گزارشی از مراسم جشن عقد زوج طلبه در جوار مزار شهدای گمنام جامعه‌الزهرا(س)

مراسم عقد 4

مراسم جشن عقد زوج طلبه با حضور طلاب، اساتید و کارمندان جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در جوار مزار شهدای گمنام این مؤسسه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، مراسم جشن عقد طلبه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام روز پنجشنبه 13 دی با حضور صدها نفر از اساتید، طلاب و کارمندان در جوار مزار شهدای گمنام این مؤسسه برگزار شد.

زائران و مهمانان منتظر ورود عروس و دامادی بودند که تصمیم گرفتند پیوند آسمانی خود را در مزار شهدای گمنام جامعه‌الزهرا علیهاالسلام آغاز کنند.

سرکار خانم رجبی طلبه سطح سه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام که خادم الشهدای جامعه‌الزهرا علیهاالسلام است، به همراه همسر طلبه اش مراسم عقد ساده‌ای را در جوار مزار شهدای گمنام برگزار کردند تا این سه شهید والامقام هم مهمان این بزم الهی باشند.  

این مراسم زیر بارش باران رحمت الهی برگزار شد، اما بسیاری از شرکت‌کنندگان مشتاقانه زیر باران الهی شاهد این عقد آسمانی بودند.

خانواده‌ها و برخی بستگان عروس و داماد نیز در این مراسم حضور یافتند و با ورود هر یک از خانواده‌های عروس و داماد، فضای مراسم مزین به عطر صلوات و خوشامدگویی طلاب می‌شد.

عروس خانم نیز به دلیل داشتن امتحان با تأخیر در مراسم عقد حاضر شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدصمصام الدین قوامی امام جمعه پردیسان که برای قرائت خطبه عقد در مراسم حضور داشت، ضمن ابراز خرسندی از اجرای این سنت حسنه در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام، آیه 21 سوره روم را قرائت کرد که خداوند می‌فرماید: «وَمِنْ آيَاتِهِ أَنْ خَلَقَ لَكُم مِّنْ أَنفُسِكُمْ أَزْوَاجًا لِّتَسْكُنُوا إِلَيْهَا؛ و از نشانه‌هاى او اينكه از [نوع] خودتان همسرانى براى شما آفريد تا به وسیله آنها آرام گيريد».

وی افزود: این آیه نشان می‌دهد که برای هر فردی، زوج او آفریده شده و ازدواج به انسان آرامش می‌دهد؛ آرامش در خانواده باعث آرامش در جامعه می‌شود.

امام جمعه پردیسان تصریح کرد: بر اساس آیات قرآن کریم، ازدواج هم ضد نگرانی و هم ضد فقر است، یعنی مشکلات اقتصادی را برطرف و نیازهای روحی روانی زوج را فراهم می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قوامی یادآور شد: هدف از ازدواج این است که انسان به واسطه آن به آرامش برسد و بدون تشکیل خانواده، آرامش در زندگی حاصل نمی‌شود.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها در موضوع ازدواج از حوزه سبقت گرفته است، گفت: ما باید برای ازدواج جوانان برنامه داشته باشیم، چون کار معنوی است و هر که در زمینه ازدواج جوانان قدمی بردارد و کار خیری انجام دهد، ثواب عظیمی برای او وجود دارد.

امام جمعه پردیسان با بیان اینکه حکومت اسلام، حکومت آرامش است و آرامش در پی تشکیل خانواده پایدار شکل می‌گیرد، عنوان کرد: ازدواج امر مقدسی است و جامعه‌الزهرا علیهاالسلام باید در زمینه ازدواج طلاب فعال تر عمل کند.

در این مراسم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین قوامی امام جمعه پردیسان، وکالت عروس و حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی تبار مدیر کل هماهنگی امور طلاب غیرایرانی نیز وکالت داماد را به عهده گرفتند.

سفره عقد ساده‌ای جهت حضور عروس و داماد و قرائت خطبه عقد پهن شده بود و خطبه عقد توسط حجت‌الاسلام‌والمسلمین قوامی قرائت شد که عروس خانم با مهریه 14 سکه بهار آزادی به عقد داماد درآمد.

در این مراسم هدایایی از سوی مدیریت جامعه‌الزهرا علیهاالسلام، معاونت فرهنگی تبلیغی، اداره کل امور طلاب، اداره هماهنگی مجتمع آموزشی امام رضا علیه‌السلام و برخی اساتید، طلاب و دوستان به عروس و داماد اهدا شد.

خانواده عروس و داماد نیز ضمن قدردانی از برگزاری این مراسم، اعلام کردند که این مراسم تنها مراسمی است که برای این زوج جوان در نظر گرفته شده و در صورت فراهم بودن شرایط، زندگی مشترک خود را آغاز می‌کنند.

پس از مراسم عقد، مراسم مولودی‌خوانی با حضور سرکار خانم افضلی مداح اهل بیت علیهم‌السلام در آمفی تئاتر ساختمان شهید بهشتی برگزار شد، همچنین شرکت‌کنندگان در طول مراسم با چای و شیرینی پذیرایی شدند.

برگزاری مراسم عقد در جوار مزار شهدای گمنام برای نخستین بار در جامعه‌الزهرا علیهاالسلام انجام شد که خانواده جامعه‌الزهرا علیهاالسلام استقبال باشکوهی از این مراسم داشتند.

اداره کل امور فرهنگی، اداره هماهنگی مجتمع آموزشی امام رضا علیه‌السلام و اداره کل امور طلاب در برگزاری این مراسم مشارکت داشتند.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱