حضور کاروان زیارتی جامعه‌الزهرا(س) در مقتل شهدای فکه

راهیان نور روایتگری در فکه

کاروان زیارتی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام با حضور در منطقه عملیاتی فکه با آرمان های انقلاب و شهدای اسلام تجدید میثاق کردند.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، کاروان زیارتی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در اردوی فرهنگی بصیرتی راهیان نور صبح امروز (جمعه 10 اسفند)، پادگان زین الدین را به سمت منطقه عملیاتی فکه ترک کردند.

کاروان زیارتی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در یادمان فکه حضور یافتند و از روایتگری آقای سجادی راوی دفاع مقدس بهره مند شدند؛ همچنین دکتر باخرد از رشادت‌ها و دلاوری‌های و لحظات معنوی رزمندگان و شهدای مظلوم این منطقه عملیاتی، روایاتی را بیان کرد.

فکه یکی از محورهای اصلی حمله ارتش بعثی عراق به محور شمال خوزستان بود. این منطقه، رملی و سرزمین شن‌های روان است به گونه‌ای که حرکت کردن بر روی آن بسیار سخت و طاقت‌فرسا است.

عملیات والفجر مقدماتی در 17 بهمن 1361 با رمز «یا الله یا الله یا الله» در فکه انجام شد، اما عملیات والفجر مقدماتی عملیاتی بود که قبل از آغاز برای عراق لو رفته بود و رزمندگان اسلام در جبهه خودی این را نمی‌دانستند به همین دلیل خیلی زود گردان‌های حاضر در عملیات در محاصره قرار گرفتند. داستان جانسوز شهدای این عملیات و مظلومیت آن‌ها حکایت غریبی است.

عملیات والفجر مقدماتی، خاطرات تلخی را در پی داشت. تعداد زیادی از نیروهای ایرانی به علت لو رفتن عملیات و تجهیزات فراوان دشمن و میادین مین بسیار در منطقه شهید و مجروح شدند، عده‌ای عقب‌نشینی کردند، اما عده زیادی در این سرزمین جاماندند. برخی بر اثر تشنگی در بیابان سوزان فکه شهید شدند و عده‌ای هم به طرزی فجیع توسط نیروهای بعثی شهید شدند حتی عراقی‌ها برخی از مجروحین را زنده‌به‌گور کردند.

این سرزمین علاوه‌بر آن‌که محل شهید شدن تعداد قابل توجهی از رزمندگان ایرانی است، شاهد به شهادت رسیدن سه فرمانده بزرگ جنگ «ابراهیم هادی، حسن باقری و مجید بقایی» نیز بود.

فکه تا آخر جنگ در دست نیروهای عراقی بود و برخی پیکرها همچنان در میادین مین باقی ماند.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱