با حضور 60 نفر از فارغ‌التحصیلان مکتب توحید؛

گردهمایی دانش‌آموختگان مکتب توحید برگزار شد

گردهمایی مکتب توحید

به مناسبت گرامیداشت سالروز شهادت آیت‌الله قدوسی(ره)، گردهمایی دانش‌آموختگان مکتب توحید از سوی اداره امور دانش‌آموختگان معاونت فرهنگی تبلیغی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، گردهمایی دانش‌آموختگان مکتب توحید روز جمعه 16 شهریور 97 با حضور حدود 60 نفر از فارغ‌التحصیلان مکتب توحید در آمفی‌تئاتر زیرزمین ساختمان شهید بهشتی ره برگزار شد.

در ابتدای مراسم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین خسروی به تلاوت آیاتی از کلام الله محید پرداخت و در ادامه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین تهرانی معاون فرهنگی تبلیغی ضمن خیر مقدم به مهمانان، از مقام شهید آیت‌الله قدوسی(ره) تجلیل کرد.

در این مراسم، سرکار خانم دکتر فتاحی‌زاده همرزم شهیده سیاری از فارغ‌التحصیلان مکتب توحید به بیان تجارب و ارائه پیشنهاداتی جهت بهبود وضعیت آموزشی و پژوهشی پرداخت.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمود مدنی مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام نیز در این مراسم حضور یافت و در سخنرانی خود به سه ویژگی مهم شهید آیت‌الله قدوسی (ره) اشاره کرد و اظهار داشت: اخلاص، پشتکار و اولویت‌شناسی؛ سه شاخصه بارز شهید قدوسی(ره) بود.

وی، راه‌اندازی مکتب توحید را در فضایی که بسیاری با درس خواندن بانوان مخالف بودند، نشان‌دهنده پشتکار و عزم راسخ آیت‌الله قدوسی(ره) برای انجام کارها دانست.

مدیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام از بانوان حاضر در جلسه خواست تا خاطرات خود را از مکتب توحید به عنوان ریشه جامعه‌الزهرا علیهاالسلام به رشته تحریر درآورند و ادامه داد: آمادگی گردآوری، تدوین و چاپ خاطرات شما را داریم تا هم تاریخ شفاهی و هم اسناد شکل‌گیری و ایجاد جامعه‌الزهرا علیهاالسلام گردآوری شود.

وی در پایان در پاسخ به سؤال برخی خواهران که از وظیفه خود در این برهه از زمان پرسیده بودند گفت: وظیفه ما به زیبایی در این آیه قرآن کریم بیان شده است که «مِنَ المُؤمِنينَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَيهِ فَمِنهُم مَن قَضى نَحبَهُ وَمِنهُم مَن يَنتَظِرُ وَما بَدَّلوا تَبديلًا» از مومنان برخی به فیض شهادت رسیدند و برخی منتظرند، ما اگر از منتظران باشیم باید مراقب باشیم که در این گرداب حوادث تغییر نکنیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی به بیان خاطراتی از این شهید والامقام پرداخت و در ادامه به دستاوردها و فعالیت‌های اخیر جامعه‌الزهرا علیهاالسلام در بخش‌های پژوهشی، تبلیغی وغیره اشاره کرد.

همچنین سرکار خانم طباطبایی همسر شهید آیت‌الله قدوسی(ره) و دختر علامه طباطبایی(ره) به بیان خاطرات و ویژگی‌های بارز شهید قدوسی(ره) پرداخت.

در پایان مراسم، جناب آقای شایان‌پور سرپرست دفتر برنامه‌ریزی در مورد طرح دفتر خاطرات جامعه‌الزهرا علیهاالسلام توضیحاتی ارائه کرد و از حاضرین درخواست کرد در این زمینه یاری رسانند.

پیش از آغاز گردهمایی، دانش‌آموختگان بر سر مزار شهدای گمنام واقع در محوطه آموزشگاه امام رضا علیه‌السلام حاضر شدند و ضمن ادای احترام به شهدای عزیز، زیارتنامه‌ای قرائت کردند.

در پایان مراسم نیز فارغ‌التحصیلان مکتب توحید به صورت دسته جمعی به حرم مطهر حضرت معصومه علیهاالسلام مشرف شدند.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱