استاد جامعه الزهرا(س) تصریح کرد:

بدون تأمل در قرآن مسیر بندگی طی نمی‌شود

شب قدر

استاد عبداللهی با بیان اینکه بدون تأمل و انس با قرآن، مسیر بندگی طی نخواهد شد، گفت: از فرصت‌های باقی مانده در ماه مبارک رمضان باید برای شناخت بیشتر قرآن و زندگانی حضرت علی علیه‌السلام بهره برد.

به گزارش روابط عمومی، خانم زهرا عبداللهی ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت امیرالمؤمنین امام علی علیه‌السلام با اشاره به اهمیت شب‌های قدر، اظهار داشت: شب قدر شب نزول قرآن بر قلب پیامبر اسلام است که در این شب‌ها فضیلت عبادت کردن هزار ماه حساب می‌شود.

وی افزود: در این شب‌ها ملائک و روح از آسمان به زمین نزول می‌کنند و برای هر اموری از جمله حیات، موات، سلامتی و بیماری و سایر موارد مقدرات انسان را بر قلب امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف به ثبت می‌رسانند.

استاد جامعه الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: آنچه که بر انسان در این شب‌های با فضیلت قدر مقدر می‌شود بر اساس ظرفیت و وسعت وجودی هر فرد و تلاشی است که انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه در شب‌های قدر باید موانع پذیرش عبودیت را برداشت گفت: امشب تا طلوع فجر پناه بردن به خداوند و اصلاح رفتار و کردار‌ها با دعاهای سفارش شده است.

عبداللهی اضافه کرد: یکی از اعمال مهم در این شب قرآن بر سر گذاشتن و توسل به ائمه معصوم علیهم‌السلام است که با این حرکت نشان می‌دهیم که اندیشه ما قرآنی و توسل ما به امامان است تا بتوانیم مسیر درست بندگی را طی کنیم.

وی با تأکید بر این که حضرت علی علیه‌السلام مصداق بارز عبودیت در همه ابعاد است گفت: ایشان به خاطر رضای خداوند نسبت به وضعیت یتیمان، نیازمندان و حقوق مردم احساس تکلیف می‌کرد.

استاد جامعه الزهرا علیهاالسلام ادامه داد: این امام بزرگوار در همه امور به ویژه مدیریت خانه، حکومت عدالت مدار نمونه بود به گونه ای که برخی از افراد نتوانستند عدالت ایشان را تحمل کنند و دسیسه شهادت ایشان را طراحی کردند.

وی خاطرنشان کرد: زمانی که امیرالمؤمنین علیه‌السلام در محراب به شهادت رسید مردم نادان می‌گفتند که مگر علی(ع) نماز هم می‌خواند این بخش مهم دشمنی در حق این امام معصوم بود.

عبداللهی با بیان اینکه باید درس‌های مختلف زندگانی امام علی علیه‌السلام برای مردم بیان شود گفت: برای اصلاح رفتار و کردار باید فهممان را نسبت به سیره امام اول شیعیان بالا ببریم و با الگوگیری از ایشان مسیر بندگی درست و خداپسندانه را طی کنیم.

وی گفت: از فرصت‌های باقی مانده در ماه مبارک رمضان باید برای شناخت بیشتر قرآن و زندگانی حضرت علی علیه‌السلام بهره برد.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱