تجمع بانوان طلبه هندی در اعتراض به تصویب قانون حقوق شهروندی در هند

اعتراض به قانون اصلاح حقوق شهروندی هند 10

جمعی از بانوان طلبه هندی، قانون اصلاح حقوق شهروندی را که چندی پیش در مجلس سنای هند به تصویب رسید، محکوم کردند.

به گزارش روابط عمومی و بین‌الملل، جمعی از بانوان طلبه هندی از حوزه‌های علمیه خواهران استان قم به صورت خودجوش در صحن جامعه‌الزهرا علیهاالسلام حضور یافتند و نسبت به تصویب قانون اصلاح حقوق شهروندی موسوم به CAA که 20 آذر در مجلس سنای هند به تصویب رسید، اعتراض کردند.

بانوان طلبه هندی ضمن برگزاری تظاهرات اعتراض‌آمیز، خواستار لغو قوانین جدید اصلاح شهروندی شدند و تصویب این قانون را محکوم کردند.

در این مراسم که بانوان طلبه هندی به همراه فرزندان خود حضور داشتند، چند نفر از طلاب هندی، بیانیه‌ای را به زبان‌های فارسی، انگلیسی و اردو قرائت کردند؛ در این بیانیه تصریح شده که این قوانین اولین قدم در جهت پاکسازی مسلمانان از هند است.

بر اساس این قانون، پناهجویان کشورهای بنگلادش، افغانستان و پاکستان در هند که دارای آیین سیک، بودایی، جین، پارسی، مسیحی و هندو هستند و پیش از سال ۲۰۱۵ میلادی بدون اوراق معتبر وارد این کشور شده‌اند، می‌توانند شهروندی این کشور را دریافت کنند، اما این قانون شامل حال پناهجویان مسلمانان نمی‌شود.

قانون اصلاح شهروندی بر خلاف قانون اساسی هند است

خانم بوجانی یکی از طلاب هندی در این مراسم، به تبیین قانون اصلاح شهروندی پرداخت و اظهار داشت: اقلیت مسلمانان با این استدلال مسئولان که خطری آنان را در کشورهای مسلمان تهدید نمی‌کند، از این قانون حذف شدند.

وی افزود: مسئله اصلی اعتراضات مردم هند برای ورود این مهاجران نیست، بلکه اعتراضات مردمی می‌گوید این قانون بر خلاف قانون اساسی هند است که در بند 14 آمده همه افراد با هم برابر هستند و در بند 5 قانون اساسی هند تصریح شده حکومت حق ندارد به هیچ شخصی بر اساس رنگ، مذهب و نژاد امتیاز دهد.

این بانوی طلبه با بیان اینکه هندوستان یک کشور سکولار است، گفت: مسئولان هند می‌گویند ما بر خلاف قانون اساسی عمل نمی‌کنیم، اما این قانون بر خلاف ادعای آنان است و قانون اصلاح شهروندی، سکولار بودن هند را به چالش می‌کشد.

وی با بیان اینکه اجرای قانون NRC و اضافه شدن قانون CAA به آن وضعیت را پیچیده‌تر می‌کند، گفت: در قانون NRC از شهروندان خواسته شده که ثابت کنند قبل از سال 1970 و جنگ هند و پاکستان، ساکن هند بودند که برای این امر، فقط پاسپورت و شناسنامه کافی نیست، بلکه باید اسناد بیشتری ارائه کنند که بسیاری از مردم مظلوم یکی از ایالت‌های هند به واسطه این قانون، سلب تابعیت شدند.

غیرمسلمانان هند هم به قانون اصلاح شهروندی اعتراض دارند

خانم رخسانه یکی دیگر از طلاب هندی نیز در حاشیه این مراسم با اشاره به قانون اصلاح حقوق شهروندی هند،گفت: حزب حاکم هند به غیرمسلمانان حق شهروندی می‌دهد، اما به مسلمانان حق شهروندی اعطا نمی‌شود و آنان را به اردوگاه می‌برند.

وی تصریح کرد: آنان می‌خواهند مسلمانان را از هندوستان بیرون کنند، حتی غیرمسلمانان هم به این قانون اعتراض دارند، زیرا معتقدند که همه ما از یک سرزمین و متعلق به هند هستیم.

تصویب قانون اصلاح حقوق شهروندی هند از نقشه‌های دشمنان اسلام است/ استقامت رمز پیروزی ما است

خانم رئیسه اختر، طلبه سطح سه نیز در حاشیه این مراسم، ضمن محکوم کردن این قانون در هند، گفت: دو هفته پیش، مجلس سنای هند قانون اعطای حق شهروندی به اقلیت‌های غیرمسلمان را با 125 رأی موافق در برابر 105 رأی مخالف تصویب می‌کند؛ بر اساس این قانون، اقلیت‌های غیرمسلمان اعطای شهروندی هند را دریافت می‌کنند، اما مسلمانان مستثنی شده‌اند.

وی با بیان اینکه حدود 300 میلیون مسلمان در هندوستان زندگی می‌کنند، تصریح کرد: حزب حاکم هند موسوم به BJP گروهی افراطی هستند که به شدت با مسلمانان مخالفند و کشتارهای زیادی علیه مسلمانان مرتکب شدند؛ چنانچه ده‌ها هزار مسلمان را به خاک و خون کشیدند و هزاران نفر را در هند، کشمیر، گجرات و ایالات دیگر هند در بازداشتگاه‌ها زندانی کردند.

این مبلغ علوم دینی با تصریح بر اینکه مسلمانان باید بیدار شوند و نباید در برابر این جنایت‌های دشمنان سکوت کنند، تأکید کرد: مسئله کشمیر همچنان ادامه دارد و 10 میلیون جمعیت کشمیر در حالت نابسامان به سر می‌برند، طی این مدت به خانه‌های مسلمانان و حتی به دانشگاه ملی هند حمله کردند و ضرب و شتم، کشتار، تحقیر و توهین را در برابر مسلمانان به کار بردند.

اختر بیان داشت: حکومت هند ادعای دموکراسی و دفاع از حقوق مظلوم دارد، اما اعمالی که انجام می‌دهد، بر خلاف حرف‌ها، ادعاها و برخی قوانین هند است و کارهای غیرانسانی و ضد حقوق بشری انجام می‌دهند.

وی افزود: هندوستان قانونی دارد که به هیچ موجود زنده‌ای نباید آزار رساند که این موجود زنده شامل حیوانات هم می‌شود، زیرا برخی مردم هند حیواناتی مانند گاو را مقدس می‌دانند، در هندوستان اگر فردی به حیوانی آزار و آسیب برساند، در مقابل واکنش نشان می‌دهند و او را جریمه می‌کنند، اما چگونه است که حقوق انسان‌ها را پایمال می‌کنند؟.

این طلبه سطح سه تصریح کرد: هم اکنون جامعه جهانی در حال سکوت کامل است، زیرا هند سیاست‌های خود را به گونه‌ای پیش می‌برد که جامعه جهانی را با خود همراه کرده است، اما امروز می‌طلبد که مسلمانان، دولت‌ها و کشورهای اسلامی، دانشمندان، متفکران و همه مردم هند بیدار شوند تا توطئه‌های آنان را خنثی کنند.

وی به موضوع مسجد بابری که قدمت طولانی دارد، اشاره کرد و با بیان اینکه بیشتر اماکن تاریخی هند مربوط به مسلمانان است، گفت: یک ماه پیش قانونی تصویب کردند که زمین‌های مسجد بابری به هندوها تعلق بگیرد که این هم جنایت دیگری از حزب حاکم هند است و مسلمانان در برابر این واقعه سکوت کردند.

اختر عنوان کرد: ریشه این توطئه‌ها به استکبار و استثمار جهانی از جمله آمریکا، انگلستان و اسرائیل برمی‌گردد؛ درباره مسجد بابری، بریتانیا ادعا کرد که یکی از خدایان هندوها در زمین‌های این مسجد بوده و با تهییج احساسات هندوها، این قانون را علیه مسلمانان تصویب کردند.

وی اظهار داشت: امروز که متوجه شدیم خباثت‌ها و کینه‌های دشمنان توسط استعمارگران بی‌هویت از جمله آمریکا، انگلستان و اسرائیل اداره می‌شود، تمام مسلمانان جهان به ویژه علما، دانشمندان و همه انسان‌های آزادی‌خواه باید در برابر توطئه‌ها هشیار باشند و با اتحاد و همدلی به فکر چاره و مقابله با اقدامات خصمانه دشمنان حقیقی اسلام باشند و اجازه ندهند که زندگی مسالمت‌آمیز مسلمانان و غیرمسلمانان هند دچار خدشته شود.

 این مبلغ دین یادآور شد: همه مردم دنیا، هند را کشور «هفتاد و دو ملت» می‌نامند زیرا مردم هند از مسلمان، مسیحی، جین، سیک و هندو با کمال آرامش و بدون هیچ تنشی در کنار هم زندگی می‌کنند، اما امروز دشمن به دنبال اختلاف بین مردم هند است.

وی گفت: دشمنان به دنبال بیرون کردن مسلمانان از هند هستند، زیرا به احتمال زیاد احساس کردند که روز به روز مسلمانان بیدار می‌شوند و تعداد مسلمانان و گرایش به اسلام بیشتر می‌شود.

اختر تصریح کرد: ما از مسلمانان می‌خواهیم در برابر هر ظلمی حتی ظلم‌های کوچک سکوت نکنند، در مقابل مسئله کشمیر، مسجد بابری و فجایعی که در ایالت‌های مختلف هند توسط حزب حاکم رخ داد، سکوت نکنند، زیرا سکوت ما باعث می‌شود، فجایع بدتری را مرتکب شوند.

این طلبه سطح سه در ادامه با بیان اینکه ما پیروز میدان هستیم، یادآور شد: خداوند در آیه شریفه سوره محمد می‌فرماید: «إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ يَنْصُرْکُمْ وَ يُثَبِّتْ أَقْدامَکُمْ؛ اگر (آیین) خدا را یاری کنید، شما را یاری می‌کند و گام‌هایتان را استوار می‌دارد»؛ این آیه به معنای این است که فرامین خدا را اجرا کنیم و همه مسلمانان با یکدیگر اتحاد و همبستگی داشته باشند، چنانچه خداوند تبارک و تعالی در قرآن کریم سفارش به اتحاد و همبستگی کرده است.

وی با اشاره به شعار «یا أیّها المسلمون اتحدوا اتحدوا»، گفت: همه ما مسلمانان باید جمع شویم و با نصرت الهی که شامل حال همه ما خواهد شد، در برابر جنایات دشمنان اسلام با استقامت بایستیم و شعار «نه سازش، نه تسلیم» سر دهیم.

اختر با بیان اینکه استقامت رمز پیروزی ما است، تأکید کرد: خداوند متعال وعده پیروزی و نصرت خود را به ما داده است، اگر چه ما اندک باشیم.

وی با اشاره به اینکه قشر طلبه بیدار است، گفت: همه مردم ایران را به عنوان الگوی کشورهای اسلامی می‌شناسند، طلاب هم به عنوان الگوهای جامعه باید از حقوق مسلمانان و انسان‌ها در جوامع مختلف دفاع کنند.

این مبلغ دینی یادآور شد: غیرمسلمانان هند هم علیه این قانون اعتراض کردند، زیرا با مسلمانان روابط خوبی دارند؛ این نقشه‌های علیه مسلمانان از نقشه‌های آمریکا نشئت می‌گیرد، دشمنی آمریکا همیشه بوده، هست و خواهد بود؛ آمریکا دشمن همیشگی است، همانطور که حضرت امام خمینی(ره) فرمودند آمریکا شیطان بزرگ است.

وی بیان داشت: دشمنان اسلام برنامه‌های خود را به صورت سازمانی، تشکیلاتی و شبکه‌ای پیش می‌برند، اما ما باید مراقب باشیم و با همدلی، اتحاد و همبستگی در برابر نقشه‌های دشمن بایستیم.

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱