معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها تصریح کرد:

خانواده‌های شاهد و ایثارگر علمدار جهاد تبیین باشند

افتتاح دفتر کانون شاهد و ایثارگر18

خانم شریفی با بیان اینکه خانواده‌های شاهد و ایثارگر علمدار جهاد تبیین باشند، گفت: به برکت خون شهیدان، مرحله اول انقلاب اسلامی که جهاد و شهادت است، انجام شده، اما مرحله دوم که تبیین است به واسطه شما خانواده شاهد و ایثارگر محقق خواهد شد.

 

به گزارش روابط عمومی، سرکار خانم معصومه شریفی در مراسم افتتاحیه دفتر کانون شاهد و ایثارگر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها که با حضور جمعی از خانواده‌های شاهد و ایثارگر این مؤسسه علمی حوزوی در طبقه همکف ساختمان شهید مطهری(ره) برگزار شد، عنوان کرد: ما افتخار می‌کنیم که در مجموعه ای هستیم که مزین به حضور خانواده شاهد و ایثارگر است و امیدواریم عنایت امام زمان عجّل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف شامل حال ما باشد تا دینی که به گردن ما هست، ادا کنیم.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها خاطرنشان کرد: در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان، ایجاد انگیزه و رسالتی که در قبال خون شهدا داریم، برای ما چند برابر می‌شود؛ شهدایی که رفتند که نباشند و ما باشیم؛ شهدایی که می‌توانستند راست قامت باشند، اما خفته شدند تا ما راست قامت باشیم، شهدایی که امنیت خود و خانواده خود را به خطر انداختند تا ما در امنیت باشیم، ما مدیون خون شهدا و خانواده شاهد و ایثارگر هستیم.

شریفی در ادامه تصریح کرد: اگر قیام عاشورا به ثمر نشست و درخت اسلام با قیام عاشورا آبیاری شد، به واسطه دو مسئله جهاد و شهادت و دیگری تبیین بود. امام حسین و یاران حضرت، جهاد و شهادت را تقدیم کردند، اما نقش مهم زینبی که تبیین بود از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وی افزود: حضرت زینب سلام‌الله‌علیها از زمانی که امام حسین به شهادت رسیدند، تبلیغ را شروع کردند و در جریان مکتب عاشورا نقش داشتند. از طفل شش ماهه و دختر سه ساله تا حضرت زینب سلام‌الله‌علیها در امر تبلیغ و جهاد تبیین نقش داشتند و روشنگری می‌کردند، زمانی که اسرای کربلا وارد کوفه می‌شوند، خاک مرده بر سر کوفیان ریخته شده بود، اما آن خطبه غرای حضرت زینب سلام‌الله‌علیها و اشاره ولایی حضرت باعث روشنگری شد و قلوب را متحول کرد.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها اضافه کرد: حضرت زینب سلام‌الله‌علیها و امام سجاد علیه‌السلام در کاخ یزید با جهاد تبیین و روشنگری، پایه‌های بیست و پنج ساله بنی امیه را متزلزل کردند و یزید مجبور شد رنگ عوض کند. به طوریکه اولین عزاداری شهادت سالار شهیدان در کاخ یزید انجام شد، زنان کاخ یزید مشکی به تن کردند و یک هفته مراسم عزاداری برگزار شد.

شریفی با اشاره به ضرورت جهاد تبیین در جامعه، عنوان کرد: به برکت خون شهیدان، مرحله اول انقلاب اسلامی که جهاد و شهادت است، انجام شده، اما مرحله دوم که تبیین است به واسطه شما محقق خواهد شد.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی به راحتی به دست نیامده است، بلکه به بهای بی پدر شدن فرزندان شهدا، به بهای بی همسر شدن همسران شهدا و با خون شهیدان به پیروزی رسید و امروز همه ما مسئولیت سنگینی به عهده داریم.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها یادآور شد: دشمن در این جنگ شناختی و ترکیبی، به مبانی دینی و فکری جوانان هجمه وارد می‌کند و جوانان ما تحت بمباران دشمن مجروح می‌شوند و مدافعی ندارند، بنابراین هر آنچه از دست ما برمی آید باید انجام دهیم.

شریفی تأکید کرد: ما امروز در حال جنگ هستیم و در جنگی به مراتب سخت تر از جنگ دوران دفاع مقدس قرار گرفتیم، امروز جوانان ما مدافع می‌خواهند و ما باید روشنگری کنیم.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب مدظله العالی در سخنرانی اخیر خویش به چند مطلب درباره تبلیغ تأکید کردند، از جمله اینکه مقتضای مخاطب تبلیغ کنید، جوانان امروز و دیروز با هم فرق دارند و ما باید به روز باشیم، همچنین علاوه بر پاسخ به شبهه، به مبانی فکری دشمنان هجمه ببرید.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها عنوان کرد: شما خانواده‌های شاهد و ایثارگر باید علمدار جهاد تبیین باشید، دفتر کانون به عنوان پاتوقی برای خانواده شاهد و ایثارگر است که می‌توانید با سیاستگذاری و برنامه ریزی حرکت کنید و در کف میدان باشید.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱