از سوی نهادهای حوزوی؛

مراسم هفتمین روز درگذشت حجت الاسلام والمسلمین احمدی برگزار شد

بزرگداشت درگذشت دکتر احمدی

بزرگ ترین دغدغه حجت الاسلام والمسلمین احمدی انتقال معلومات خود به شاگردان و دانشجویان خود و رشد و تعالی آنها تا بالاترین مرتبه ممکن بود.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، مجلس بزرگداشت هفتمین روز ارتحال حجت الاسلام والمسلمین احمد احمدی، یار دیرین حضرت امام و رهبر معظم انقلاب و از شاگردان علامه طباطبایی، دوشنبه شب با حضور علما، شخصیت های برجسته حوزوی و دانشگاهی و دیگر اقشار مردمی در مسجد اعظم قم برگزار شد.

در این مراسم حضرت آیت الله جعفر سبحانی و آیات محمدتقی مصباح یزدی، ابراهیم امینی، سیدهاشم حسینی بوشهری، سید محسن خرازی، مرتضی مقتدایی،‌علوی بروجردی، سید محمد غروی، هادوی تهرانی، محمود عبداللهی، سید محمود مدنی و شماری از اعضای جامعه مدرسین و نمایندگان مجلس خبرگان رهبری حضور داشتند.

همچنین حجج اسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، حبیب‌الله فرحزاد، علی مصباح، احمد واعظی، نجف لک‌زایی، جواد محدثی، رضا حاجی ابراهیم و دیگر شخصیت‌های حوزوی از دیگر حاضران در این مراسم بودند.

براساس این گزارش حجت الاسلام والمسلمین رضا حاجی ابراهیم، استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت و با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) اظهار داشت: انسان‌ها همان‌گونه می‌میرند که در این جهان زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: اگر سبک زندگی شخصی  در این دنیا بر مبنای انجام کارهای پاک و نورانی بوده است، به همان صورت نورانی از این دنیا هجرت می‌کند و اگر آلوده به معاصی و ظلمات دنیوی بوده باشد، مرگ ظلمانی و تاریکی خواهد داشت و همان‌گونه در روز قیامت مبعوث خواهد شد.

این استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که رابطه مرگ و زندگی مانند رابطه برگ و درخت است، گفت: امکان ندارد کسی دانه درخت انار بکار، اما میوه آن شبیه درخت بادام شود، مرگ انسان‌ها هم متناسب با نحوه زیستن آنها است، بنابراین اگر زندگی انسان براساس فهم، عقل، درایت و معرفت شکل گرفته و ادامه یابد، مرگ و رستاخیز او هم نورانی خواهد بود وگرنه مرگی جاهلی و ظلمانی خواهد داشت.

وی افزود: بر این اساس امام صادق(ع) به نقل از پیامبر(ص) فرمودند؛ کسی که در این دنیا زیست کند و حجت زمان خود را نشناسد و در اثر این عدم شناخت از او تبعیت نکند و بمیرد، مرگ او جاهلی است، چراکه زندگی او سراسر جهل و نادانی بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی ابراهیم هدف فرستاده شدن انبیای الهی را ارشاد انسان‌ها به سوی رشد و تعالی در معرفت توصیف و بیان کرد: انسان محتاج معرفت، عقلانیت و تعالیم الهی است، انبیا و اوصیای الهی عاقلان در این عالم هستند و آمدن آنها برای کندن خارهای جاهلیت از قلوب انسان‌ها بوده است.

وی همچنین با اشاره به شخصیت علمی و اخلاقی مرحوم حجت الاسلام والمسلمین احمدی بیان کرد: زندگی این عالم بزرگوار بستری برای تربیت انسا‌ن‌های عالم، دانا و مؤمن و در نهایت بالندگی آنها بود.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: بزرگ ترین دغدغه حجت الاسلام والمسلمین احمدی انتقال معلومات خود به شاگردان و دانشجویان خود و رشد و تعالی آنها تا بالاترین مرتبه ممکن بود و در مقام استادی واقعا شخصیتی حقیقت‌طلب، دلسوز و متواضع داشت که این ویژگی بارز انبیا است.

وی در پایان درباره آثار و ثمرات مرحوم احمدی مطرح کرد: در انتشارات سَمت که مؤسس آن شخص حجت الاسلام والمسلمین احمدی است، بیش از 1450 عنوان کتاب فقط در زمینه علوم انسانی چاپ شد که به مدیریت و از برکات و آثار وجودی این عالم بزرگوار بوده است.

گفتنی است، مراسم بزرگداشت هفتمین روز ارتحال حجت الاسلام والمسلمین احمدی از سوی نهادهای حوزوی از جمله جامعه الزهرا سلام الله علیها برگزار شد.

بزرگداشت دکتر احمدی

بزرگداشت دکتر احمدی

بزرگداشت دکتر احمدی

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱