در آیین فارغ التحصیلی طلاب سطح دو جامعه‌الزهرا(س)؛

فعالیت‌های اداره دانش‌آموختگان جامعه‌الزهرا(س) تشریح شد

فعالیت‌های اداره دانش‌آموختگان جامعه‌الزهرا(س) توسط سرکار خانم «فرخنده» تشریح شد.

فرخنده به گزارش روابط عمومی و بین الملل، سرکار خانم «فاطمه فرخنده» روز پنجشنبه در آیین فارغ التحصیلی طلاب سطح دو جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) که در آمفی تئاتر طبقه همکف ساختمان شهید بهشتی(ره) برگزار شد، به معرفی اداره دانش آموختگان پرداخت و اظهار داشت: اداره دانش آموختگان از سال ۱۳۷۷ در جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) تأسیس شد و عمده وظایف این اداره در قالب فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و تبلیغی است.

رئیس اداره دانش آموختگان جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) اظهار داشت: این اداره دارای دو قسمت مجزای پشتیبانی از دانش آموختگان بین الملل و ایرانی است که به دلیل تغییر در ساختار کل سیستم، بخش اداره دانش آموختگان بین الملل جدا و زیر مجموعه امور طلاب بین الملل ملحق شد.

فرخنده به وظایف اداره دانش آموختگان اشاره کرد و افزود: ایجاد و تقویت ارتباط جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) و فارغ التحصیلان، حفظ و رشد آموخته‌های علمی و معنوی فارغ التحصیلان و همچنین زمینه سازی جهت حضور فعالانه فارغ التحصیلان در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی و تبلیغی از جمله اهداف این اداره است.

وی با اشاره به این که بانک جامع اطلاعات خواهران فارغ التحصیل در جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) راه اندازی شده است، گفت: اطلاعات بانوان فارغ التحصیل جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) از تأسیس تا کنون در این بانک ذخیره شده تا بر اساس نیازهای کلان و خرد از آن بهره برداری شود و زمینه فعالیت بانوان طلبه در عرصه‌های مختلف فراهم شود.

رئیس اداره دانش آموختگان جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) همچنین به برگزاری نشست‌ها و دوره‌های کوتاه و بلند مدت در این دوره ویژه دانش آموختگان اشاره کرد و گفت: این نشست‌ها و دوره ها، زمینه تقویت بنیه‌های علمی و تبلیغی دانش آموختگان را فراهم می‌کند.

فرخنده با اشاره به وظایف اداره دانش آموختگان، یادآور شد: طراحی و اجرای دوره‌های مختلف آموزش حضوری و غیرحضوری ایرانی و بین‌الملل، تکمیل بانک جامع فارغ التحصیلان ایرانی و بین الملل و برگزاری نشست‌ها و همایش‌های سالانه ایرانی و بین الملل از جمله وظایف این اداره است.

وی، برگزاری نشست‌های سالانه و فصلی را از دیگر برنامه‌های این اداره عنوان کرد و شناسایی و معرفی فارغ التحصیلان به مراکز متقاضی بر اساس توامندی افراد، تهیه و یا تولید محصولات آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و تبلیغی مناسب برای فارغ التحصیلان و برگزاری مسابقات علمی، فرهنگی را از دیگر وظایف این اداره برشمرد.

رئیس اداره دانش آموختگان جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها)، پشتیبانی از فعالیت‌ها و نیازهای علمی، فرهنگی و تبلیغی فارغ التحصیلان را از دیگر اقدامات این مرکز برشمرد و بیان داشت: دانش‌آموختگان ایرانی می‌توانند با شماره تلفن‌های ۰۲۵۳۲۱۱۲۴۳۷ ؛ دانش‌آموختگان بین‌الملل با شماره ی ۰۲۵۳۲۱۱۲۳۴۸؛ سامانه پیامکی به شماره ۳۰۰۰۷۲۲۷۰۰۶۱۶۱ و پست الکترونیکی vafa@jz.ac.ir با اداره دانش‌آموختگان در ارتباط باشند.

فرخنده در پایان به حدیثی از امام حسن‌عسکری(علیه‌السلام) به واسطه‌ پدران گرامی‌اش از رسول‌خدا(صلی‌الله‌علیه‌وآله) نقل اشاره کرد که آن حضرت فرمودند: «سخت‌تر از یتیم جدا شده از پدر، یتیمی است که از امامش جدا شده و توانایی دستیابی به وی را ندارد. و حکم امامش را درباره مسائل دینی مورد ابتلا نمی‌داند؛ آگاه باشید هر فرد ناآگاه به شریعت ما که از دیدار ما محروم است یتیمی است که در دامن عالمان شیعه جای دارد، آگاه باشید، هرکس وی را هدایت و راهنمایی کند و شریعت ما را به وی بیاموزد، در مقام رفیق اعلی با ما خواهد بود».

وی با تصریح بر اینکه بانوان طلبه رسالت‌های سنگینی به دوش دارند، تأکید کرد: ما طلبه‌ها هیچگاه فراغت از تحصیل نداریم و باید علوم را به روز کنیم که یکی از رسالت‌های ما، بحث یتیم نوازی آل محمد است.

 

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱