تجلیل از اعضای شورای سیاستگذاری دومین همایش کتاب سال بانوان

جلسه شورای سیاستگذاری همایش کتاب بانوان

در نخستین جلسه شورای سیاستگذاری سومین همایش کتاب سال بانوان، از اعضای شورای سیاستگذاری همایش دوم تجلیل به عمل آمد.

به گزارش روابط عمومی، نخستین جلسه شورای سیاستگذاری سومین همایش کتاب سال بانوان با حضور اعضای این شورا با موضوع بررسی  طرح بین المللی شدن همایش کتاب سال بانوان و آسیب شناسی همایش دوم برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی، رییس شورای سیاستگذاری همایش کتاب سال بانوان با قدردانی از اعضای شورا گفت: به نظر می رسد هر چند تاکنون گام های بلندی در جهت بروز ظرفیت های خواهران بزرگوار انجام شده ولی همایش کتاب سال بانوان در حوزه علوم انسانی اسلامی گام بسیار بلندی بود که افق روشنی پیش روی دارد.

وی افزود: جلسه اختتامیه همایش دوم به صورت غیرحضوری برگزار شد از این رو فرصت تجلیل از اعضای شورای سیاستگذاری ایجاد نشد برای همین در این جلسه از همه اعضای شورا تجلیل بعمل می آید.

حجت الاسلام والمسلمین مدنی آسیب شناسی همایش را مهم دانست و اظهار داشت هرچند در معاونت پژوهش کارگروهی تشکیل می شود و همایش دوم را در دو حوزه علمی و اجرایی آسیب شناسی می کنند با این حال از اعضای شورای سیاستگذاری هم می خواهیم تا نظرات خود را راجع به مراحل مختلف همایش بیان کنند تا در برنامه ریزی های آینده مدنظر قرار گیرد.

مدیر جامعه الزهرا موضوع بعدی را بررسی بین المللی شدن همایش کتاب سال بانوان عنوان کرد و بیان داشت: با توجه به درخواست های مطرح شده و ظرفیت سنجی های انجام شده، این همایش قابلیت برگزاری در سطح فراملی را دارد از این رو می خواهیم با مشورت و نظرخواهی اعضا به نتیجه مطلوب در این زمینه دست یابیم.

در ادامه سرکار خانم حقانی، معاون پژوهش جامعه الزهرا علیهاالسلام اظهار داشت:  همایش کتاب سال یک بعد اجرایی بسیار پرکار و سنگین داشته که در ویژه نامه همایش همه مراحل و فرایندهای اجرایی و علمی آن تبیین و به زودی منتشر و در اختیار اعضا قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: هدف همایش کتاب سال بانوان شناسایی آثار تالیفی بانوان در عرصه علوم انسانی و اسلامی است لکن فرم های ارزیابی آثار طوری تهیه شده که امتیاز ویژه ای برای پژوهش های کاربردی ارائه شده در نظام جمهوری اسلامی در نظر گرفته است برای همین آثاری که در حوزه علوم انسانی این ویژگی را نداشتند به دلیل عدم کسب این امتیاز از چرخه ارزیابی خارج شدند.

حقانی افزود: هدف دیگر نشان دادن ظرفیت تالیفی بانوان در حوزه مسائل مربوط به زن و خانواده با نگاه دینی با روش علمی است و در این زمینه می کوشیم تا گام های رو به رشدی برداشته شود از این رو آسیب شناسی همایش برگزار شده بسیار مهم و در برنامه ریزی های آتی تاثیرگذار خواهد بود.

در ادامه اعضای شورای سیاستگذاری همایش کتاب سال بانوان دیدگاه های خود را راجع به موضوعات مطرح شده بیان کردند و در پایان از اعضای حاضر با اهدای لوح، تقدیر بعمل آمد.

 

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱