استاد جامعه الزهرا(س):

تقوا و معنویت حضرت زینب(ع) الگویی برای پرستاران خط مقدم مبارزه با کروناست

ولادت حضرت زینب

استاد ماهروزاده گفت: تقوا و معنویت حضرت زینب(س) الگوی جامع و کامل برای پرستاران و کادر درمانی خط مقدم مبارزه با کروناست تا از ایشان درس بگیرند.

به گزارش روابط عمومی، خانم طاهره ماهروزاده به مناسبت سالروز ولادت باسعادت حضرت زینب علیهاالسلام، اظهار داشت: این بانو الگوی جاودانه نه تنها برای پرستاران و کادردرمانی است بلکه برای همه کسانی است که از ایشان تاسی می گیرند.
وی با اشاره به اینکه حضرت زینب علیهاالسلام شخصیت کامل و نزدیک به معصوم است گفت: سیره فردی و اجتماعی ایشان برای تمام افراد جامعه برای رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی است.
استاد جامعه الزهرا علیهاالسلام ادامه داد: تقوا و معنویت وجود ایشان به گونه است که هر چه از اوامر الهی بود را رعایت می کرد و دعاها و راز و نیازهای شبانه ایشان در تاریخ به یادگار مانده است نقل شده است که نماز شب ایشان هرگز حتی در شب عاشورا و بعد از آن نیز ترک نشد.
وی ابراز داشت: در واقع پرستاران اگر تقوا و معنویتی را که در این بانو وجود دارد را درک کنند و از آن الگو بگیرند تکیه گاه محکمی در برابر سختی ها خواهند داشت ضمن اینکه اجر و پاداش آن را نیز از سوی خداوند دریافت خواهند کرد.
ماهروزاده با بیان اینکه وظیفه پرستار نگهداری و حفاظت از بیماران تا مرحله بهبودی است گفت: پرستاران در این مسیر دچار سختی می شوند که اگر قدر معنویتی را در خودشان به وجود بیاورند و آن را تقویت کنند آرامبخش بیماران خواهند بود و مدیریت را بحران می‌کنند.
وی خاطر نشان کرد: حضرت زینب علیهاالسلام در واقعه کربلا پرستار حضرت زین العابدین علیه السلام بود و شرایط بحرانی را مدیریت می‌کرد.
به گفته وی، پرستاری از بیمار تنها به پرستاران اختصاص ندارد بلکه هر کسی اگر یک بیماری داشته باشد و از آن مراقبت کند همان اجر و پاداش را دارد و بزرگترین ثواب را دریافت خواهد کرد.
استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: ارتباط میلاد این بانوی بزرگوار با پرستاران در منش و رفتاری است که باید از آن درس بگیرند و در شرایط حساس و بحرانی از آن بهره مند شوند.
وی با اشاره به اینکه در فرهنگ اسلامی و تعابیر قرآنی جایگاه پرستار بسیار والا مقام است گفت: پرستاران کسانی هستند که انسان هایی که نیازمند به یاری رسانی هستند را کمک می‌کنند از این رو خداوند به پرستاران نگاه ویژه ای دارد و برای زحمات و تلاش های آنها ارزش و اجری در نظر گرفته است.
ماهروزاده بیان داشت: پرستار برای رضایت خداوند، گروهی از انسان ها را از مرگ رهایی می بخشد و وجه خشنودی خداوند را شامل حالش می کند در واقع تلاش به کار می برند تا یک فرد مجروح ودردمند را به جامعه انسانی برگرداند.
وی اضافه کرد: روایت شده است: هر کس از بیماری یک شبانه روز مراقبت نماید خداوند او را در روز قیامت با حضرت ابراهیم محشور خواهد کرد همچنین بنابه روایت پیامبر اسلام هر کسی حاجت بیماری را برآورده نماید مانند روزی که از مادر متولد شده از گناهان پاک می‌شود.
استاد جامعه الزهرا علیهاالسلام با بیان اینکه حجاب و صلابت حضرت زینب علیهاالسلام نیز الگوی همه مردان و زنان است گفت: در تاریخ نقل شده است که این بانو در واقع کربلا به قدری با حجاب ، صلابت و متکبرانه قدم بر می داشتند که یزید چون چهره ایشان را نمی دید از اطرافیان درباره ایشان می پرسید.
وی افزود: تمام ابعاد وجودی این بانو از جمله صبر، حجاب و عفاف، تقوا، ایمان، استقامت و جانفشانی برای همه مردان و زنان الگو است.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱