معاون آموزشی تربیتی جامعه‌الزهرا(س) تصریح کرد:

طلاب در حوزه نظام آموزشی مطالبه‌گر باشند

شهیدی

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی با بیان اینکه طلاب در طول تحصیل علوم دینی باید ثمردهی داشته باشند، گفت: بانوان طلبه باید متناسب با نیاز کشور و جهان اسلام گام بردارند و پژوهش داشته باشند.

 به گزارش روابط عمومی و بین الملل، حجت الاسلام و المسلمین ناصر شهیدی روز چهارشنبه در مراسم اختتامیه اولین دوره آموزشی سطح چهار مرکز تخصصی قرآن و حدیث که در آمفی تئاتر ساختمان شهید بهشتی(ره) برگزار شد، ضمن قدردانی از تلاش‌های مسئولان و بانوان طلبه در به ثمر رساندن این دوره تحصیلی، عنوان کرد: روایات اسلامی، کلمه طیبه را به شجره طیبه تشدید می‌کند، زیرا درخت از زمانی که نهال است تا زمانی که به درخت تبدیل می‌شود، مراحلی می‌گذراند، اما اوج افتادگی آن زمانی است که ثمر می‌دهد.

 

ثمره علم ما تواضع است

معاون آموزشی تربیتی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) اظهار داشت: درخت وقتی ثمر می‌دهد تواضع آن بیشتر می‌شود؛ اگر ما طلبه امام زمان(عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) هستیم و در جامعه ای که متعلق به حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) است، تحصیل می‌کنیم، باید روز به روز تواضع و ثمره ما بیشتر باشد.

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی با بیان اینکه ثمره علم ما تواضع است، گفت: ثمره تمام دورانی که در این مجموعه بودیم و تحصیل کردیم، تواضع است؛ تواضع بیانگر این است که دوره ما به انجام رسیده یا نه.

وی با اشاره به اختامیه اولین دوره آموزشی سطح چهار، تصریح کرد: هم اکنون یکی از مقاطع تحصیلی شما طی شده و انجام رسیده و شما در اوج ثمردهی هستید، پس باید در اوج تواضع باشید.

 

ما باید در طول تحصیل علم ثمردهی داشته باشیم/ بانوان طلبه باید متناسب با نیاز کشور و جهان اسلام گام بردارند و پژوهش داشته باشند

معاون آموزشی تربیتی با بیان اینکه ما باید در طول تحصیل علم ثمر دهیم و ثمردهی داشته باشیم، افزود: اکثر بانوان طلبه در زمره مبلغان و اساتید و پژوهشگران هستند بنابراین ما باید ببینیم ثمردهی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) به کجا رسیده است.

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی یادآور شد: بیش از سه دهه از عمر جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) گذشته و بیش از 50 هزار فارغ التحصیل داریم؛ طلبه‌های ما اعم از ایرانی و غیرایرانی باید در بعد تبلیغی، پژوهش و غیره فعالیت کنند و دست به دست هم دهند تا به نتیجه مطلوب برسند.

وی با بیان اینکه بانوان طلبه باید متناسب با نیاز کشور و جهان اسلام گام بردارند و پژوهش داشته باشند، عنوان کرد: در نظام آموزشی این مجموعه بزرگ، نیمی از اساتید آقا هستند، در حالیکه تمام تلاش ما باید این باشد که همه فعالیت‌های جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) توسط خود طلاب اداره، هدایت و راهبری شود اما مجموع فرایندی که داریم، نیاز به عزم جدی طلاب دارد.

 

طلاب باید در حوزه نظام آموزشی مطالبه گر باشند

معاون آموزشی تربیتی جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) تصریح کرد: ما باید روند آموزشی خود را بازخوانی کنیم تا ضعف‌های مجموعه برطرف شود؛ گرچه ما در بعد روند آموزشی به خوبی حرکت می‌کنیم، اما نیاز به جدیت بیشتری دارد.

حجت الاسلام و المسلمین شهیدی با بیان اینکه طلاب باید در حوزه نظام آموزشی مطالبه گر باشند، تأکید کرد: شما بانوان طلبه در انجام وظیفه ما را یاری کنیدتا این مسائل جدی تر گرفته شود و نتایج و ثمرات بهتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه مدیریت جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) در مسیر خدمت به طلاب تلاش‌های بسیاری داشته است، افزود: مدیران جامعه‌الزهرا(سلام‌الله‌علیها) این عزم جدی را دارند و با نیت خالص فعالیت می‌کنند که نتایج خوبی هم داده است.

وی با اشاره به روایت «إِنَّمَا الْأَعْمَالُ بِالنِّيَّات؛ همانا اعمال انسان به نیت‌ها بستگی دارد»، گفت: شما نیز در این مسیر، نیت عمل خیر داشته باشید و بدانید که خداوند به آنچه وعده داده است، عمل می‌کند و اگر نیت شما خالص باشد، قطعا به بار می‌نشیند.

وی در پایان با اشاره به اینکه نیت انسان‌های بهشتی این است که تا وقتی که در دنیا هستند کار خیر انجام دهند، به حدیثی از امام صادق(علیه‌السلام) اشاره کرد که فرمودند: «اِنَّ الْعَبْدَ الْمُوْمِنَ الْفَقِیرَ لَیقُولُ: یا رَبِّ ارْزُقْنِی حَتَّی اَفْعَلَ کذَا وَ کذَا مِنَ الْبِرِّ وَ وُجُوهِ الْخَیرِ فَاِذَا عَلِمَ اللهُ عزَّوجلَّ ذَلِک مِنْهُ بِصِدقِ نِیةٍ کتَبَ اللهُ لَهُ مِنَ الْاَجْرِ مِثْلَ مَا یکتَبُ لَهُ لَو عَمِلَهُ اِنَّ اللهَ واسعٌ کرِیمٌ؛ گاه بنده با ایمان تنگدست می‌گوید: پروردگارا به من روزی ده تا فلان کار نیک را انجام دهم و در راه‌های خیر خرج کنم. اگر خداوند عزیز و جلیل در این کار از او راستی نیت ببیند، برای او پاداشی همانند هنگامی که آن را انجام داده باشد، می‌نویسد. همانا خداوند گشاینده بخشنده است».

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱