چهارشنبه 29 خرداد آغاز می‌شود؛

ثبت نام طرح جامع مطالعاتی منظومه فکری شهید مطهری(ره) ویژه طلاب ساکن استان قم

طرح مطالعاتی منظومه فکری شهید مطهری

فراخوان ثبت نام طرح جامع مطالعاتی منظومه فکری شهید مطهری(ره) ویژه بانوان طلبه ساکن استان قم اعلام شد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین تهرانی، روز سه‌شنبه در گفتگو با واحد خبر به آغاز ثبت نام طرح جامع مطالعاتی منظومه فکری شهید مطهری(ره) اشاره کرد و اظهار داشت: این طرح به همت اداره کل امور فرهنگی ویژه خواهران طلبه حضوری و غیرحضوری ساکن استان قم برگزار می‌شود و ان‌شاءالله درآینده طرح‌هایی ویژه طلاب غیرحضوری، مبلغان، دانش‌آموختگان و غیره در سایر استان‌ها نیز معرفی و ارائه خواهد شد.

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا علیها السلام تصریح کرد: انتظار می‌رود دانش‌پژوهان بعد از گذراندن این دوره به آثاری از جمله، تقویت ایمان و وابستگی به دین، مواجهه صحیح با آموزه‌های اسلامی، کسب توانمندی لازم در دفاع از آموزه‌های دینی، تأثیرگذاری فرهنگی و عقیدتی در مراکز فرهنگی و فعالیت‌های تبلیغی، به‌ دست‌آوردن شجاعت اندیشه‌ورزی و آزاد‌اندیشی دست یابند.  

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تهرانی، هدف از برگزاری این طرح را ترویج نهضت کتابخوانی، مطالعه و مباحثه، تقویت تفکر و نشر اندیشه‌های متعالی ناب اسلامی در سطح حوزه‌های علمیه، جهت‌دهی و ساماندهی مطالعات بانوان طلبه در اوقات فراغت عنوان کرد.

وی به یکی از سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله‌العالی اشاره کرد که در دیدار با علما و روحانیون در سال 1383 فرمودند: «من لازم مى‌دانم و بارها هم این نکته را گفته‌ام که همه طلاب و همه اهل منبر، یک دور آثار آقاى مطهرى‌ را بخوانند. مرحوم شهید مطهرى‌ رضوان‌اللّه‌علیه گرایش سلوکى و معنوى هم داشت؛ .... در آثار ایشان این رشحه معنوى، توحیدى و سلوک کاملًا مشهود است. یکى از کارهاى لازم در حوزه‌ها مطالعه آثار ایشان است. جوانان عزیز ما باید با آثار شهید مطهرى‌ آشنا شوند. اگر بنده مى‌خواستم برنامه حوزه علمیه قم را بنویسم، بلاشک یکى از مواد برنامه را این مى‌گذاشتم که کتاب‌هاى آقاى مطهرى‌ خوانده شود، خلاصه‌نویسى شود و امتحان داده شود ..... مبنا را تفکرات شهید مطهرى بگذارید و کارهاى بعدى را روى آن بنا کنید».

معاون فرهنگی تبلیغی جامعه‌الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: با توجه به این بیانات رهبر فرزانه انقلاب مدظله‌العالی، شرکت در  این طرح برای طلاب ضروری اشت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین تهرانی در ادامه به زمان و نحوه ثبت نام در این طرح اشاره کرد و افزود: زمان ثبت نام از تاریخ 29 خرداد تا اول تیر است که طلاب می‌توانند از طریق مراجعه حضوری به اتاق اندیشه مطهر واقع در طبقه همکف ساختمان شهید بهشتی یا مراجعه سایت جامعه‌الزهرا علیهاالسلام، سامانه‌ها، سامانه فرهنگی به آدرس https://farhangi.jz.ac.ir ثبت‌نام کنند.

وی گفت: جلسه توجیهی طرح جامع مطالعاتی منظومه فکری شهید مطهری(ره) ویژه طلاب شرکت‌کننده در تاریخ 6 تیرماه 98 از ساعت 11:30 تا 13 برگزار می‌شود که در این نشست، کلیاتی درباره منظومه فکری استاد شهید مطهری و شیوه برگزاری این طرح تبیین می‌شود.

راه‌های ارتباطی جهت دریافت پیشنهادات، انتقادات، طرح، ایده و... از طریق تماس با شماره تلفن‌های 32112434 و 32112357 امکان‌پذیر است.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱