مدیر جامعه الزهرا:

زیارت مستمر از اقتضائات مجاور بودن با حضرت معصومه است

شورای جامعه (3)

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام با اشاره به اینکه همسایگی و مجاورت با حضرت معصومه علیهاالسلام اقتضائاتی دارد، زیارت مستمر را یکی از این اقتضائات عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمود مدنی در جلسه شورای اداری جامعه الزهرا علیهاالسلام با تبریک ایام ورود حضرت معصومه علیهاالسلام به شهر قم گفت: متاسفانه دسترسی‌های تاریخی ما نسبت به تاریخ اهل‌بیت علیهم‌السلام بسیار کم و نسبت به حضرت معصومه علیهاالسلام بسیار کمتر است. درباره این ایام یک نقل تاریخی درباره شهادت حضرت وجود دارد و گفته شده که ایشان تنها 17 رو میهمان مردم قم بودند بنابراین سالروز ورود ایبشان به شهر قم بر اساس این تخمین تاریخی است.

مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام افزود: این افتخار بسیار بزرگی برای قم و مردم قم است که شرف حضور در محضر ایشان دارند؛ بانویی که 4 معصوم درباره ایشان این مضمون را دارند که «من زار عمتی بقم فله الجنه» یا «وجب له الجنه». این وعده از سوی چهار امام معصوم بسیار مهم است.

وی خاطر نشان کرد: همسایگی آن حضرت هم اقتضائاتی دارد؛ یکی از اهل دل و معنا نقل می‌کند که مشهد مشرف شدم. همان شب حضرت امام رضا را در خواب دیدم، ایشان به من توجه نکرد، من هم خدمت ایشان گلایه کردم، حضرت فرمودند تو در قم هستی ولی نمازهایت را در حرم بجا نمی‌آوری. حالا ما نمی‌گوییم هر شب ولی لااقل هفته‌ای یک بار زیارت از آداب همسایگی است. زیارت آن حضرت و توجه به مضامین زیارت‌نامه که در آن چهار رکن تقرب به خدا بیان شده است خودش یک درس عملی است.

در این جلسه حجت الاسلام والمسلمین محمد سعیدی به سمت مشاور مدیر در امور اجرایی و سرکار خانم خیری به سمت مدیر مدرسه بین الملل جامعه منصوب شدند و از تلاش های سرکار خانم ضرابی مدیر سابق این مدرسه قدردانی شد.

تصویر خبر

شورای جامعه (8)

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱