسیار است، اما انتظار می‌رود که همه سازمان‌ها به میدان بیایند و فعالیت‌های خود را ارائه کنند.

همچنین جناب آقای طباطبایی مسئول کمیته محتوایی کنگره شهدای استان قم با بیان اینکه تولیدات و محصولات کمیته‌ها در کنگره رونمایی و عرضه می‌شوند، عنوان کرد: محتواها، ظرفیت‌ها و سوژه‌های مناسبی وجود دارد که ما برای تولید محصول می‌توانیم محتواها را در اختیار هر یک از دستگاه‌ها که مایل باشند، قرار دهیم.

وی تصریح کرد: روضه‌های خانگی ظرفیت بسیار خوبی است و از ظرفیت روضه‌های خانگی غافل نشوید.

139 بانوی شهیده در استان قم

در پایان جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین هادی اندیشه با بیان اینکه 14 کلان برنامه و 140 برنامه در کمیته امور بانوان کنگره شهدای استان قم در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: این برنامه‌ها با محوریت شهدای استان قم و در کمیته بانوان با محوریت زنان شهیده و مادران و همسران شهدا برنامه ریزی می‌شوند.

مدیر کل حوزه مدیریت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها یادآور شد: ما علاوه بر 139 بانوی شهیده، مادران، همسران و دختران شهدای دفاع مقدس، شهدای سلامت، شهدای امنیت، شهدای مدافع حرم، ایثارگران و جانبازان را داریم.

حجت‌الاسلام والمسلمی هادی اندیشه با بیان اینکه صرفا کار فرهنگی مدنظر نیست بلکه کارهای محتوایی و علمی هم مورد توجه است، اظهار امیدواری کرد یک کار تأثیرگذار بر فرهنگ عمومی بانوان داشته باشیم و تمام شهر بوی شهدایی بگیرد.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱