از سوی اداره کل امور تربیتی جامعه‌الزهرا(س)؛

کارگاه «بررسی دلالی خطبه غدیر» برگزار می‌شود

خطبه غدیر

سرپرست اداره کل امور تربیتی جامعه الزهرا علیهاالسلام از برگزاری کارگاه بررسی دلالی خطبه غدیر خبر داد.

به گزارش روابط عمومی، خانم سیده زهرا حسینی در گفتگو با واحد خبر، عنوان کرد: به مناسبت دهه ولایت و عید سعید غدیر به همت اداره قرآن و حدیث «کارگاه بررسی دلالی خطبه غدیر» با هدف ارتقای علمی و معرفتی علاقه مندان در حیطه تفکر شیعی و مسأله غدیر و توجه دادن به خطبه غدیر به عنوان یکی از منابع و متون اصیل شیعه برگزار می‌شود.

سرپرست اداره کل امور تربیتی جامعه الزهرا علیهاالسلام گفت: با توجه به این مطلب که غدیر از ارکان اساسی تشیع است و رابطه اي مستقيم با اصل ولايت دارد و امروزه ما در شرایطی هستیم که شبکه‌های وهابیت و پایگاه‌های اینترنتی ماهانه صدها شبهه به بنیان‌های اعتقادی شیعیان وارد می‌کنند، برگزاری جلسات تبييني خطبه غدیر ومسأله ولایت، همچنین مطالعه و تبلیغ  در زوایای مختلف این مسأله در اولویت قرار می‌گیرد.

وی افزود: در این کارگاه مباحث مهمی همچون جایگاه حدیث غدیر در مصادر روایی، اعتبار سنجی سندی  و متنی حدیث غدیر، روش شناسی تحلیل دلالتها و پیامدهای حدیث غدیر، روش شناسی استنادات و احتجاجات به حدیث غدیر، مبانی حدیثی و رجالی روشنفکران سلفی در مواجهه با غدیر، بررسی برخی مفاهیم و آموزه‌های خطبه خواهد بود.

حسینی یادآور شد: این کارگاه که به صورت مجازی و آنلاین و با همکاری مرکز مجازی و غیرحضوری جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار می‌شود، از حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محسن مروجي طبسی بهره مند می‌شویم.

وی در پایان گفت: این کارگاه به صورت آنلاین به مدت 5 روز از 19 تا 23 مرداد از ساعت 10:30 تا 12 برگزار خواهد شد.

سرپرست اداره کل امور تربیتی جامعه الزهرا علیهاالسلام بیان داشت: علاقمندان می‌توانند از طریق نشانی https://adobevu2.jz.ac.ir:443/r9ndpuw0y2f/ در این کارگاه شرکت کنند.

 

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارسال نظر

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱