استاد جامعه الزهرا(س) تصریح کرد:

شیوه حکومت‌داری امام علی (ع) در مدیریت‌های کلان جامعه پیاده شود

امام علی

استاد حامدی گفت: شیوه حکومت داری عدالت محور امام علی علیه‌السلام در مدیریت‌های کلان جامعه مورد توجه قرار گیرد تا از این طریق مشکلات حل شود

به گزارش روابط عمومی، خانم فاطمه حامدی، استاد جامعه الزهرا علیهاالسلام با اشاره به کسب معرفت نسبت به زندگانی امام علی علیه‌السلام در شب‌های قدر اظهار داشت: دوران زندگی این امام معصوم در سه زمان همراه با پیامبر گرامی اسلام صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم، بعد از رحلت پیامبر و حکومت عدل ایشان تقسیم بندی می‌شود.

وی افزود: دوران حکومت ایشان دریایی از نکته‌ها و مباحث مختلف در عرصه‌های مدیریتی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی است که در مدت کوتاه پنج سال به طول انجامید که بهترین الگوبرداری برای زمامداری در همه حکومت‌ها در جهان است.

جامعه الزهرا علیهاالسلام تأکید کرد: حضرت علی علیه‌السلام نهج البلاغه را به عنوان نمونه کاملی برای حکومت‌داری و زندگی فردی و اجتماعی از خود برجای گذاشتند که متأسفانه نسبت به این کتاب غفلت شده، در بعضی موارد شاهد هستیم که غیرشیعه‌ها بیشتر از ما نسبت به این کتاب متوسل شده اند به گونه‌ای که جرج جرداق نویسنده مسیحی 200 بار این کتاب را خوانده است.

وی با بیان اینکه خصوصیت‌های فردی و اجتماعی امام علی علیه‌السلام بر کسی پوشیده نیست گفت: پیامبر اسلام در مورد فضایل امیرالمومنین علیه‌السلام فرمودند که اگر تمام درختان قلم شوند، تمام دریاها مرکب شوند و تمام جن و انس نویسنده باشند، نمی‌توانند فضائل علی بن ابی طالب را بیان کنند و در جای دیگری می‌فرمایند که اگر مردم به محبت علی علیه‌السلام اتفاق داشتند خداوند آتش دوزخ را نمی آفرید.

حامدی ادامه داد: ایشان در سخاوت، عدالت، عبادت، ایثار، مهربانی، دستگیری از نیازمندان ، توجه به علم، انفاق و سایر موارد نمونه کامل هستند به گونه‌ای که معاویه در مورد سخاوت امیرالمؤمنین علیه‌السلام گفته است که اگر ایشان دو مخزن از کاه و طلا داشتند اول طلا را و بعد کاه را می‌بخشید در اینجاست که حتی دشمنان نیز نسبت به رفتار و کردار این امام معصوم معترف بودند.

وی تأکید کرد: امروز با الگوگیری از زندگانی این امام معصوم است که بعد از صحبت‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی در روزهای کرونایی شاهد رزمایش همدلانه و مؤمنانه مردم نسبت به نیازمندان هستیم.

جامعه الزهرا علیهاالسلام با اشاره به عبادت و علم بیکران امام اول شیعیان گفت: امام سجاد علیه‌السلام که به زین العابدین لقب دارد درباره عبادت امام علی علیه‌السلام می‌فرماید" کیست که قدرت داشته باشد مانند علی ابن ابی طالب علیه‌السلام عبادت کند؟"

وی اضافه کرد: خود حضرت علی علیه‌السلام در مورد علمش می‌فرماید که هر چه می‌خواهید از من بپرسید من به راه‌های آسمان نسبت به زمین آشناترم و این امر نشانگر علم بی حد و مرز این امام است.

دریافت تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱