مدیر کل امور فرهنگی جامعه‌الزهرا(س) عنوان کرد:

راه‌اندازی چالش بزرگ کتابخوانی با عنوان «حالِ خوشِ خواندن» در جامعه الزهرا(س)

چالش کتابخوانی حال خوش خواندن 2

مدیر کل امور فرهنگی جامعه الزهرا علیهاالسلام از ایجاد چالش کتابخوانی با عنوان «حالِ خوشِ خواندن» ویژه طلاب، کارکنان و خانواده‌های ایشان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی، خانم ربابه سادات داودالموسوی در گفتگو با واحد خبر با اشاره به اهمیت ترویج مطالعه و کتابخوانی، از ایجاد چالش کتابخوانی با عنوان «حالِ خوشِ خواندن» خبر داد.

مدیر کل امور فرهنگی جامعه الزهرا علیهاالسلام به بیانات رهبر معظم انقلاب مدظله العالی در دی سال 72 اشاره کرد که فرمودند: «برای یک ملت، خسارتی بزرگ است که افراد آن، با کتاب سر و کاری نداشته باشند و برای یک فرد، توفیق عظیمی است که با کتاب، مأنوس و همواره در حال بهره‌گیری از آن یعنی آموختن چیزهای تازه باشد. با این دیدگاه، به روشنی می‌توان ارزش و مفهوم رمزی عمیق این حقیقت تاریخی را دریافت که اوّلین خطاب خداوند متعال به پیامبر گرامی اسلام صلّی‌اللَّه‌علیه‌وآله این است که: بخوان! و در اولین سوره‌ای که بر آن فرستاده عظیم‌الشأن خداوند فرود آمده، نام قلم به تجلیل یاد شده است: «اقرأ و ربّک الأکرم، الذی علّم بالقلم»».

داودالموسوی عنوان کرد: در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی به ویژه مطالعه کتب غیردرسی و اهمیت افزایش معلومات در زمینه‌های مختلف غیردرسی، اداره کل امور فرهنگی از همه طلاب جامعه الزهرا علیها‌السلام، کارکنان و خانواده‌های آنان دعوت می‌کند به چالش بزرگ کتابخوانی «حالِ خوشِ خواندن» بپیوندند.

وی با تشریح نحوه شرکت در چالش کتابخوانی، گفت: چالش کتابخوانی به دو صورت راه اندازی می‌شود که علاقه‌مندان با توجه به توانمندی و فرصت زمانی می‌توانند در این  چالش شرکت کنند.

مدیر کل امور فرهنگی جامعه الزهرا علیهاالسلام افزود: شیوه اول این چالش به این صورت است که هر فرد، تصویر کتابی را که مطالعه کرده و برای معرفی به سایرین مناسب می‌بیند، به همراه مشخصات کامل کتاب و جمله‌ای که حاوی میزان اثرگذاری و یا تقریظ شخصی ایشان نسبت به کتابِ منظور باشد، ارسال کند.

داود الموسوی ادامه داد: شیوه دوم شرکت در این چالش، همزمان با روز کتاب  کتابخوانی مورخ 24 آبان ماه اعلام می شود.

وی گفت: متقاضیان شرکت در چالش کتابخوانی «حالِ خوشِ خواندن»، آثار خود را تا 20 آبان به ادمین کانال معاونت فرهنگی تبلیغی به آدرس https://eitaa.com/jz_mft و یا https://sapp.ir/jz_m.f.t ارسال کنند.

مدیر کل امور فرهنگی جامعه الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: همزمان با روز کتاب و کتابخوانی در 24 آبان، تصاویر و تقریظ‌های برگزیده در کانال معاونت فرهنگی تبلیغی به همراه نام و نام خانوادگی فرستنده تصویر، بازنشر می‌شود.

داود الموسوی در پایان اظهار داشت: امید است راه اندازی این چالش، اهداف بزرگ آن که همانا تشویق و ترغیب به مطالعه و فرهنگسازی کتابخوانی روزانه است، تأمین کرده و در راستای لبیک به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مدظله العالی در خصوص اهمیت کتابخوانی و نیز مطالعه عمیق و دقیق کتاب، گام اثرگذاری برداشته شود.

تصویر خبر

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱