گفتگو با پژوهشگر جامعه الزهرا (س) به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش؛

پژوهش باید در قالب ابزار کاربردی به میدان بیاید

هفته پژوهش و فناوری

وجگانی با بیان اینکه نقطه ایده آل در عرصه پژوهش زمانی است که آموزش پژوهش محور داشته با‌شیم، گفت: پژوهش راهی برای رسیدن به همه موارد دست نایافتنی است و قدم نهادن در این راه، نشانه ای از حقایق را برای انسان باز می‌کند.

به گزارش روابط عمومی، خانم فاطمه وجگانی در گفتگو با واحد خبر، ضمن عرض تبریک به مناسبت آغاز هفته پژوهش، با اشاره به اهمیت پژوهش در عرصه های دینی عنوان کرد: موضوع پژوهش از آموزش جدا نیست و این دو موضوع ارتباط مستقیم با یکدیگر دارند.

پژوهشگر جامعه الزهرا علیهاالسلام با اشاره به وضعیت پژوهش در عرصه های دینی، اظهار داشت: متأسفانه پژوهش در عرصه های دینی نسبت به آموزش کمرنگ است و همین امر باعث شده که انگیزه دانش پژوه کم شود، به همین خاطر باید مورد توجه قرار گیرد.

وجگانی افزود: نقطه ایده آل در عرصه پژوهش زمانی است که آموزش پژوهش محور داشته با‌شیم؛ در عرصه آموزش دانش پژوه به هر نحوی نمره قبولی را کسب می‌کند، اما برای پژوهش چنین چیزی تعریف نشده است.

وی با اشاره ضرورت عملیاتی شدن برخی موضوعات پژوهشی، تصریح کرد: امروز کارهای علمی و محتوایی تولید می‌شود، اما اینکه چه مقدار از آن عملیاتی شود و در دسترس قرار گیرد، امری محال نیست؛ بنابراین پژوهش باید در قالب ابزار کاربردی به میدان بیاید.

این پژوهشگر جامعه الزهرا علیهاالسلام با اشاره به تأثیر پژوهش بر ویژگی های فردی پژوهشگر، گفت:  یک پژوهشگر قطعا با دیدگاه وسیع تری به علوم و زندگی نگاه خواهد کرد و قدرت نقد بهتر و بهره گیری از قوه منطق، تعقل و تفکر را خواهد داشت.

وجگانی تأکید کرد: پژوهش راهی برای رسیدن به همه موارد دست نایافتنی است و قدم نهادن در این راه، نشانه ای از حقایق را برای انسان باز می‌کند و بیشتر از بیان، این تحقیق و پژوهش است که خلق اثر هست و ماندگار.

 منبع: خبرگزاری شبستان

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱