مدیر کل امور تربیتی جامعه‌الزهرا(س):

زنان و مادران، نقش کلیدی در جهاد اُمیدآفرینی در خانواده و جامعه دارند

رهبر انقلاب

مدیر کل امور تربیتی جامعه الزهرا(س) گفت: زنان و مادران، حقیقتاً نقش مهم و کلیدی در جهاد اُمیدآفرینی در سطح خانواده و جامعه برعهده دارند.

به گزارش روابط عمومی، خانم سیده زهرا حسینی ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجر و ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و عرض تبریک به مناسبت ایام ولادت باسعادت حضرت زهرا علیهاالسلام، اظهار داشت: با توجه به دومین سالگرد نگارش بیانیه گام دوم انقلاب به عنوان سند چشم انداز و نقشه راه انقلاب اسلامی از سوی رهبر حکیم، فرزانه، عالم، آگاه، مدیر و مدبر انقلاب اسلامی مدظله‌العالی جا دارد زوایای مختلف این بیانیه مهم، مورد بررسی دقیق و کارشناسی قرار گیرد و بر اساس آن برنامه ها و طرح ها، در سطوح مختلف جامعه تدوین شود.

امید و خوشبینی به آینده، موتور محرکه در حرکت‌های فردی و اجتماعی است

مدیر کل امور تربیتی جامعه الزهرا علیهاالسلام افزود: با توجه به تقارن سالگرد نگارش بیانیه گام دوم با ایام ولادت حضرت زهرا علیهاالسلام و گرامیداشت مقام زن می‌توان ‌به جایگاه و نقش بانوان در تحقق سرفصل های این بیانیه پرداخت.

استاد حوزه علمیه خواهران همچنین با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین توصیه‌های رهبر معظم انقلاب مدظله‌العالی، امید و نگاه خوشبینانه به آینده است، گفت: مقام معظم رهبری در بیان اهمیت امید می‌فرمایند: «بدون این کلید اساسیِ همه قفل‌ها، هیچ گامی نمی‌توان برداشت»؛ با این تعابیر مشخص می‌شود امید و خوشبینی به آینده از مهم‌ترین امور و موتور محرکه در حرکت‌های مختلف فردی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و غیره است.

وی ادامه داد: موضوع مهم در سیر و صعود فردی و اجتماعی، رشد تکاملی انسان است که می‌توان گفت امر تربیت با توجه به این موضوع، کمال‌محور است و در امر تربیت برای این صعود و رسیدن به کمال، امید و خوش‌بینی بسیار نقش آفرین است، چه آن که در مسیر شناخت  هدف و تلاش برای رسیدن به آن، حفظ امید و خوش‌بینی در شناخت ظرفیت‌های درونی نیز بسیار راهگشا است.

زنان نقش سازنده‌ای در امیدآفرینی می‌توانند داشته باشند

حسینی همچنین ابراز داشت: از طرفی با توجه به این که خانواده کوچک‌ترین کانون اجتماعی محسوب می‌شود و با درنظر گرفتن نقش کلیدی زن در مدیریت عاطفی و انگیزشی خانواده، زنان نقش سازنده‌ای در امیدآفرینی می‌توانند داشته باشند.

وی افزود: توانمندی زنان و مادران با توجه به قدرت عواطف و احساسات بالا و بهره‌مندی از روش محبت و تقویت انگیزه با امیدآفرینی، پیمودن راه را برای دیگر افراد خانواده سهل‌الوصول‌تر خواهد کرد، لذا با توجه به اهمیت خوشبینی و امیدآفرینی، زنان می‌توانند مهمترین کانون امیدبخشی در خانواده باشند.

مدیر کل امور تربیتی جامعه الزهرا علیهاالسلام یادآور شد: طبعاً کسانی که در کانون پر مهر و امیدآفرین خانواده تربیت شده باشند، می‌توانند در اجتماع و در پست‌های مختلف، این امیدآفرینی را به جامعه تزریق کنند.

حسینی همچنین گفت: البته طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب مدظله العالی این امیدآفرینی باید صادق و متکی به واقعیت باشد. یعنی باید موقعیت‌ها، ضعف‌ها، کاستی‌ها و ظرفیت‌های پنهان شناخته شود و با تقویت آن و با شعار «ما می‌توانیم» برای رسیدن به هدف و قله کمال، حرکت رو به جلو را آغاز کنیم و قطعاً این امید برگرفته از دید توحیدی و اعتقاد نظری و عملی به توحید و با توکل به قدرت لایزال الهی حاصل می‌شود.

وی با اشاره به این که در آیات و روایات، امید همراه عمل و ایمان صالح ذکر شده است، افزود: خدای متعال در آیه ۲۱۸ سوره مبارکه بقره می فرماید: «کسانی که ایمان آورده و کسانی که هجرت کرده و در راه خدا جهاد نموده‌اند، آنها امید به رحمت پروردگار دارند و خداوند آمرزنده و مهربان است».

یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های مادران، تزریق امید در خانواده و جامعه است

مدیر کل امور تربیتی جامعه الزهرا علیهاالسلام با بیان اینکه امید بدون ایمان و عمل صالح، اثربخش نخواهد بود، تصریح کرد: با توجه به موارد مذکور یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های مادران، تزریق امید در خانواده و نیز در جامعه است که این امر با شناخت ظرفیت‌های وجودی فرزندان و تقویت آن و نیز شناخت نقاط ضعف و برطرف کردن آن حاصل می‌شود.

حسینی در پایان ابراز امیدواری کرد: مادران با شناخت این جایگاه مهم و ظرفیت درونی خویش، گام مهمی در تقویت و رشد امید و خوش‌بینی در جامعه بردارند و با این حرکت، زمینه تحقق سرفصل‌های مطرح در نقشه راه بیانیه گام دوم را فراهم نمایند.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱