راه اندازی کانون طلاب و دانش آموختگان استان البرز

مدنی (3)

حکم آغاز فعالیت طلاب و دانش آموختگان جامعه الزهرا علیهاالسلام در کانون استان البرز از سوی حجت الاسلام و المسلمین مدنی اعطا شد.

به گزارش روابط عمومی، حکم آغاز فعالیت کانون استان البرز توسط حجت الاسلام و المسلمین مدنی، مدیر محترم جامعه الزهرا علیها السلام به صورت وبینار با حضور مدیر کل امور فرهنگی و اعضای شورای مرکزی کانون استان البرز اعطا شد.

در ابتدای مراسم، خانم سیده ربابه داودالموسوی، مدیر کل امور فرهنگی جامعه الزهرا علیهاالسلام مطالبی در راستای ایجاد زیرساخت‌های آغاز فعالیت کانون استان البرز به عنوان چهارمین کانون علمی فرهنگی پژوهشی به همت معاونت فرهنگی تبلیغی ارائه کرد.

داودالموسوی اظهار داشت: تا کنو کانون‌های طلاب و دانش آموختگان جامعه الزهرا علیهاالسلام در استان‌های اصفهان، کرمان و مازندران راه اندازی شده است و امروز کانون استان البرز به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز می‌کند.

طلاب و دانش آموختگان جامعه الزهرا علیها السلام فرزندان معنوی حضرت زهرا سلام الله علیها هستند

در ادامه مراسم، حجت الاسلام و المسلمین مدنی پس از بیان حمد الهی، از اینکه زمینه فعالیت طلاب جامعه الزهرا علیهاالسلام در استان‌های مختلف فراهم شده تا مسیر جدیدی در خدمت به اسلام، مسلمین، شیعه و انقلاب اسلامی را در قالب کانون‌های استانی آغاز کنند، اظهار خرسندی کرد.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام گفت: از اهداف جامعه الزهرا علیها السلام ایجاد شبکه ای از طلاب و دانش آموختگان به عنوان سرمایه‌های ارزشمند این مجموعه و فرزندان معنوی حضرت زهرا علیها السلام است که به صورت سازمان یافته متصل به خانه مادرشان باشند.

انتشار 17 نشریه و برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی، فرهنگی و تبلیغی در جامعه الزهرا علیهاالسلام

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی تصریح کرد: تجمع، همفکری و هم افزایی بانوان طلبه در کانون‌ها و تشکل‌ها نعمت بسیار بزرگی است که باید قدر دانسته شود.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف جامعه الزهرا علیها السلام رشد همه جانبه بانوان طلبه است، یادآور شد: فعالیت‌های علمی، پژوهشی، تبلیغی و غیره در مجموعه جامعه الزهرا علیهاالسلام انجام می‌شود، از جمله انتشار یک نشریه علمی پژوهشی، دو نشریه علمی تخصصی و 14 نشریه داخلی، برگزاری دوره‌های تربیت مدرس، تربیت پژوهشگر، تربیت مبلغ، تربیت مشاور، برگزاری طرح‌ها و تعاملات مختلفی جهت رشد طلاب در جامعه الزهرا علیها السلام صورت گرفته است که با همت و پویایی طلاب می‌خواهیم مسیر را ادامه دهیم.

طلاب به عنوان حلقه‌های واسط به رفع شبهات در جامعه بپردازند

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام در ادامه با بیان اینکه طلاب باید ابتدا به فکر تذهیب نفس و بعد تذهیب جامعه اسلامی باشند، عنوان کرد: هر طلبه بعد از سال‌ها تحصیل نباید فقط به فکر خود و فرزندان خود باشد، بلکه تمامی دختران کشور ایران، دختران شما هستند و با توجه به اینکه باران شبهات در تمام سطوح جریان دارد و زلزله‌های ویرانگری بنیان‌های عقیدتی را متزلزل کرده، گسل‌های نسلی، افراد را دچار اختلاف زبان نموده است؛ به گونه ای که مادر احساس می‌کند که نمی‌تواند با فرزند خود ارتباط برقرار کند، وظیفه شما طلاب است که به عنوان حلقه‌های واسط در اجتماع‌های کوچک و بزرگ به رفع شبهات بپردازید.

طلاب سرداران جنگ در شبیخون فرهنگی هستند

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی با بیان اینکه کانون‌های استانی با برگزاری جلسات مختلف پرسش و پاسخ می‌توانند در فعالیت مختلف حضور داشته باشند، گفت: کانون‌های استانی به عنوان تریبون جامعه الزهرا علیهاالسلام نباید اسیر مسائل حاشیه ای گروه‌ها و احزاب شوند و اگر در جایی وظیفه تبلیغ برای فرد صالحی داشتید به صورت فردی ورود پیدا کنید و کانون را وارد این مسائل نکنید.

وی در ادامه با بیان اینکه قلب‌های شما طلبه‌ها نورانی است، اظهار داشت: شما طلاب باید شرح صدر، اخلاق و مدارا داشته باشید تا به جذب حداکثری برسید و بتوانید در کانون رفع شبهه داشته باشید.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام یادآور شد: روایتی از حضرت زهرا علیها السلام وجود دارد که هر کس شبهه ای را از ذهن فردی برطرف کند، ثواب اعمال او به صورت یک میلیون برابر محاسبه می‌شود.

بانوان طلبه پرتوان، مانا و پرفروغ به فعالیت بپردازند

حجت‌الاسلام والمسلمین مدنی با بیان اینکه کانون استانی البرز باید مثل خورشید بدرخشد، افزود: یکی از کانون‌هایی که امید داریم ان‌شاءالله همانند خورشید بدرخشد، کانون استان البرز است که امیدواریم در کانون استان البرز با همت شما بانوان طلبه فعالیت‌های ارزشمندی انجام شود.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد که بانوان طلبه به برکت نام مبارک حضرت زهرا علیهاالسلام به صورت پرتوان، مانا و پرفروغ به فعالیت بپردازند و لبخند رضایت را بر لبان مبارک حضرت ولیّ عصر  عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف بنشانند.

در پایان مراسم، اعطای حکم کانون استان البرز اعطا شد و سرکار خانم احمدی گویان، دبیر کانون به معرفی اعضای شورای مرکزی کانون پرداخت و از حمایت‌ها و پشتیانی جامعه الزهرا علیها السلام تشکر کرد.

تصویر خبر (عکس آرشیوی)

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱