به یاد زنده یاد دکتر علی پور:

لزوم همفکری مسئولان جامعه الزهرا(س) در پیشبرد اهداف پژوهشگاه مطالعات اسلامی /بازنشر

علی پور

دکتر علی پور با بیان اینکه امروز مراکز علمی بر اساس تولیدات علمی سنجیده می‌شوند، بر لزوم همکاری و همیاری معاونان و مدیران جامعه الزهرا علیهاالسلام در پیشبرد اهداف پژوهشگاه مطالعات اسلامی تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی، به منظور گرامیداشت و یادبود زنده یاد دکتر ابراهیم علی پور، آخرین خبر سایت جامعه الزهرا علیهاالسلام از این استاد فقید حوزه و دانشگاه در مراسم معارفه ایشان به عنوان رئیس پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعه الزهرا علیهاالسلام بازنشر داده می‌شود.

لزوم توجه به سخنان رهبر معظم انقلاب مدظله العالی درباره پژوهش

آقای دکتر ابراهیم علی پور رئیس پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعه الزهرا علیهاالسلام در این جلسه، عنوان کرد: امیدواریم با توکل بر خداوند متعال و با عنایت اهل بیت علیهم‌السلام،آنچنان که شایسته و بایسته این شجره طیبه است، در مسیر علم و پژوهش قدمی برداریم و خدمت کنیم.

رئیس پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعه الزهرا علیهاالسلام یادآور شد: رهبر معظم انقلاب مدظله العالی سال‌ها پیش در سفر به استان قم و در یکی از جلسات شورای عالی حوزه فرمودند: «نبض نظام سنج حوزه پژوهش است» و در ادامه فرمودند: «با پژوهش است که حوزه قوی یا ضعیف می‌نماید»؛ این جمله تا کنون کمتر مورد توجه قرار گرفته، اما امروز اهمیت مسئله واضح تر و روشن تر است.

امروز مراکز علمی بر اساس تولیدات علمی سنجیده می‌شوند/لزوم همیاری مسئولان در پیشبرد اهداف پژوهشگاه جامعه الزهرا علیهاالسلام

علی پور ضمن قدردانی از توجه مدیر جامعه الزهرا علیهاالسلام به مسئله تحقیق و پژوهش، اظهار داشت: امروز مراکز را با با ادعاها و تابلوها و یا کثرت ساختمان و تعداد نیروها نمی‌سنجند، بلکه مراکز علمی را بر اساس تولیدات علمی می‌سنجند و ارزشیابی می‌کنند.

وی بر لزوم همکاری و همیاری معاونان و مدیران جامعه الزهرا علیهاالسلام در پیشبرد اهداف پژوهشگاه مطالعات اسلامی تأکید کرد و گفت: پژوهش اقتضائات و لوازمی نیاز دارد و اگر حداقل اقتضائات و لوازم را فراهم نکنیم کار آسیب می‌بیند و در نهایت جامعه آسیب خواهد دید.

پژوهش کار صعب و سختی است و نیاز به حمایت دارد

رئیس پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعه الزهرا علیهاالسلام تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های اصلی ما پژوهش است، اما پژوهش کار صعب و سختی است، به همین خاطر نیاز به حمایت زیادی دارد و ما نیازمند همدلی، همراهی و همفکری همه مدیران مجموعه هستیم و برای اینکه مجوز بگیریم، تأمین لوازم و اقتضائات جزو ضروریات است.

علی پور یادآور شد: امروز مجوز پژوهشگاه‌ها و نشریات به مدت یک سال است و پس از یکسال بررسی می‌کنند که آیا پژوهشگاه در تراز آن مجوز فعالیت کرده است یا نه و چنانچه فعالیت مرکز پژوهشی در حد علمی پژوهشی تشخیص داده نشود، لغو امتیاز می‌شود.

وی که بیش از بیست سال در مدیریت پژوهشی فعالیت داشته است، تأکید کرد: اگر ما بخواهیم در مسیر علم و پژوهش خدمتگزاری کنیم و برای اینکه کار استاندارد و اثر فاخر از پژوهشگر دریافت کنیم، نیاز به همکاری، همراهی و همفکری معاونان و مدیران داریم.

خدمت به پژوهشگاه حضرت معصومه علیهاالسلام خدمت به جامعه الزهرا علیهاالسلام است

رئیس پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعه الزهرا علیهاالسلام به برخی مشکلات و کاستی‌های پژوهشگاه مطالعات اشاره کرد و گفت: پژوهشگران ما برای اینکه یک فکر و یا اثر را تولید کنند نیاز به حداقل حمایت دارند.

علی پور در پایان تصریح کرد: خدمت به پژوهشگاه و موضوع پژوهش، خدمت به جامعه الزهرا علیهاالسلام و کمک برای ارتقای این شجره طیبه است که امید است در این مسیر به توفیقات روزافزون دست پیدا کنیم.

تصویر خبر

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱