تشریح فعالیت‌های فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا(س)  در مقابله با کرونا

برزو1

حجت‌الاسلام والمسلمین برزو به تبیین فعالیت‌های اداره کل امور فرهنگی، اداره پاسخ به سؤالات و اداره امور مبلغان جهت مقابله با شیوع کرونا پرداخت.

به گزارش روابط عمومی و بین الملل، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن برزو، معاون فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا علیهاالسلام در گفتگو با واحد خبر، ضمن قدردانی از طلایه داران عرصه سلامت، پزشکان و پرستاران و همچنین جهادگرانی که در بیمارستان‌ها به یاری این عزیزان شتافتند، از مشارکت بخش‌های مختلف معاونت فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا علیهاالسلام در وضعیت مقابله با بیماری کرونا، خبر داد.

بیش از 500 طلبه جامعه الزهرا برای فعالیت‌های جهادی مبارزه با کرونا اعلام آمادگی کردند

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا افزود: تقریبا از سه هفته گذشته که بحث ابتلای برخی از هم میهنان‌مان به کرونا ویروس مطرح شد، اداره کل امور فرهنگی، اداره پاسخ به سئوالات دینی و اداره امورمبلغان جهت مقابله با این وضعیت کشور در زمینه‌های مختلف وارد عرصه عمل شدند.

حجت الاسلام و المسلمین برزو با اشاره به اینکه تا کنون بیش از 500 طلبه جامعه الزهرا برای فعالیت‌های جهادی مبارزه با کرونا اعلام آمادگی کردند، گفت: اداره کل امور فرهنگی پس از هماهنگی با ارگان‌های مختلف استانی با ساماندهی تعدادی از طلاب جامعه الزهرا در قالب گروه‌های جهادی برای کمک به سایر اقشار حاضر در عرصه مقابله با کرونا، اقدامی عملی را رقم زدند.

تشکیل چهار گروه جهادی فعال در جامعه الزهرا (س)

وی با تأکید بر رسالت طلاب در احیای امور دینی و مذهبی به تقسیم‌بندی بانوان جهادگر در چهار گروه جهادی فعال، بر اساس اقتضا و شرایط بانوان اشاره کرد  و گفت: فعالیت این گروه‌ها در راستای تجهیز میت، همراه بیمار، فعالیت در فضای مجازی و توزیع اقلام بهداشتی است.

معاون فرهنگی تبلیغی از جمله فعالیت‌های فرهنگی جامعه الزهرا در این ایام را دلجویی از خانواده اقشار آسیب‌دیده از ویروس کرونا در راستای کاهش آسیب‌ها و هماهنگی دوخت لباس‌های ویژه کادر پزشکی بیمارستان‌ها در فضای بهداشتی اعم از دوخت ماسک، لباس اتاق عمل و لباس‌های یک بار مصرف (گان) عنوان کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین برزو از دیگر اقدامات اداره کل امور فرهنگی را ارائه محتواهای دینی فرهنگی جهت تقویت امید در شبکه‌های مجازی برای آحاد مردم، ارائه خدمات آموزشی ترویجی جهت مقابله با ویروس کرونا در بستر فضای مجازی، تبدیل تهدیدهای ناشی از ویروس کرونا به فرصت در شبکه‌های مجازی با ترویج فرهنگ کتابخوانی، اشتراک‌گذاری مطالعات و نیز استفاده از فرصت‌های حضور خانواده در کنار هم با عنوان هر بانوی طلبه مؤثر در سلامت روانی و پویایی و شادکامی خانواده، برشمرد.

نظارت بانوان طلبه بر روند تجهیز میت و پاسخ به سؤالات شرعی

وی همچنین به برخی فعالیت‌های اداره پاسخ به سؤالات اشاره کرد و بیان داشت: از جمله فعالیت‌های این اداره، شناسایی و رفع آسیب‌های ناشی از این بیماری، ارائه متن و کلیپ‌های آماده شده در ارتباط با کرونا، ساخت کلیپ تجهیز میت درصورت اضطرار، ایجاد کانال و ارائه محتواهای مرتبط به بیمار و بیمارستان، راه اندازی گروه‌های پاسخگویی به سؤالات جهادگران است.

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه الزهرا علیهاالسلام با اشاره به اینکه دو کارشناس ناظر از سوی اداره پاسخ به سؤالات بر روند تجهیز میت نظارت دارند، اظهار داشت: کارشناسان اداره پاسخ به سؤالات از طریق تلفنی و یا در گروه‌های جهادگران زهرایی پاسخگوی سؤالات جهادگران هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین برزو همچنین به فعالیت اداره امور مبلغان جامعه الزهرا علیهاالسلام اشاره کرد و گفت: این اداره نیز فراخوان و سامان دهی مبلغان را جهت همکاری و معرفی به گروه‌های جهادی به عهده گرفت.

وی در پایان با تصریح بر اینکه طلاب در زمان گرفتاری‌های عمومی در کشور در زمینه‌های مختلف، مشارکت چشمگیری داشته و دارند، اظهار امیدواری کرد که این مشکل در جهان به ویژه ایران رفع و سلامتی همه مردم حاصل شود.

 دریافت تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱