معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها در حاشیه مراسم معنوی اعتکاف:

تشریح فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی در مراسم اعتکاف خانواده جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها

خانم شریفی 2

شریفی با بیان اینکه اعتکاف ریشه در ادیان الهی دارد، به تشریح فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی متنوع در مراسم اعتکاف معتکفین جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها پرداخت.

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم معصومه شریفی در گفتگو با واحد خبر، در حاشیه برگزاری مراسم معنوی اعتکاف که با حضور بیش از ۳۰۰ نفر از اساتید، کارکنان، طلاب، فرزندان طلاب و کارکنان جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها، دانشجویان دانشکده هدی و دانش آموزان مجتمع آموزشی تربیتی هدی برگزار شد، با بیان اینکه اعتکاف ریشه در ادیان الهی دارد، عنوان کرد: انسان‌های متدین در همه ادیان الهی به این قضیه پایبند بودند، اما در دین مبین اسلام، این پایبندی بیشتر بود و بسیاری از مسلمانان به تأسی از پیامبر گرامی اسلام صلی‌الله‌علیه‌وآله، دهه آخر ماه مبارک رمضان را به صورت کامل معتکف می‌شدند.

حضور معتکفین جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها از اساتید و طلاب تا دانش‌آموزان و دانشجویان در مراسم معنوی اعتکاف

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها خاطرنشان کرد: یکی از ایامی که برای اعتکاف تأکید شده، ایام البیض از 13 تا 15 رجب است که طبق سال‌های گذشته، امسال هم موفق شدیم مراسم اعتکاف را برای طلاب، اساتید، کارمندان، دانش آموزان و دانشجویان را برگزار کنیم که بیش از 300 نفر در این مسجد معتکف شدند.

شریفی تصریح کرد: ما در مراسم اعتکاف به دنبال نزدیک کردن رسالت‌های حوزوی و همچنین از بین بردن شکاف نسلی در این جمع هستیم، به طوریکه اساتید، طلاب، دانشجویان و دانش آموزان را در این جمع داریم، همچنین تعدادی مادر و دختر در این مراسم حضور دارند و برنامه‌های متنوعی برای معتکفین در نظر گرفته شده است.

وی بیان داشت: یکی از برنامه‌های معاونت تبلیغ و امور فرهنگی در مراسم اعتکاف این است که کنشگری که برای طلاب و اساتید وجود دارد، به دانش آموزان و دانشجویان هدی تسری پیدا کند تا دانش آموزان و دانشجویان هدی نیز در هر جایی که حضور خواهد داشت، به عنوان مبلغان تأثیرگذار در جامعه نقش آفرین باشند.

برگزاری مراسم اعتکاف با شعار «معنویت تمدن ساز»

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به شعار «معنویت تمدن ساز» در مراسم اعتکاف امسال و تأکید رهبر معظم انقلاب مدظله العالی بر معنویت و تأثیر آن در صدور انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم انقلاب، عنوان کرد: اگر بحث معنویت را در میان بانوان و قشر نوجوانان و جوانان تقویت کنیم، افزایش معنویت در جامعه، انقلاب اسلامی را بیمه و صادر می‌کند.

شریفی بیان داشت: یکی از راه‌های تقویت معنویت، برگزاری مراسم اعتکاف است که معتکفین از همه علقه‌ها و مشغولیت‌های دنیایی جدا می‌شوند و در خانه خدا معتکف می‌شوند و خودسازی اتفاق می‌افتد و در پرتو خودسازی، دگرسازی اتفاق خواهد افتاد.

وی تصریح کرد: یکی از اهداف معاونت تبلیغ و امور فرهنگی این است که موضوع خودسازی در افراد استمرار پیدا کند. همچنین بحث کنشگری و گفتمان سازی کنشگری طلاب را در حلقه‌های معرفتی داریم.

ایجاد 6 حلقه معرفتی با محوریت «مقاومت» در مراسم اعتکاف

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه 6 حلقه معرفتی در این مراسم برگزار شد، عنوان کرد: این حلقه‌های معرفتی بیشتر با محوریت مقاومت بود و معتکفین در عرصه‌های مختلف از جمله حلقه‌های معرفتی با عناوین «مقاومت فردی»، «مقاومت سیاسی»، «مقاومت در خانواده»، «مقاومت در عرصه بین الملل»، «مقاومت درونی»، «مقاومت تبلیغ و کنشگر فرهنگی» و حلقه «کودکان زیر 12 سال» حضور فعال داشتند.

شریفی با تصریح بر اینکه فرهنگ مقاومت یک کلیدواژه اساسی در نظام جمهوری اسلامی است و ما به آن معتقد هستیم، گفت: آنچه انقلاب اسلامی و اهداف دینی را بیمه کند، فرهنگ مقاومت است و نقش بانوان و خانواده در این عرصه بسیار کلیدی و حساس است.

وی افزود: یک خانم و بانو نقش کلیدی را در خانواده و جامعه دارد و ما امروز شاهد نقش تربیتی مادران در کودکان غزه هستیم. همچنین جریان تربیتی خانواده را در طول سالهای دفاع مقدس و در میان رزمندگان شاهد بودیم.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها یادآور شد: در مراسم اعتکاف سال گذشته، حلقه‌های هم اندیشی «جهاد تبیین» در پنج کارگروه دانش آموزی، دانشجویی، طلاب، خانواده و طلاب بین الملل تشکیل شدند که این حلقه ادامه یافت و جریان سازی اتفاق افتاد و اعضای این کارگروه‌ها فعالیت‌های خوبی در جامعه داشتند.

برگزاری جلسات بصیرتی با موضوع «انتخابات» در مراسم اعتکاف

شریفی در ادامه به موضوع حضور حداکثری مردم در انتخابات، اشاره کرد و گفت: امروز دشمن با تمام قوا به میدان آمده و تلاش می‌کند تا در رسانه‌ها و فضای مجازی در میان مردم یأس و ناامیدی ایجاد کند تا مردم وارد عرصه انتخابات نشوند و به اهداف بعد از انتخابات برسد.

وی تأکید کرد: امروز صحنه، صحنه جنگ است و ما امروز پشت خاکریز و سنگر هستیم، بنابراین باید هوشیار باشیم و شبانه روز در انجام رسالت‌های خود تلاش کنیم.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها خاطرنشان کرد: یکی از برنامه‌های ما در مراسم اعتکاف، درباره انتخابات و ایجاد شور و شعور انتخاباتی و حضور آگاهانه و حداکثری مردم در انتخابات است که جلساتی درباره این موضوع برگزار شد.

شریفی تصریح کرد: مردم ما ملتی بصیر و آگاه هستند و مردم می‌دانند اگرچه مشکلاتی وجود دارد، اما مشکلات اقتصادی ما بیشتر از مسلمانان صدر اسلام در زمان شعب ابی طالب نیست، مردم ما با مشکلات می‌سازند و مقاومت می‌کنند، اما آنچه مهم است حفظ ارزش‌های دینی است.

وی در پایان یادآور شد: جمعی از دختران دهه هشتادی با عنوان «دختران فاطمی» از محلات مختلف استان نیز در یکی از مساجد دیگر استان معتکف شدند و صد مبلغ جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها از سال گذشته، آنان را راهبری می‌کنند که خروجی‌های خوبی داشته است.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱