با حضور 70 نفر از مبلغات آذربایجان شرقی؛

مراسم افتتاحیه نخستین دوره آموزشی سراج برگزار شد

دوره سراج

مراسم افتتاحیه نخستین دوره آموزشی کوتاه مدت سراج با سخنرانی مدیر جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها و با حضور 70 نفر از مبلغات آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، مراسم افتتاحیه نخستین دوره آموزشی سراج روز گذشته از سوی اداره آموزش دوره‌های کوتاه مدت نورالهدی با حضور مبلغات استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

نخستین دوره آموزشی سراج با حضور 70 نفر از مبلغات آذربایجان شرقی در جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار می‌شود.

اخیرا دوره‌های آموزشی کوتاه مدت جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها علاوه بر بانوان غیرایرانی، ویژه بانوان ایرانی هم برگزار می‌شود و دوره آموزشی سراج، نخستین دوره آموزشی برای طلاب ایرانی است.

در مراسم افتتاحیه این دوره، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمود مدنی مدیر جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها با اشاره به اهمیت تبلیغ، عنوان کرد: افتخار ما این است که مبلغ هستیم و ما این تبلیغ را به عنوان ارث انبیا برای خود قائلیم.

مدیر جامعه‌الزهرا سلام‌الله‌علیها با بیان اینکه راه نجات دنیای ما از همه مشکلات، تبلیغ رسالت‌های الهی است، گفت: وظیفه مبلغان، تبلیغ رسالات الهی است نه رسالات شرق و غرب.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مدنی به سه رکن اصلی تبلیغ اشاره کرد و با بیان اینکه حقیقت تبلیغ، رسالات الله و پوسته تبلیغ، مهارت است، افزود: اگر مبلغ نتواند ارتباط مؤثری با مخاطبان خود برقرار کند، نمی تواند رسالات الهی را به مخاطبان خود برساند.

وی در پایان یادآور شد: نخستین دوره آموزشی سراج، غالبا مهارتی است و در این دوره، مهارت‌های ارتباط با مخاطب به صورت فشرده آموزش داده می‌شود که مبلغان باید تمرین کنند تا مهارت لازم را کسب کنند.

در این دوره که به مدت 4 روز به طول می انجامد، کارگاه‌های مهارتی با حضور اساتید برجسته حوزه و دانشگاه برگزار می‌شود.

زیارت حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها، زیارت مسجد مقدس جمکران، دیدار با علما، میز مشاوره و برگزاری نشست‌های تربیتی در خوابگاه از جمله برنامه‌های جانبی این دوره است.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱