معاون آموزشی تربیتی جامعه‌الزهرا(س) تصریح کرد:

رسالت اولیه ما در مسیر طلبگی، تبلیغ است

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی گفت: رسالت اولیه ما در مسیر طلبگی، تبلیغ است؛ یعنی ما باید علوم دینی را فرا بگیریم و در اختیار دیگران قرار دهیم.

شهیدی به گزارش روابط عمومی و بین الملل، حجت الاسلام و المسلمین «ناصر شهیدی» روز پنجشنبه در آیین فارغ التحصیلی طلاب سطح دو تمام وقت، نیمه وقت، بین الملل و غیر حضوری جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) که در آمفی تئاتر همکف ساختمان شهید بهشتی(ره) جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) برگزار شد، عنوان کرد: پیامبر گرامی اسلام(صلی‌الله‌علیه‌وآله) دخترشان حضرت فاطمه(سلام‌الله‌علیها) را به مقام «محمود» و ستوده شده بشارت داده اند.

معاون آموزشی تربیتی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) اظهار داشت: یکی از ویژگی حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) این است که همه محبان و شیعیان خود را شفاعت می‌کنند.

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی تصریح کرد: بانوان به ویژه بانوان جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) که با افتخار در زمره طلاب علوم دینی قرار گرفتند و با تحصیل در علوم دینی، زمینه تأثیرگذاری در جامعه را انتخاب کردند، قصد دارند که شیعه حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) باشند که امید است مورد شفاعت حضرت قرار گیرند.

وی با اشاره به اینکه بهترین زنان عالم، الگو و مقتدای ما هستند، گفت: امروز جشن فارغ التحصیلی طلاب جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) با ایام ولادت حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) مقارن شده که امید است به برکت وجود آن حضرت، نهایت بهره را از این مکان مقدس که ملقب به نام این بانوی گرامی و بزرگوار است، ببریم.

معاون آموزشی تربیتی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) بیان داشت: دانش آموختگان جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) باید معارف دینی را بیاموزند و به دیگران ابلاغ کنند.

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی به حدیثی از پیامبر گرامی اسلام(صلی‌الله‌علیه‌وآله) اشاره کرد که فرمودند: «فضیلت و برتری کسی که احکام و علم به دیگران می‌آموزد بر کسی که فقط عبادت می‌کند مانند فضیلت من پیغمبر بر سایر مردم است».

 

وی تأکید کرد: رسالت اولیه ما در این مسیر طلبگی، تبلیغ است و تأکید شده که اهل تبلیغ باشیم؛ یعنی ما باید علوم دینی را فرا بگیریم، در اختیار دیگران قرار دهیم و به آنان فیض برسانیم.

معاون آموزشی تربیتی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) عنوان کرد: امام صادق(علیه‌السلام) فرمودند: « هنگامی که قیامت بر پا می‌شود خداوند عالم و عابد را بر می‌انگیزد پس وقتی که در پیشگاه خداوند حاضر می‌شوند،‌ به عابد گفته می‌شود که به بهشت برو و به عالم گفته می‌شود: بایست و مردم را به خاطر اینکه آنها را خوب تربیت کرده ای،‌ آنها را شفاعت کن».

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی، طلاب را به انگوری تشبیه کرد که پس از جوشاندن و تبخیر شدن دو سوم آن، پاک می‌شود و افزود: علم در صورتی برای ما نافع است که صفات رذیله از وجود ما بیرون رود.

وی ادامه داد: زمانی که طلاب یک دوره تحصیلی را به اتمام می‌رسانند، در حقیقت بسیاری از مراحل اخلاقی را نیز پشت سر می‌گذرانند.

معاون آموزشی تربیتی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) با تصریح بر اینکه ما باید از اساتید اخلاق بهره بگیریم و از راهنمایی‌های آنان استفاده کنیم، اظهار داشت: طلبه باید از نظر اخلاقی و رفتاری بالاتر از غیرطلبه باشد و زهد را وجود خود تقویت کند؛ همچنین ساده زیستی و نظم را در زندگی رعایت کند.

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی بر لزوم توجه طلاب به حضور در کلاس‌های درس تأکید کرد و گفت: معاونت آموزشی تربیتی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) از باب ضرورت، حق غیبت را در نظر گرفته و طلاب در مواقع ضرورت می‌توانند از حق غیبت استفاده کنند.

وی در پایان بیان داشت: امروز مراسم فارغ‌التحصیلی شما بانوان طلبه است، اما فراغتی ایجاد نشده و تکلیف شما مضاعف شده است، زیرا در مکتب حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) پرورش یافته‌اید و باید از این پس به وظیفه و رسالت خود عمل کنید.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱