معاون پژوهش جامعه الزهرا(س):

برگزاری دوره‌های تربیت پژوهشگر در هفت گروه علمی

حقانی- نشست خبری دومین همایش کتاب سال بانوان

خانم حقانی از برگزاری سه دوره تربیت پژوهشگر در هفت گروه علمی «تفسیر و علوم قرآن»، «فلسفه و کلام»، «مطالعات زن و خانواده»، «تاریخ اسلام»، «فقه و اصول»، «تعلیم و تربیت» و «ادبیات عرب» خبر داد.

به گزارش روابط عمومی، خانم ریحانه حقانی در مراسم اختتامیه دوره تربیت پژوهشگر که در پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار شد، به ارائه گزارشی از فعالیت‌های سه دوره تربیت پژوهشگر پرداخت و اظهار داشت: طرح دوره تربیت پژوهشگر از سال 1396 در جامعه الزهرا علیهاالسلام اجرا شد.

معاون پژوهش جامعه الزهرا علیهاالسلام افزود: این طرح با هدف ارتقای سطح علمی و پژوهشی بانوان طلبه جامعه الزهرا علیهاالسلام و به منظور پرورش و حمایت از استعدادهای پژوهشی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی- پژوهشی اجرا شده است و تا کنون سه دوره برگزار شده است.

حقانی با اشاره به برگزاری دوره سوم تربیت پژوهشگر، گفت: این دوره از مهر 1397 آغاز شد و تا شهریور 99 ادامه داشت که 203 نفر اعلام آمادگی کردند و 169 نفر به مصاحبه دعوت شدند که در نهایت، 104 نفر برای شرکت در این دوره پذیرش شدند و در حلقه‌های علمی حضور یافتند.

وی افزود: در سومین دوره، پژوهشگران در هفت گروه علمی «تفسیر و علوم قرآن»، «فلسفه و کلام»، «مطالعات زن و خانواده»، «تاریخ اسلام»، «فقه و اصول»، «تعلیم و تربیت» و «ادبیات عرب» به فعالیت پژوهشی پرداختند و مقالات علمی متعددی به قلم و نگارش درآوردند.

معاون پژوهش جامعه الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: خروجی سومین دوره تربیت پژوهشگر از جهت کیفی و کمی با دو دوره اول خیلی متفاوت بود و ما با توجه به ظرفیت‌های ایجاد شده، در اواسط دوره دوم تربیت پژوهشگر، آسیب شناسی درباره این دوره انجام دادیم که نکاتی را در برنامه ریزی‌های آینده لحاظ خواهیم کرد.

حقانی یادآور شد: در این طرح، دوره تربیت پژوهشگر به صورت دوساله برنامه ریزی شده بود که در آسیب‌شناسی به این نکته رسیدیم که این دوره را در دو سطح مقدماتی و تکمیل برگزار کنیم تا پژوهشگران بتوانند در یک یا دو دوره شرکت کنند.

وی اضافه کرد: ما گام دیگری که در این راستا برداشتیم، تمام افراد را به پژوهشگاه و بخش‌های مختلف جامعه الزهرا علیهاالسلام معرفی می‌کنیم تا درعرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی و آموزشی حضور پیدا کنند و توانمندی‌های خود را به منصه ظهور برسانند.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱