در آستانه عید سعید غدیر؛

مراسم بین المللی بانوان ولایی در حرم رضوی برگزار شد

بانوان ولایی

مراسم بین‌المللی بانوان ولایی با حضور بانوان فعال فرهنگی از ایران و دیگر کشورهای اسلامی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

 

به گزارش روابط عمومی، اداره امور مبلغان جامعه الزهرا علیهاالسلام در آستانه عیدسعید غدیر، مراسم بین‌المللی بانوان ولایی را با حضور بانوان فعال فرهنگی از ایران و دیگر کشورهای اسلامی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در حرم مطهر رضوی برگزار کرد.

در این مراسم سرکار خانم دکتر طیبه ربانی از اساتید جامعه الزهرا علیهاالسلام به موضوع «جلوه‌های ولایتمداری بانوان در جهان امروز» پرداخت و گفت: برنامه‌ای که خداوند برای رساندن مردم به قرب خودش قرار داده ولایت است و ولایت را خداوند به هرکس که می‌خواهد تفویض می‌کند.

مدیر بخش خواهران مؤسسه اندیشه شرق در ادامه با بیان ترفندهای شاطین جن و انس که قصد دارند مردم را از مسیر ولایت دور کند، اظهار داشت: اگر مردم تحت تربیت اهل بیت علیهم‌السلام قرار می‌گرفتند دنیا و آخرت آنها بهشت بود.

وی بیان داشت: تکنولوژی دنیای امروز غرب با فضای پرطمطراق شیطانی، مردم را از سرچشمه حیات که امام است جدا کرده و او را از هر حیوانی پست‌تر کرده است.

این مبلغ بین‌الملل در ادامه به وظیفه بانوان در ولایتمداری با توجه به فضای ظالمانه دنیای امروز اشاره کرد و گفت: ما زنان باید جایگاه و ارزش خودمان را بشناسیم و در شناخت جایگاه، رسیدن به معنویت و ارزش‌ها تفاوتی بین زن و مرد قائل نشویم. زیرا خداوند معلم فطرت انسان‌هاست و در تربیت فطری، زن و مرد بودن مطرح نیست، همچنان که بایستی توجه داشته باشیم که در هدایت جوامع به سمت معنویت وکمال، بانوان نقش اساسی به عهده دارند.

وی در پایان یادآور شد: ما بانوان مسلمان اگر بتوانیم اسلام را آنگونه که هست به مردم تحت ستم جهان ارائه دهیم این دین الهی جهان‌گیر و وعده‌های الهی به سرعت محقق خواهد شد.

در پایان این مراسم بیانیه 8 بندی بانوان ولایی قرائت که در آن به برخی نکات درباره حوزه زنان و خانواده اشاره شد.

در بخشی از این بیانیه آمد: «هشداردهی به اذهان بیدار جهانی در خصوص حذف خانواده از اسناد مرتبط با مسائل زنان و تلاشی بی‌وقفه در راستای ترسیم گسست منافع فردی زن از منافع خانوادگی و تلاشی مجدانه در فراخوانی عمومی جهت احیای کانون خانواده در اسناد جهانی و انقلابی دوباره در احیای هویت انسانی و ارزشی زنانه، از ضرورت‌های عصر حاضر است.

انتظار، سرلوحه برنامه‌های حیات‌بخش زندگی بانوان ولایت‌مدار است که با حضور شکوهمند و پرصلابت خویش در تمامی عرصه‌های انقلاب اسلامی، ثابت کرده‌اند روزی که منتقم خون حسین علیه‌السلام، حضرت مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف ظهور فرموده و قیام نمایند، پشت سر ایشان خواهند بود همان‌طور که در دوران غیبت پشتیبان ولایت فقیه خواهند بود.

گفتنی است، در این برنامه بانوان طلبه و فعالان فرهنگی از کشورهای ایران، افغانستان، پاکستان، هندوستان، عربستان، اوگاندا، نیجریه، گینه، ماداگاسکار، لیبریا، آذربایجان حضور داشتند.

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱