استاد جامعه الزهرا(س):

زن‌های انقلابی هویت جدیدی را به جامعه جهانی عرضه کردند

فجر فاطمی

استاد درویشی گفت: زن های انقلابی کشورمان با الگوگیری از حضرت زهرا(س) هویت جدیدی از زن بودن را به جامعه جهانی عرضه کردند.

به گزارش روابط عمومی، خانم رقیه درویشی به مناسب سالروز میلاد حضرت زهرا(س) و روز زن اظهار داشت: نقش زن‌ها در دوران دفاع مقدس و با تاسی از سیره بانو راضیه مرضیه علیهاالسلام  شکل گرفت و قابلیت الگوی جهانی پیدا کرد.

استاد جامعه الزهرا علیهاالسلام افزود: زن‌ها نشان دادند که بدون هیچ چشم داشتی و بر اساس اعتقادها و باورها در عرصه‌های مختلف علمی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی نقش‌آفرینی کردند.

درویشی با اشاره به بیانیه گام دوم و بانوی تراز انقلاب اسلامی،  بیان داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله‌العالی در این بیانیه به طور مشخص به زنان و یا مردان خطابی نداشته اند، بلکه کلی و جامع، مباحث را بیان کرده اند که این امر نشانگر این است که زن‌ها در بطن جامعه هستند؛ از این رو باید کلمه به کلمه این بیانیه را با خوانش زنانه خواند تا جایگاه خویش را بدست بیاوریم.

استاد جامعه الزهرا علیهاالسلام ادامه داد: اعتماد و بصیرتی که زنان پیدا کردند باعث خطاب جامع رهبری شده است، تا به سوی تحقق آرمان‌ها و تمدن اسلامی حرکت کنیم و برای طلوع خورشید ولایت قدم برداریم.

وی با بیان اینکه تربیت باید از نهاد خانواده شکل گیرد، گفت: قوی‌ترین محیط شکل‌گیری شخصیت فرد از بطن خانواده و بعد در سایر مکان های اجتماعی است.

این استاد حوزوی تاکید کرد: تربیت نسل جوان باید از بنیان خانواده آغاز شود تا زنان و مردان انقلابی تربیت شوند.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی تبلور زنان بی‌نظیری بود، گفت: رشادت‌ها و پیروزی انقلاب را مردان زیادی به دوش کشیدند، ولی نمی‌توان به تنهایی آن را مردانه عنوان کرد، زیرا زنان نخستین سنگ بنای آن بودند.

درویشی خاطر نشان کرد: زن‌ها بارها در طول تاریخ نقش کلیدی خود را به نمایش گذاشتند و در تغییر ساختارهای جامعه درخشیدند و زن تراز انقلاب اسلامی الگوی نه شرقی و نه غربی شد.

وی ابراز کرد: اگر مادران و زنان انقلابی نبودند، تحول عظیمی در جهان رخ نمی داد که این امر در گرو فرهنگ و تفکر حسینی بود و زن‌ها توانستند در عرصه‌های مختلف به رشد والایی برسند که کوچکترین غفلت باعث عقبگرد آنها خواهد شد.

استاد جامعه الزهرا علیهاالسلام با بیان اینکه نقش زنان به مروز زمان دستخوش تغییر شده است، گفت: انحطاط و فروپاشی غربی بر روی زنان جامعه بی تاثیر نبوده است.

وی گفت: بیانیه گام دوم انقلاب به نظام‌سازی اشاره کرده است و نادیده گرفتن آن باعث انحطاط و مشکلاتی در جامعه خواهد شد.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱