دبیر هیئت امنای جامعه‌الزهرا(س) در مراسم ماه مبارک رمضان عنوان کرد:

عرصه‌های زندگی ما باید اسلامی باشد / اسلام به فرزندپروری ارزش می‌دهد

زینتی

حجت‌الاسلام‌والمسلمین زینتی با بیان اینکه عرصه‌های زندگی ما باید اسلامی باشد، گفت: تقوای الهی و نظم در امور زندگی از جمله راهبردهای کلان برای داشتن زندگی الهی و دینی است.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی زینتی روز شنبه در یازدهمین روز مراسم ویژه ماه مبارک رمضان که با حضور اساتید، طلاب و کارمندان جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد، در ادامه بحث زندگی الهی و دینی و رسیدن به مقام قرب الهی، عنوان کرد: پنج راهبرد کلان برای دست یافتن به زندگی الهی وجود دارد که اولین راهبرد، زندگی مرگ آگانه است.

تقوا راهبرد کلان برای رسیدن به زندگی الهی است

دبیر هیئت امنای جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها اظهار داشت: مراقبت از خود و پاییدن نفس که از آن به تقوای الهی تعبیر می‌شود، دومین راهبرد کلان برای داشتن زندگی الهی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین زینتی یادآور شد: مراقبت، اصل اساسی در زندگی همه موجودات است و هیچ انسانی بدون مراقبت زندگی نمی کند، اما دین مبین اسلام، مراقبت را به امور خاص نسبت می‌دهد و این امور باعث تعالی زندگی انسان می‌شود و آن، مراقبت نفس است.

وی با بیان اینکه اسلام، مراقبت از جسم را کافی نمی داند، گفت: به عقیده عقلا، چهار مورد پول، جان، وقت و آبرو در عالم هستی دارای ارزش هستند، اما اسلام اینها را ارزشمند نمی داند.

دبیر هیئت امنای جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه مراقبت از ارزش‌های دینی وظیفه ما است، تصریح کرد: برخی امور نه تنها ارزشمند هستند، بلکه برای انسان، ارزش آفرین هم هستند که تقوا از جمله آنها است.

عرصه‌های زندگی ما باید اسلامی باشد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین زینتی با بیان اینکه تقوا راهبرد کلان در زندگی انسان است، افزود: هر جامعه ای که به دو راهبرد تقوا و نظم پایبند باشد، پیشرفت خواهد کرد و هر چه مراقبت بیشتر باشد، پیشرفت بیشتر خواهد بود.

وی با اشاره به لزوم سنن و رفتار ایمانی در جامعه، تأکید کرد: متأسفانه امروز هیچ یک از رفتارهای ما با رفتارهای ایمانی منطبق نیست، حال آنکه عرصه‌های زندگی ما از جمله ادبیات گفتگوی ما، خوراک و پوشاک ما، معماری ما و فعالیت‌های ما باید اسلامی باشد.

مهم ترین عنصر وجودی ما ایمان است/ اسلام به فرزندپروری ارزش می‌دهد

دبیر هیئت امنای جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه اسلام به فرزندپروری ارزش می‌دهد، تصریح کرد: پرورش انسان از جمله موارد ارزشمند در زندگی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین زینتی در ادامه با بیان اینکه مهم ترین عنصر وجودی ما ایمان است، عنوان کرد: مراقبت از ایمان، مراقبت از رفتار، مراقبت از گفتار، مراقبت از کردار، ایمان به معاد، ایمان به ارزش ها، نگرش‌ها و باورهای ما از جمله مواردی است که باید به آنها توجه شود.

رضایت خداوند، قطب ایمان همه ما است

وی با تصریح بر اینکه رضایت خداوند، قطب ایمان همه ما است، گفت: مراقبت دو قطب دارد، از جمله مراقبت در تحصیل ارزش‌ها که باور و ایمان ما می‌شود و دیگری رضای خداوند است.

دبیر هیئت امنای جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها در ادامه به لزوم نظم در امور زندگی اشاره کرد و افزود: ما باید برنامه منظم ثابت و پایدار در زندگی داشته باشیم که اولین اصل در نظم، ثبات رفتاری است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین زینتی، مراقبت از جسم، دین و عقیده، فکر و اندیشه، رفتار و عملکرد و همچنین مراقبت از نگرش و باور را از جمله محورهای مراقبت از خود عنوان کرد و اظهار داشت: نظم هم در این پنج عرصه بدن، دین و عقیده، فکر و اندیشه، رفتار و عملکرد و نگرش و باور وجود دارد.

وی در پایان یادآور شد: چندین راهکار عملی برای رسیدن به نظم و مراقبت از نفس وجود دارد که در جلسه آینده به آنها اشاره می‌شود.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱