به همت اداره قرآن و حدیث جامعه الزهرا(س)؛

نشست «معاصرسازی سیره حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها» برگزار می‌شود

حضرت زهرا

نشست «معاصرسازی سیره حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها» به صورت مجازی در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی، خانم آمنه عباسعلی زاده در گفتگو با واحد خبر، اظهار داشت: نشست«معاصرسازی سیره حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها» به صورت مجازی در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار می‌شود.

رئیس اداره قرآن و حدیث جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها گفت: بر پایه آموزه‌های دینی ما، تأسی و الگوگیری از افعال پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌ و اهل بیت علیهم‌السلام لازم و ضروری است که در این میان الگو قرار گرفتن حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها برای بانوان مسلمان از اهمیت خاصی برخوردار است.

عباسعلی زاده افزود: با توجه به جامعه امروز که هجوم رسانه‌های غربی روز به روز بیشتر شده و جوانان و زنان مسلمان تمام جهان را مورد هدف قرار داده است، لزوم تبیین دقیق سیره اهل بیت علیهم‌السلام به‌ویژه حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها برای معرفی به زنان مسلمان بیش از پیش احساس می‌شود.

وی تصریح کرد: هر چند ممکن است در مسائل جزئی و متغیر تفاوت‌هایی در زندگی ائمه اطهار علیهم‌السلام با جامعه امروز وجود داشته باشد که همین امر باعث شده تا گروهی تصور کنند نمی‌توان زندگی‌های زمان گذشته را با امروز قیاس و از آنها الگوسازی کرد؛ حال آنکه زندگی ایشان در امور متغیر و جزئی متفاوت است، اما در امور ثابت و کلیات زندگی برای جامعه امروزی و حتی آیندگان بسیار کارساز و مؤثر است.

رئیس اداره قرآن و حدیث جامعهالزهرا علیها السلام تاکید کرد: به طور كلی در طول زندگی پرخير و بركت حضرت صديقه طاهره سلام‌الله‌عليها ساده زیستی، عبادت، تربیت فرزندان، مشارکت در مسائل سیاسی و اجتماعی و حجاب و عفاف از نکات بسیار برجسته‌ای است که می‌توان به ابعاد گسترده و تأثیرگذار آن پرداخت.

وی در ادامه اظهار داشت: نشست «معاصر سازی سیره حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها» روزهای یکشنبه و دوشنبه 10 و 11بهمن ساعت 10 تا 11 به صورت مجازی در جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار می‌شود.

عباسعلی زاده عنوان کرد: مخاطبان می‌توانند از حضور ارزشمند استاد محترم حجت‌الاسلام و المسلمین علی اکبر خدامیان آرامی کارشناس و پژوهشگر علوم و معارف قرآنی بهره مند شوند.

وی یادآور شد: این نشست از طریق درگاه https://heyatonline.ir/heyat/۱۷۳۹ قابل دسترسی است.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱