مدیر جامعه‌الزهرا(س) در آیین فارغ التحصیلی طلاب سطح دو؛

دانش‌آموخته جامعه‌الزهرا(س) همواره باید دائم‌التحصیل باشد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی با بیان اینکه دانش‌آموخته جامعه‌الزهرا(س) همواره باید دائم التحصیل باشد، گفت: شما بانوان طلبه باید از ظرفیت‌های وجودی خود استفاده کنید و ارتباط شما با جامعه‌الزهرا(س) هیچ گاه نباید قطع شود.

حجت الاسلام مدنی به گزارش روابط عمومی و بین الملل، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمود مدنی روز پنجشنبه در آیین فارغ التحصیلی طلاب سطح دو تمام وقت، نیمه وقت، بین الملل و غیر حضوری جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) که در آمفی تئاتر همکف ساختمان شهید بهشتی(ره) جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) برگزار شد، عنوان کرد: امروز تقارن مقدسی بین آیین فارغ التحصیلان جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) با سالروز میلاد باسعادت حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) به وجود آمده است.

مدیر جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) اظهار داشت: امروز روز ولادت بانویی است که بالاترین شخصیت عالم بعد از خاتم الانبیا، نویسنده سخنان آن حضرت است؛ بنا به نقل از امام صادق(علیه‌السلام)، پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام(صلی‌الله‌علیه‌وآله)، جبرئیل بر حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) نازل می‌شد و مطالبی را برای حضرت القا می‌کرد؛ آن بانوی گرامی نیز این مطالب را املا می‌کردند و حضرت امیرالمؤمنین می‌نگاشتند.

حجت الاسلام و المسلمین مدنی تصریح کرد: این روایت به ما یادآوری می‌کند که انسان حتی تا آن مرحله که با امین وحی الله ارتباط مستقیم پیدا می‌کند، فارغ التحصیلی ندارد.

وی با تأکید بر این مسئله که در اسلام فارغ التحصیلی نداریم، گفت: دانش آموخته جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) باید بداند که فارغ التحصیل نیست و همواره باید دائم التحصیل باشد.

مدیر جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) با اشاره به مسیر تحصیلی طلبگی یادآور شد: شما از روزی که وارد جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) شدید، مهر جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) تا روز قیامت بر پیشانی شما خورده است و عضوی از این خانواده هستید که امید است در روز قیامت، زیر پرچم حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) محشور شوید.

حجت الاسلام و المسلمین مدنی با اشاره به حضور بانوان طلبه از اقصی نقاط ایران و جهان در جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها)، بیان داشت: ارتباط شما با جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) هیچ گاه نباید قطع شود، شما بانوان طلبه باید از ظرفیت‌های وجودی خود استفاده کنید و ارتباط با جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) را در مسیر رسالت خود حفظ کنید.

وی در ادامه عنوان کرد: علوم ما هر چند رشد کند، تنها در پرتو اخلاق، تقوا و معنویت ارزش خواهد داشت؛ اگر علم باعث غرور و تکبر شود، آن حجاب است و اگر علم موجب شود که انسان به طرف جدل و منیت پیش رود، آن علم نیست بلکه جهل است.

مدیر جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) با بیان اینکه علم ما وقتی مفید است که مندمج با تواضع، روحانیت و معنویت باشد، اظهار داشت: شما بانوان طلبه هم اکنون یک مقطع تحصیلی را پشت سر گذراندید و در حقیقت، یک مقطع متواضع تر و یک مرحله عبدتر شدید تا به جایی برسید که خدای متعال به فرشتگانش خطاب می‌کند که «ای ملائکه من به بنده ام و سرور بندگانم فاطمه نگاه کنید چگونه در برابر من ایستاده است و از خوف من بدنش می‌لرزد و با تمام وجودش به پرستش من ایستاده است».

حجت الاسلام و المسلمین مدنی ضمن سپاسگزاری از معاونت آموزشی تربیتی، اساتید و مدیران مدارس علمیه و مراکز تخصصی، تصریح کرد: شما اساتید و مدیران باید مصداق آن روایتی شوید که روز قیامت به دیگران می‌گویند وارد بهشت شوید اما به عالم و معلم می‌گویند بایست و شفاعت کن که شفاعت شما پذیرفته است.

 

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱