آغاز نام‌نویسی کاروان پیاده‌روی اربعین

ضریح

معاون فرهنگی تبلیغی از آغاز ثبت‌نام متقاضیان حضور در مراسم پیاده‌روی اربعین حسینی از سی‌ام مرداد ماه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین حسین تهرانی در گفتگو با واحد خبر با اشاره به اینکه پیاده روی اربعین به عنوان بزرگترین همایش محبان اهل‌بیت علیهم‌السلام، تجلی جاودانگی قیام و پیام حسینی در عرصه و زمان کنونی است، گفت: اهمیت زیارت اربعین به قدری است که در فرمایش گهربار امام حسن عسکری علیه‌السلام از علامات مومن برشمرده شده است.

وی افزود: با توجه به نزدیک شدن ایام محرم و اربعین حسینی علیه‌السلام، چهارمین کاروان پیاده‌روی اربعین با رویکرد معنوی و تقویت جنبه‌های ولایی و با هدف گفتمان واحد در راستای بحث انتظار از سوی جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار می‌شود.

دبیر ستاد اربعین جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها اظهار داشت: در 3 سال گذشته طلاب، اساتید و کارمندان این مجموعه علمی و آموزشی با تأسی به خاندان وحی و عنایات اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام در پیاده‌روی به‌سوی آن مضجع شریف و نورانی حضور به هم رساندند و امسال نیز به توفیق الهی در این همایش بزرگ شرکت خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که در ستاد اربعین جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها صورت گرفته است، مسئولیت ساماندهی زائران اعم از طلاب ایرانی و غیرایرانی، اساتید، مبلغان و دانش‌آموختگان فعال و کارمندان در پیاده‌روی اربعین مشخص شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تهرانی افزود: بنابر تصمیم ستاد اربعین، در مرحله اول، تمامی متقاضیان حضور در سفر اربعین می‌توانند با مراجعه به سامانه کربلا ثبت‌نام کنند، ولی تعیین قطعی زائران با قرعه‌کشی مشخص می‌شود. همچنین اولویت با افرادی است که برای اولین بار از طریق جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها در پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند.

دبیر ستاد اربعین افزود: ثبت‌نام از متقاضیان سفر زیارتی پیاده‌روی اربعین حسینی از 30 مرداد ماه آغاز و تا 15 شهریور ماه از طریق سامانه ثبت نام زیارت اربعین به نشانی http://prof.jz.ac.ir/karbala انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه سهم مشارکت زائران جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها 200 هزار تومان به اضافه هزینه ویزا است، بیان داشت: طلاب در حال تحصیل برای حضور در این مراسم با شکوه می‌بایست از حق غیبت تحصیلی خود استفاده نمایند.

گفتنی است، شرایط ثبت نام در کاروان اربعین بدین شرح است:

1- ثبت نام اولیه برای تمامی طلاب جاری اعم از طلاب ایرانی و غیر ایرانی، حضوری و غیر حضوری و مجازی، سطوح 2 و 3 و 4 ، مجرد و متاهل آزاد است.

2- لیست قطعی و نهایی  زائران بعد از انجام قرعه کشی اعلام خواهد شد.

3- کسانی که اولین سفرشان با جامعه باشد، در اولویت قرار دارند.

4- توان جسمی برای پیاده روی و نداشتن بیماری خاص از شروط لازم این سفر می باشد.

5- سهیه مشارکت زائران در این سفر مبلغ 200 هزار تومان است.

6- هزینه تهیه ویزا بعهده خود زائران می باشد.

7- آوردن همراه امکان پذیر نخواهد بود.

8- مهلت ثبت نام تا 15 شهریور ماه است.

علاقه‌مندان می توانند اخبار مربوط به کاروان پیاده‌روی اربعین را از سایت جامعه الزهرا سلام الله علیها یا کانال سروش هم‌پای قافله به نشانی http://sapp.ir/jz.arbaeen97 پیگیری کنند و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 32112463 تماس حاصل نمایند. 

سامانه کربلا ویژه ثبت نام پیاده روی اربعین

 

کانال اطلاع رسانی کاروان هم پای قافله 4 در سروش

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱