استاد جامعه الزهرا(س):

حضرت زهرا(س) نشان داد رسیدن به مقام انسان کامل جنسیت بردار نیست

حضرت زهرا

استاد جامعه الزهرا(س) گفت: حضرت زهرا(س) نشان داد که انسان کامل و جامع بودن جنسیت بردار نیست.

به گزارش روابط عمومی، خانم طاهره ماهروزاده همزمان با سالروز میلاد حضرت زهرا(س) و نامگذاری آن به عنوان روز زن، اظهار داشت: تسمیه وجه علت این نامگذاری نباید در پیچ و خم های مراسم های ظاهری، هدیه دادن و سایر موارد فراموش شود بلکه باید در این روز به حقیقت روز زن و ویژگی های اخلاقی و رفتاری حضرت زهرا علیهاالسلام به عنوان الگوی کامل پرداخت.

استاد جامعه الزهرا علیهاالسلام افزود: این حضرت به عنوان یک زن الگویی کامل و همه جانبه برای تمام زنان تا روز قیامت هستند.

ماهروزاده با اشاره به اینکه برخی ها با ایجاد شبهه هایی از این قبیل که حضرت زهرا علیهاالسلام در 1400 سال گذشته چطور می تواند با وجود این پیشرفت ها همچنان الگو باشد گفت: این بانو دارای صفات و ویژگی هایی هستند که فطرتا انسان به دنبال آن است.

وی ادامه داد: ایشان دارای تمام ارزش هایی از جمله ایثار، صداقت در لهجه و کردار، عفاف و حجاب، پاکدامنی و طهارت و در بالاترین مقام یک زن قرار دارند.

این مقام حوزوی تاکید کرد: فطرت انسان ها به مروز زمان تغییر نخواهد کرد از این رو ویژگی های اخلاقی و رفتاری این بانو در عرصه های مختلف خانواده، اجتماع و سیاست باید تبیین و برای الگوبرداری عنوان شود.

ماهروزاده با بیان اینکه نسل های امروز و فردا باید با سیره حضرت زهرا علیهاالسلام آشنا شوند گفت: ایشان همان بانویی است که در شان ایشان سوره کوثر و خیر و برکت نازل شد.

وی اضافه کرد: این بانو ثابت کردند که یک زن می تواند انسانی کامل و با ارزش هایی از جمله معرفت به خداوند، ولایت مداری، خانه داری، همسرداری، مادری و سایر موارد باشد.

استاد جامعه الزهرا علیهاالسلام ابراز داشت: شناساندن شخصیت حضرت زهرا علیهاالسلام حقیقت یک زن را نشان می دهد که می توان با الگو از این بانو در عرصه خانواده و اجتماع با مکارم اخلاق و صفات الهی برترین نسل ها را تربیت کرد.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱